• Sara8619

    Överreagerar föräldrar om de pratar med rektor om olyckor på förskolan?

    Hej,


    Jag har en 5 åring som fick slag mot huvudet på förskolan två gånger  senaste veckan. Först var det hans bästa kompis som puttade hans huvud så han slog huvudet mot en klippa och fick ett litet skarpsår. Sedan ramlade samma kompis på honom när han höll på gråta då han ville ha samma bil som min son lekte med, han ramlade och landade på min son som låg på marken och sonen slog huvudet på marken den här gången med. Vi fick åka in till akuten, då han kräktes och var så trött efter olyckan. 


    Jag funderar prata med rektor och berätta att det är oroväckande för oss för nu har det hänt två gånger och vi undrar hur de observerar barnen, kunde de ingripa och förebygga såna olyckor? Känns svårt att lämna honom på förskolan nu, dessutom lille bror ska börja förskolan och han är så liten och ynklig nära de stora barn. 


     


    Tycker ni att det är ok att prata med rektorn om detta? Eller är det att överreagera? Vad hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Överreagerar föräldrar om de pratar med rektor om olyckor på förskolan?
  • Spucks

    Ja, du överreagerar. Om barnet nu skadar sig (och då lite mer än ett skrapsår) hela tiden eller blir puttat/slagen jämnt kan jag förstå att man tar det till rektorn. Men pga det du beskriver - nej, helt löjligt. Vad tror du rektorn ska göra? Förbjuda att barnen leker nära varandra för en kan ramla på en annan som sedan slår sitt huvud och får hjärnskakning? 

Svar på tråden Överreagerar föräldrar om de pratar med rektor om olyckor på förskolan?