• Anonym (mh)

    Otrogen innan vi blev tillsammans?

    Min flickvän skrev ett flirtigt meddelande till en kille dagen efter att vi sagt till varandra att vi var exklusiva (att vi inte skulle träffa/dejta/prata med andra). Sedan blev vi ihop och har nu varit tillsammans i 3 månader. De har inte skrivit sen dess men då det skedde efter att vi sa att vi var exklusiva så stör det mig väldigt mycket. Jag har nu fått reda på det här och undrar om det räknas som otrohet? Det var helt klart flirtigt och inte vänskapligt meddelande.


  • Svar på tråden Otrogen innan vi blev tillsammans?
  • Anonym (S)
    Anonym (bina) skrev 2024-04-09 13:00:36 följande:
    Detta är för mig att vara ihop, att vara tillsammans. 

    Hur förändras relationen när man väl blivit ett par då? 

    Jag är verkligen nyfiken på det här, men jag inser att jag kapar tråden. Ber om ursäkt för detta! 
    Relationen kan förändras på så sätt att man träffas mer, gör andra typer av aktiviteter som middagar med den andras familj, eller så ändras den inte alls för att man redan gjort sånt eller inte har intresse av sånt. Mentalt kan det däremot vara en stor skillnad mellan att vara singel vs i en relation så klart, det är väl där jag skulle säga det stora ligger.
  • Anonym (Ui)
    Anonym (mh) skrev 2024-04-09 11:04:01 följande:
    Det var innan vi blev tillsammans. Men två veckor innan vi blev tillsammans sa vi till varandra att vi inte skulle träffa andra / dejta andra. Det är alltså det här datumet jag syftar på. Dagen efter skrev hon till killen.
    Men va, dejtar man inte andra så är man väl tillsammans..?
  • Core

    Beror ju helt på vad hon skrev. Det låter som att du är överdrivet svartsjuk bara

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Anna) skrev 2024-04-09 11:40:53 följande:

    Ts jag hade också blivit lite kränkt om jag varit i din situation. Känns inte kul men samtidigt så kan man inte annat än att släppa det. Hon gjorde nått som inte va bra. Men hon har inte varit otrogen, dock ör det ju lite "lömskt" och hon har på ett sätt svikit dig lite. Prata med henne om det sen släpper du det. Alla kan göra misstag, sålänge man fattar själv att man gjort bort sig lite så är det ju förlåtligt. 


    Anonym (S) skrev 2024-04-09 11:41:50 följande:
    Otrogen är man i en relation. Däremot inte sjysst att bryta överenskommelser innan dess så klart.
    Men vad spelar det för roll vad för slags label man sätter på det?
    Otrohet, strul, sladd, bara råkade, hoppsan, etc, etc.... allt kokar ju ändå ner till en och samma sak, personen går inte att lita på.



  • Anonym (jaha)
    Core skrev 2024-04-09 19:56:54 följande:

    Beror ju helt på vad hon skrev. Det låter som att du är överdrivet svartsjuk bara


    Ok, så du menar alltså att om en personen säger en sak men gör sen raka motsatsen till vad hon sagt så är det "överdrivet svartsjukt" att tycka hon gör fel?

    Då undrar jag vad du anser INTE är svartsjuka? Total gränslöshet? Alla gör hur fan de vill oavsett vad de sagt att de ska göra?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (jaha) skrev 2024-04-09 20:10:27 följande:
    Anonym (S) skrev 2024-04-09 11:41:50 följande:
    Otrogen är man i en relation. Däremot inte sjysst att bryta överenskommelser innan dess så klart.
    Men vad spelar det för roll vad för slags label man sätter på det?
    Otrohet, strul, sladd, bara råkade, hoppsan, etc, etc.... allt kokar ju ändå ner till en och samma sak, personen går inte att lita på.



    Håller med delvis, är ju inte helt sunt. Men tjejen som skickade meddelandet kan inte försvara sig här. Vi får bara en version. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hannelie) skrev 2024-04-09 11:43:22 följande:
    Ja herregud!
    Jag har varit sambo i 25 år, hoppas jag aldrig behöver genomgå den galet röriga dejtingmarknaden 😂
    Ja verkligen, har ett flertal vänner som blivit singlar efter långa relationer och provade men samtliga lade ner dejtingmarknade ganska omgående, de beskrev det som rena jäkla dårhusetTomte
  • Anonym (Hannelie)
    Anonym (jaha) skrev 2024-04-09 20:18:26 följande:
    Ja verkligen, har ett flertal vänner som blivit singlar efter långa relationer och provade men samtliga lade ner dejtingmarknade ganska omgående, de beskrev det som rena jäkla dårhusetTomte

    Jag kan tänka mig det, haha!

    Man behöver en rejäl introduktion, kanske en hel kurs på vad som betyder vad på dejtingmarknaden idag. 😊 

    Kan tänka mig att de som varit i förhållande under längre tid, måste bli förvirrade över alla nya begrepp. Låter alldeles för jobbigt för mig! Jag förblir nog hellre singel när förhållandet är över 🤣

  • Anonym (S)
    Anonym (Anna) skrev 2024-04-09 20:16:56 följande:
    Håller med delvis, är ju inte helt sunt. Men tjejen som skickade meddelandet kan inte försvara sig här. Vi får bara en version. 
    Särskilt som vi inte får veta vad som stod. Undrar också hur ts vet vad som stod i meddelandet...
  • Anonym (999)

    Börjar jag träffa någon och ett intresse börjar gro så inte träffar jag andra samtidigt. Låter helt sjukt att springa på dejter med flera samtidigt.
    Angående dagens dejting.

    För övrigt. Ts, släpp detta eller gör slut. Du kommer ändå inte orka med ett förhållande i längden om en såhär liten sak stör dej så mycket. Inte din partner heller.

  • Core
    Anonym (jaha) skrev 2024-04-09 20:13:59 följande:
    Ok, så du menar alltså att om en personen säger en sak men gör sen raka motsatsen till vad hon sagt så är det "överdrivet svartsjukt" att tycka hon gör fel?

    Då undrar jag vad du anser INTE är svartsjuka? Total gränslöshet? Alla gör hur fan de vill oavsett vad de sagt att de ska göra?
    Vad har jag missat, vad är sagt och vad är gjort? Jag kan bara uttyda att TS uppfattar att hon skrivit flirtigt . Innebär det att meddelandet avslutats med ett hjärta? Eller en tuttbild?
  • Anonym (Intel inside)
    Anonym (mh) skrev 2024-04-09 11:04:01 följande:
    Det var innan vi blev tillsammans. Men två veckor innan vi blev tillsammans sa vi till varandra att vi inte skulle träffa andra / dejta andra. Det är alltså det här datumet jag syftar på. Dagen efter skrev hon till killen.
    Du ser alltså inte den logiska skillnaden mellan "träffa/dejta" och "skriva till", är det ditt problem?

    Hon borde förmodligen dumpa dig för att du är ologisk och korkad.
  • Anonym (S)
    Anonym (Intel inside) skrev 2024-04-10 21:49:35 följande:
    Du ser alltså inte den logiska skillnaden mellan "träffa/dejta" och "skriva till", är det ditt problem?

    Hon borde förmodligen dumpa dig för att du är ologisk och korkad.
    ...eller så ser man till att ha torrt på fötterna innan man anklagar ts för att vara korkad. Läs trådstarten. Där står att de kommit överens om att inte prata med andra, det betyder även skriva.
Svar på tråden Otrogen innan vi blev tillsammans?