• Anonym (Orolig)

    Pojkvän "försvinner"

    Min pojkvän (bor inte ihop) har blivit mer och mer ojämn i humöret de senaste månaderna och när vi inte ses är han i stort sett omöjlig att få tag på. Han har alltid (dåliga) ursäkter till varför. Somnat, spelat TV-spel, mobilen laddat ur sig etc. 

    Vid något tillfälle har det stått massa tomflaskor hemma hos honom men hur länge de stått där vet jag inte. Sist hade han en tändare framme trots att han varken röker eller har levande ljus. 

    Jag vet att han i sin ungdom experimenterat med droger men kunde för mitt liv inte tro att det skulle vara aktuellt nu. Men mitt förra förhållande var med en missbrukare som dolde det väl, och hans beteende var mycket likt min nuvarande pojkväns. 


    Hur fan tar man reda på om det bara är oro eller att det faktiskt finns någon substans bakom mina misstankar??
  • Svar på tråden Pojkvän "försvinner"
  • Anonym (S)

    Låter som helt normala ursäkter för min del, men han undviker dig och frågan är varför. Tröttnat eller mycket att göra så han behöver space är mina gissningar i första hand. Flaskorna och tändaren kan antingen betyda att han har romantisk dejt med någon annan (hittat några brända ljus?) eller att han dricker alt. missbrukar.

    Du kan fråga honom rakt ut, utan att döma. Du får nog inte reda på sanningen annars. Risken finns att det är missbruk av något slag här.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (S) skrev 2024-04-08 10:40:20 följande:

    Låter som helt normala ursäkter för min del, men han undviker dig och frågan är varför. Tröttnat eller mycket att göra så han behöver space är mina gissningar i första hand. Flaskorna och tändaren kan antingen betyda att han har romantisk dejt med någon annan (hittat några brända ljus?) eller att han dricker alt. missbrukar.

    Du kan fråga honom rakt ut, utan att döma. Du får nog inte reda på sanningen annars. Risken finns att det är missbruk av något slag här.


    Visst är det helt normala ursäkter, i en timme eller två. Eller en eftermiddag någon gång ibland. Men inte hela dagar eller kvällar, varje vecka. Inte i min värld i alla fall. 

    Jag tycker att det är underligt eftersom jag tänker att han borde undra hur det är med mig, precis som jag undrar hur det är med honom. "Hej. Tänker på dig. Hittar du på något trevligt i solen? Ska vi fortfarande ses imorgon?" Som skickas klockan 10 kan besvaras ett dygn senare i värsta fall. Det tycker i alla fall jag blir underligt, men det kanske är som jag är van att kommunicera bara? 
  • Anonym (Elvira)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-04-08 11:13:22 följande:
    Visst är det helt normala ursäkter, i en timme eller två. Eller en eftermiddag någon gång ibland. Men inte hela dagar eller kvällar, varje vecka. Inte i min värld i alla fall. 

    Jag tycker att det är underligt eftersom jag tänker att han borde undra hur det är med mig, precis som jag undrar hur det är med honom. "Hej. Tänker på dig. Hittar du på något trevligt i solen? Ska vi fortfarande ses imorgon?" Som skickas klockan 10 kan besvaras ett dygn senare i värsta fall. Det tycker i alla fall jag blir underligt, men det kanske är som jag är van att kommunicera bara? 

    Jo, det är underligt om han samtidigt ska föreställa din pojkvän. 


    Är ni tillsammans behöver ni kunna prata även om svåra saker. Ta upp din oro med honom. 

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-04-08 11:15:53 följande:

    Men RIING istället för messa.


    Han svarar aldrig när jag ringer. Jag vet att han inte är en människa som har telefonen på sig, eller ljudet på. Så det är inte lönt. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-04-08 11:13:22 följande:
    Visst är det helt normala ursäkter, i en timme eller två. Eller en eftermiddag någon gång ibland. Men inte hela dagar eller kvällar, varje vecka. Inte i min värld i alla fall. 

    Jag tycker att det är underligt eftersom jag tänker att han borde undra hur det är med mig, precis som jag undrar hur det är med honom. "Hej. Tänker på dig. Hittar du på något trevligt i solen? Ska vi fortfarande ses imorgon?" Som skickas klockan 10 kan besvaras ett dygn senare i värsta fall. Det tycker i alla fall jag blir underligt, men det kanske är som jag är van att kommunicera bara? 
    Vi har helt olika upplevelser märker jag :)

    Nja, många killar håller inte på med sånt kallprat. Det är ju inte särskilt intressant om man ska vara ärlig, sånt håller vi tjejer på med mer.
Svar på tråden Pojkvän "försvinner"