• Anonym (Hel)

    Suga utan kondom?

    När man diskuterar sex och så med nån man planerar träffa så säger jag att jag vill vi använder kondom. Men då brukar de fråga, men du suger utan?

    Är det OK att göra det? Är det det normala att man har kondom vid vanligt sex men att man suger utan kondomen?

  • Svar på tråden Suga utan kondom?
  • Anonym (Äh)
    Anonym (Hel) skrev 2024-04-12 09:45:30 följande:
    Och tilliten också skrev du. Anstränga dig för någon du byggt upp en tillit med?

    intressant att höra om hur andras sexualitet fungerar 

    Själv känner jag lite att jag blir sugen på just att ge oralsex bara om killen visat mycket intresse för min njutning. Annars skulle jag inte njuta så mycket av det, blir mer ointressant 
    Du missförstår. Självklart anstränger jag mig inte sexuellt för ons eller andra tillfälliga förbindelser. Relationer är något helt annat.
  • Anonym (Hel)
    Anonym (Äh) skrev 2024-04-12 10:55:26 följande:
    Du missförstår. Självklart anstränger jag mig inte sexuellt för ons eller andra tillfälliga förbindelser. Relationer är något helt annat.
    Det skrev jag väl inte att du gör heller så vad missförstår jag?
  • Anonym (Äh)
    Anonym (Hel) skrev 2024-04-12 11:33:34 följande:
    Det skrev jag väl inte att du gör heller så vad missförstår jag?
    Nä då kanske jag missförstod ditt förra inlägg.
  • Anonym (898)
    Anonym (Hel) skrev 2024-04-11 20:38:41 följande:
    Men varför har då folk kondom mot smitta vid samlaget men det ska sugas utan? Det verkar ju lite som att det är så man gör
    Killar bryr sig inte nämnvärt om tjejen blir smittad av något. Det finns ju inte mycket risk att du ska ge honom någonting genom att ta hans k*k i munnen utan risken är din.


  • Anonym (Hel)
    Anonym (898) skrev 2024-04-12 13:14:07 följande:
    Killar bryr sig inte nämnvärt om tjejen blir smittad av något. Det finns ju inte mycket risk att du ska ge honom någonting genom att ta hans k*k i munnen utan risken är din.
    Och han tror att jag tror det är riskfritt?

    (gör övrigt ingen av männen jag träffat ville använda kondom öht så de bryr sig väl inte om sig själva heller)
  • Anonym (898)
    Anonym (Hel) skrev 2024-04-12 16:27:09 följande:
    Och han tror att jag tror det är riskfritt?

    (gör övrigt ingen av männen jag träffat ville använda kondom öht så de bryr sig väl inte om sig själva heller)
    Nej antingen så bryr han sig inte, eller så vet han inte att saker smittar oralt också.

    Dom flesta män verkar bara bry sig om att inte göra någon gravid. Och då verkar dom ta för givet att alla kvinnor använder p-piller. För könssjukdomar finns det antibiotika.

    Ingen kille frågade mig om kondom när jag var singel, det var inget snack alls om risker utan direkt igång med oskyddat sex. Inte ens efteråt fick jag frågan om jag var frisk eller gick på p-piller. Dom bara antog.
  • Kontakt
    Anonym (Hel) skrev 2024-04-11 23:16:49 följande:
    Ja! Men de ser tunna ut, kanske inte hjälper så mycket mot den starka känslan?

    Och undrar vad mannen tycker om att slicka mot en sån om man föreslår?
    Oj, är du så känslig där nere när man slickar dig?
    Hur blir det om man slickar väldigt försiktigt?
  • Meddelande borttaget
  • Tom Araya
    Anonym (Hel) skrev 2024-04-11 20:04:26 följande:
    Suga utan kondom?

    När man diskuterar sex och så med nån man planerar träffa så säger jag att jag vill vi använder kondom. Men då brukar de fråga, men du suger utan?

    Är det OK att göra det? Är det det normala att man har kondom vid vanligt sex men att man suger utan kondomen?


    Det beror ju på av vilket skäl man använder kondom.

    Är det främst som preventivmedel så behövs det ju inte vid oralsex.

    Vill man skydda sig mot könssjukdomar så är det nog en bra idé att alltid använda kondom, även om det sägs att risken för sjukdomsspridning är lite lägre vid oralsex än vid vaginal eller anal penetration. En del är villiga att ta den risken, men det är inget jag rekommenderar.

    Det finns motsvarande skydd även för oralsex på henne, men hur många använder det?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Kontakt
    Anonym (Hel) skrev 2024-04-13 21:44:50 följande:
    men va, jag har inga problem med att bli våt
    Ok, då tror jag att det hade gått att slicka dig  väldigt väldigt försiktigt och gett det tid.
    inget illa menat utan jag är bara omtänksam.
  • Anonym (Arla)
    Anonym (898) skrev 2024-04-12 13:14:07 följande:
    Killar bryr sig inte nämnvärt om tjejen blir smittad av något. Det finns ju inte mycket risk att du ska ge honom någonting genom att ta hans k*k i munnen utan risken är din.
    .. varpå man aldrig ska ligga med någon som inte bryr sig om den han ligger med
  • Anonym (Hel)
    Anonym (Arla) skrev 2024-04-14 01:10:18 följande:
    .. varpå man aldrig ska ligga med någon som inte bryr sig om den han ligger med
    Om han fattar att han kan smitta ja, eller har anledning att tro att han kan smitta
  • Anonym (Hel)
    kasper1 skrev 2024-04-14 13:51:43 följande:

    Man har ju inte plast på fittan om slickar 


    Varför inte?

    en anledning kan kanske vara att slicka fitta är mindre smittorisk än att suga kuk
Svar på tråden Suga utan kondom?