• Peterheter

    Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor

    Vi ser hur alla hur många desperata män det finns på FL. Min uppmaning till alla er: sluta vara desperata! Kvinnorna avskyr det, och ni själva kommer bara bli olyckligare.

    Det vi istället måste göra är att lära oss mentalt att skita i kvinnor. Det finns annat i livet, och precis som med all annan träning handlar det om vana. Efter att ni skiter i kvinnor ett tag kommer behovet att sjunka, för att sakta ebba ut och försvinna. Allt handlar om vad man tänker på.

    Kan du inte sluta tänka på kvinnor är det en svaghet som du måste arbeta bort. Inse också att de allra flesta män inte kommer få någon, det är bara de rikaste och bästa entreprenörerna som kommer få kvinnor i framtiden. Och då räknar jag INTE med folk som bildar par av ömsesidig desperation, sådana finns det tyvärr många av också. Bli inte en sådan.

    Mina tips är:

    1) Ta små steg. Sätt upp ett mål att inte prata med kvinnor på en dag. Känn framgång och stolthet när du lyckas med det. Efter det, prata inte med kvinnor på en vecka. Fortsätt med små steg i rätt riktning. Jag lovar dig att du både kommer bli lyckligare och känna en inre stolthet.

    2) Hitta substitut. Kolla på porr en gång i veckan (det är inte hälsosamt att aldrig runka)., men inte oftare än så. Fokusera på träning, jobb och intressen. Se till att fylla din dag med detta.

    3) Prata aldrig med kvinnor, titta inte på dem och behandla dem som luft. Inte nog med att det kommer göra dig gott, kvinnorna kommer uppskatta att de slipper lågstatusmän som de bara tycker är jobbiga. Är du på en arbetsplats och måste interagera med kvinnor kan du se dem som män. Var hövlig och artig, men erbjud dem aldrig den där ewxtra hjälpen, ge dem aldrig komplimanger för nya firsyrer eller kläder osv.

    Syftet med tråden är att hjälpa män att må bättre. Ni kommer inte må bättre av att fortsätta jaga kvinnor ni ändå aldrig kommer få. Skit i dem istället. Jag har lyckats med detta, och man mår så mycket bättre. Därför vill jag hjälpa andra, eftersom jag själv känner mig så pass stark att jag kan göra det.

  • Svar på tråden Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor
  • Anonym (Stora problem om man inte kan prata med motsatta könet!)
    Peterheter skrev 2024-04-10 11:17:13 följande:
    Det skrev jag ju. Det handlar om att släppa kvinnor helt och hållet, att sluta tänka på dem. Då mår man mycket bättre.
    Men tänker du bara på kvinnor som sexuella varelser?
    Några du inte kan umgås med som just vänner som personer och medmänniskor?
    Jag frågar igen har du inga kvinnor runt dig du tycker och umgås med?
    Ingen t ex syster eller annan kvinnlig släkting? inga kvinnliga vänner genom dina manliga vänner, ingen brors fru eller liknande.
    Det känns väldigt ensamt för dig att inte ha några kvinnor du umgås med, alla kvinnor betyder ju inte att du ska känna attraktion, tvärtom man känner inte attraktion för de flesta av det motsatta könet.
    Du kommer att bli väldigt isolerad om du inte klarar av att integrera med kvinnor.
    Ska du bara umgås med män? umgås du ofta med män? har dom inga fruar/flickvänner, som sagt har du inga släktingar du umgås med kvinnor eller män som har fruar mm, kusiner, syskonbarn ?
    Jag vet ingen man som inte har några som helst kvinnor runt sig även fast dom är singlar. Har aldrig hört någon säga att dom inte vill umgås med det motsatta könet.
    Umgås du bara med män eller umgås du inte med några alls? 
  • Peterheter
    Anonym (Stora problem om man inte kan prata med motsatta könet!) skrev 2024-04-10 11:27:35 följande:
    Men tänker du bara på kvinnor som sexuella varelser?
    Några du inte kan umgås med som just vänner som personer och medmänniskor?
    Jag frågar igen har du inga kvinnor runt dig du tycker och umgås med?
    Ingen t ex syster eller annan kvinnlig släkting? inga kvinnliga vänner genom dina manliga vänner, ingen brors fru eller liknande.
    Det känns väldigt ensamt för dig att inte ha några kvinnor du umgås med, alla kvinnor betyder ju inte att du ska känna attraktion, tvärtom man känner inte attraktion för de flesta av det motsatta könet.
    Du kommer att bli väldigt isolerad om du inte klarar av att integrera med kvinnor.
    Ska du bara umgås med män? umgås du ofta med män? har dom inga fruar/flickvänner, som sagt har du inga släktingar du umgås med kvinnor eller män som har fruar mm, kusiner, syskonbarn ?
    Jag vet ingen man som inte har några som helst kvinnor runt sig även fast dom är singlar. Har aldrig hört någon säga att dom inte vill umgås med det motsatta könet.
    Umgås du bara med män eller umgås du inte med några alls? 
    Det gör alla män som inte ljuger. Sedan kan det finnas män som knullat så mycket att en medelmåttig kvinna inte är sexig för honom, och då kommer han behandla henne som vanligt. Annars finns alltid den positiva särbehandlingen och tankarna där.

    Men du tror säkert inte att det är så för att det är så många som ljuger för att vara PK.
  • Anonym (Stora problem om man inte kan prata med motsatta könet!)
    Peterheter skrev 2024-04-10 11:43:29 följande:
    Det gör alla män som inte ljuger. Sedan kan det finnas män som knullat så mycket att en medelmåttig kvinna inte är sexig för honom, och då kommer han behandla henne som vanligt. Annars finns alltid den positiva särbehandlingen och tankarna där.

    Men du tror säkert inte att det är så för att det är så många som ljuger för att vara PK.
    Du får nog inse att inte alla män ser varenda kvinna som ett sexuellt objekt.
    Du har fortfarande inte svarat på frågan, har du inga kvinnor runt dig du tycker och bryr dig om?
    Inga kvinnliga släktingar eller vänner?
    Inga manliga vänner eller släktingar som har fruar/flickvänner som du umgås med?
    Umgås du överhuvudtaget med vänner och släkt eller lever du isolerat?
    Som sagt de flesta umgås och vill umgås och integrerar med det motsatta könet,
    du behöver inte göra det eller vilja det heller men du måste ju förstå att de flesta andra vill och gör det. 
    De flesta vill umgås med kvinnor och män och gör det utan problem.
  • Peterheter
    Anonym (Stora problem om man inte kan prata med motsatta könet!) skrev 2024-04-10 11:55:55 följande:
    Du får nog inse att inte alla män ser varenda kvinna som ett sexuellt objekt.
    Du har fortfarande inte svarat på frågan, har du inga kvinnor runt dig du tycker och bryr dig om?
    Inga kvinnliga släktingar eller vänner?
    Inga manliga vänner eller släktingar som har fruar/flickvänner som du umgås med?
    Umgås du överhuvudtaget med vänner och släkt eller lever du isolerat?
    Som sagt de flesta umgås och vill umgås och integrerar med det motsatta könet,
    du behöver inte göra det eller vilja det heller men du måste ju förstå att de flesta andra vill och gör det. 
    De flesta vill umgås med kvinnor och män och gör det utan problem.
    Om mannen är sexuellt attraherad av kvinnan så jo, då ser han henne som ett sexobjekt. Men du och många andra blir lurade för att män ljuger otroligt mycket då de hela tiden säger det de tror kvinnor vill höra.

    Det är ungefär som i dejtingprogram där man tydligt märker hur produktionsbolagen parar ihop snygga människor med varandra, och fula människor med varandra. Sedan sitter dejtarna och svamlar om att det är personligheten och intressena som gör att tjejen är attraktiv. Det är bullshit-lögner, men det är det enda de vågar säga, för de vet vilken stämpel som kommer om de skulle prata om ansikte, rumpa och tuttar.

    Är man ärlig får man inte många vänner, men det är en inre frihet att kunna säga vad man verkligen tycker.
  • Anonym (S)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-04-10 10:48:59 följande:

    Men, hjälper du inte män med sånt? Jag har hjälpt pappor med barnvagnen och min manliga kollega i rullstol att plocka ner saker. Det har inget med kön att göra utan bara att vara en normal människa med hyfs.


    Detta. Självklart är man en hjälpsam människa oavsett eget kön eller kön på den man hjälper. Nästa gång kan man själv behöva ett handtag med något. 

    Tror definitivt att hur man ser på andra vad gäller det här syns utåt. Positiv inställning till människor ger mkt tillbaka.
  • Anonym (A)
    Peterheter skrev 2024-04-10 12:00:11 följande:
    Om mannen är sexuellt attraherad av kvinnan så jo, då ser han henne som ett sexobjekt. Men du och många andra blir lurade för att män ljuger otroligt mycket då de hela tiden säger det de tror kvinnor vill höra.

    Det är ungefär som i dejtingprogram där man tydligt märker hur produktionsbolagen parar ihop snygga människor med varandra, och fula människor med varandra. Sedan sitter dejtarna och svamlar om att det är personligheten och intressena som gör att tjejen är attraktiv. Det är bullshit-lögner, men det är det enda de vågar säga, för de vet vilken stämpel som kommer om de skulle prata om ansikte, rumpa och tuttar.

    Är man ärlig får man inte många vänner, men det är en inre frihet att kunna säga vad man verkligen tycker.
    Alla män är inte en enhetlig grupp, alla tänker inte som du
  • Anonym (Jaha)
    Peterheter skrev 2024-04-10 11:43:29 följande:
    Det gör alla män som inte ljuger. Sedan kan det finnas män som knullat så mycket att en medelmåttig kvinna inte är sexig för honom, och då kommer han behandla henne som vanligt. Annars finns alltid den positiva särbehandlingen och tankarna där.

    Men du tror säkert inte att det är så för att det är så många som ljuger för att vara PK.
    Var vänlig och gör dig inte till talesperson för män i allmänhet, tack.
  • Peterheter
    Anonym (Jaha) skrev 2024-04-10 12:17:52 följande:
    Var vänlig och gör dig inte till talesperson för män i allmänhet, tack.
    Jag är ärlig, det är inte 99 % av de andra. Men fortsätt leva i er uppdiktade fantasivärld.
  • Anonym (Jaha)
    Peterheter skrev 2024-04-10 12:20:07 följande:
    Jag är ärlig, det är inte 99 % av de andra. Men fortsätt leva i er uppdiktade fantasivärld.
    Nej, det är du inte. Kanske tror du det själv, men det är i så fall vanföreställningar.
    ( och glöm inte att du skrev att tråden är för män.)
  • Anonym (Vanligdag)
    Peterheter skrev 2024-04-10 10:51:35 följande:
    Förklara varför den är löjlig, annars blir det svårt att svara.
    Pga av den uppenbara misogyna inställningen till kvinnor. Vet inte om jag skulle kalla den för löjlig. Obehaglig är väl en bättre beskrivning.
  • Anonym (Stora problem om man inte kan prata med motsatta könet!)
    Peterheter skrev 2024-04-10 12:00:11 följande:
    Om mannen är sexuellt attraherad av kvinnan så jo, då ser han henne som ett sexobjekt. Men du och många andra blir lurade för att män ljuger otroligt mycket då de hela tiden säger det de tror kvinnor vill höra.

    Det är ungefär som i dejtingprogram där man tydligt märker hur produktionsbolagen parar ihop snygga människor med varandra, och fula människor med varandra. Sedan sitter dejtarna och svamlar om att det är personligheten och intressena som gör att tjejen är attraktiv. Det är bullshit-lögner, men det är det enda de vågar säga, för de vet vilken stämpel som kommer om de skulle prata om ansikte, rumpa och tuttar.

    Är man ärlig får man inte många vänner, men det är en inre frihet att kunna säga vad man verkligen tycker.
    Jag tror att du utgår ifrån dig själv att du inte kan se på en kvinna utan att tänka på henne som en sexuell varelse men första raden du skriver är ju sann, givetvis om en person är attraherad ser man personen så men de flesta man träffar dagligen attraheras man ju inte av.
    Kanske är det för att du är svältfödd på kärlek och sex du ser många kvinnor som sexuella varelser.
    De flesta män ser inte majoriteten av alla kvinnor på det sättet, visst ser dom vissa kvinnor som så men  de flesta de träffar på dagligen, man träffar ju kvinnor i alla åldrar och utseenden hela tiden, då förstår väl att man inte då kan attraheras av alla.

    Nej jag blir inte lurad, jag är gift och nej min man attraheras inte av alla mina vänner eller släktingar eller sina vänner och släktingars kvinnor, vissa tycker han ser bra ut, många tycker han om som vänner.
    Han kan självklart attraheras av kvinnor han träffar på men att han skulle göra det av merparten av alla kvinnor han träffar på sker ju inte.
    Jag har också 3 bröder som är gifta och dom attraheras verkligen inte av alla kvinnor dom umgås med.
    Du pratar också bara om singlar, de flesta vuxna lever i eller har ju levt i förhållanden, det är bara ett fåtal som inte gör eller gjort det när man är vuxen
    över låt oss säga 40 år. Du utgår att alla tänker som utsvultna singlar men så ser ju inte verkligheten ut.

    Du tror att alla reagerar som du, så är det inte.
    Vad jag kan läsa ut av det du skriver så umgås du inte med så många varken kvinnor eller män, du verkar inte prata med andra män heller så att du kan prata för andra män. Givetvis är inte alla lika.
    Att du inte har vänner är tråkigt för dig om du skulle vilja ha personer runt dig och umgås med. 
    Trivas med att vara ärlig är nog de flesta med på att skriva under, det kan man vara och ändå kunna umgås med folk och ha vänner.

    Du väljer bort att prata och umgås kvinnor, men du umgås ju inte med män heller,
    är det självvalt så är det ju inga problem, är det inte det är det tråkigt för dig.
    De flesta vill som sagt umgås och ha vänner med bägge könen och det går utmärkt för de flesta. 
  • Anonym (Kvinna)
    Peterheter skrev 2024-04-10 12:20:07 följande:
    Jag är ärlig, det är inte 99 % av de andra. Men fortsätt leva i er uppdiktade fantasivärld.

    Att du i vuxen ålder behövt sätta upp de här reglerna du nämner i TS för att fungera i samhället är ett tydligt tecken på att det är du som skiljer dig från mängden och det finns gissningsvis fler sociala regler som du inte har uppfattat, eller missuppfattat, än det som framkommit här.


    En del har svårare för socialt finlir än andra och då kan man behöva hjälp att lära sig reglerna. Jag vet inte hur gammal du är, men trots att många irriterar sig på din oförmåga att förstå, så kan jag tycka att det också finns något sorgligt i att du upptäckt de här - för de flesta helt självklara - sociala reglerna först nu. Du borde ha fått hjälp med det för länge sedan och hade du fått det så hade kanske ditt sociala liv sett ganska annorlunda ut mot vad det gör idag, där du måste tvinga dig själv att ignorera och koppla bort en massa människor ur ditt liv för att kunna må bra. 


    Någon frågade, lite provokativt, om du inte har någon mamma, kvinnliga släktingar eller kompisars fruar. Jag tänker mer att det är väldigt tråkigt att se att det lite mellan raderna skymtar fram att det kanske är just så det är. Och det är ju så klart inte kul alls för dig. Jag förstår varför du har hittat på coopingstrategier. 

Svar på tråden Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor