• Anonym (Matt)

    Hur hanterar jag min partners ex?

    Goda råd sökes! Min partners ex saboterar återkommande umgänget med barnen och baktalar min partners inför deras barn. Vi har levt tillsammans i snart tre år men nyligen börjat integrera våra familjer och har nu köpt hus. Exet är en daglig negativ kraft och hindrar umgänge, använder deras barn som budbärare och vägrar låta oss ta med barnen utomlands etc. Nu hittas det på lögner i troligt syfte att misskreditera min partner inför mig. Jag får ännu ej påhopp själv. Familjerätten är nästa steg om det ej blir bättring enligt min partner. 

    Men nu till min fråga, jag stöttar min partners och har bra relation till barnen, en extra vuxen men inte förälder. Ni som lever med ett ex till partner som ej fungerar, hur hindrar ni att det inte förstör ert gemensamma familjeliv? Stöttar er partner? Orkar själva?

  • Svar på tråden Hur hanterar jag min partners ex?
  • Anonym (Igenkänningsfaktor)

    Du måste lära dig att släppa det bara. Finns inget annat sätt. Acceptera det du inte kan påverka osv. Inse att ni har lösningar om hon beter sig illa.

  • Anonym (lena)

    Familjerätten kan inte göra nånting om de har gemensamm vårdnad. Om det är så dåligt, borde din partner ansöka om ensam vårdnad. 

Svar på tråden Hur hanterar jag min partners ex?