• Ankan90

    Öm i nedre del av magen vid och efter ägglossning

    Hej fick en glad gubbe på mitt clearblue ägglossning test i tisdags, gick från en tom cirkel på måndag morgon till fast gubbe på tislag morgon. Någon som de hänt för också? 
    för den ha använder ska de vara en blinkande gubbe som visar att de är snart dags innan den blir fast och ägglossning sker inom 24-48 timmar.

    dagen efter så börja jag känna att jag är öm i magen vid äggstockarna, som ett tryck mot dom, vet inte hur ja ska förklara de annars och sen lite öm i svanken typ. Fredag idag och känner de fortfarande . 


    någon som haft liknande ? Har ni plussat sen vid bim?

  • Svar på tråden Öm i nedre del av magen vid och efter ägglossning
  • Yaniznaya

    Har aldrig gjort ägglossningstest, tycker det har varit lättare att gå på symptom som humör, högre sexlust och framförallt sekret. Har du äggviteliknande sekret som går att dra ut till en tråd är du fertil. 

    Att du har ont är helt normalt. Jag känner alltid att jag får lite ont vid äl. Inte alls jobbigt ont men känner av det någon dag. Har man haft hormonstörande preventivmedel innan kan smärtan vara värre.

  • Ankan90

    Ja lite tjockare vita flytningar har ja haft nu runt ägglossningen, går inte på nått preventivmedel innan, har precis slutat amma typ 2 veckor sen, 
    vi börja försöka igen i februari och hoppas på en lilla syster eller lillebror snart :)

  • Yaniznaya
    Ankan90 skrev 2024-04-05 13:47:53 följande:

    Ja lite tjockare vita flytningar har ja haft nu runt ägglossningen, går inte på nått preventivmedel innan, har precis slutat amma typ 2 veckor sen, 
    vi börja försöka igen i februari och hoppas på en lilla syster eller lillebror snart :)


    De ska vara genomskinliga och halkiga. Då är det säkert därför du har ont. Din ägglossning börjar komma igång igen efter långt uppehåll. Det är samma som efter preventivmedel, tar tid att starta upp apparaten så att säga.
  • Ankan90
    Yaniznaya skrev 2024-04-05 15:21:28 följande:
    De ska vara genomskinliga och halkiga. Då är det säkert därför du har ont. Din ägglossning börjar komma igång igen efter långt uppehåll. Det är samma som efter preventivmedel, tar tid att starta upp apparaten så att säga.
    Aha okej , ja så kan de ju vara
  • Anonym (JW)

    Hur gick det för dig @Ankan90? Jag befinner mig i exakt samma situation :)

  • Ankan90
    Anonym (JW) skrev 2024-04-29 13:39:57 följande:

    Hur gick det för dig @Ankan90? Jag befinner mig i exakt samma situation :)


    Jag är gravid i v 6 nu :D 
Svar på tråden Öm i nedre del av magen vid och efter ägglossning