• Anonym (Lingeri)

    Sexiga underkläder

    Vill överraska min man med nya sexiga underkläder. Men- till er män där ute- vad går ni igång på??? 

    Hur ser drömmen ut? Har ni lite roliga förslag till mig vad jag ska välja?

  • Svar på tråden Sexiga underkläder
  • Auditanne
    Anonym (Man och make) skrev 2024-04-29 21:39:17 följande:
    Som jag har uppfattat det är plaggen teddy och body snarlika men inte riktigt samma sak. Rätta mig gärna om jag har fel.

    Utifrån vad jag vet är en teddy ett plagg som sitter lite ledigare och lösare mot kroppen medan en body har en passform som är mycket mer figurnära.

    Som jämförelse: En teddy har passform som ett linne och ett par vida lösa trosor som sitter ihop, ofta med en resår i midjan. En body har en mer visuellt smickrande siluett och ofta dessutom med formande effekt. Många skulle nog säga att bodyn ser ut som en baddräkt men vanligtvis med knäppning i grenen. 

    Vad som är vulgärt och vad som är vackert ligger väl i betraktarens ögon.
    Märker ingen större skillnad på design när jag kollar. 

    Vulgaritet är nog ganska objektivt hos de flesta.Tycker man något är fint och vackert så kan man också behandla det därefter och inte göra det till nåt billigt med en massa obscena beskrivningar om det.
  • Anonym (Minnen...)

    Var ju väldigt aktiv på slutet av 80 och början på 90-talet 80-talet var mycket bodies med knäppning i grenen .Öppnades med fördel med tänderna vid slickning.
    90-tal med ny kvinna - mycket olika raffset med strumpor och höfthållare. Så snyggt på en vacker kvinna.
    00- talet med en kvinna som var totalt ointresserad av underkläder trots försök. 
    Efter det en kvinna som i början hade höfthållare, riktiga strumpor och inga trosor under kjol eller känning. Har tyvärr gått över. Får dock ibland en s.k tuttblus med push-up och urringning. Me like!

  • Anonym (Vackert)
    Auditanne skrev 2024-04-29 19:56:04 följande:
    En teddy menar du? Kollade runt lite nyss. Visste inte att plagget bytt namn.

    Det är fint ja. Har en själv men tänker inte beskriva den. Trist att män har  tendensen att ta något, från grunden, mycket vackert och sedan omvandla detta till något fult och vulgärt. 
    Måste  bara kolla om du syftade på mitt inlägg ang omvandla till nått vulgärt?
    Förtydligar då i så fall att en kvinna i body/teddy är det vackraste som finns.
  • Anonym (Allt möjligt)

    Jag personligen älskar allt med spets, lite genomskinligt, dekorerat/ornamenterat osv. Min partner är bekväm av sig till vardags så signalen blir tydlig. Härligt att se henne klä på sig sexiga underkläder innan vi ska gå på fest t ex, veta att de finns där under presentinslagningen. Jag är programmerad att gå igång på stay ups eller strumpeband också, men det är för obekvämt för att min partner nånsin ska ha det haha.


    Viktigast tror jag ändå som fler säger är att man är bekväm (eller i alla fall medvetet obekväm) och själv känner sig sexig, det kommer man väldigt långt med.

  • Akroterion
    Anonym (Inga fler runktrådar nu) skrev 2024-04-05 07:48:28 följande:

    Vore det inte bättre att gå in på en vanlig underklädesbutik och fråga?


    Inte alls, tvärtom, gå in på en ?ovanlig? underklädesbutik och botanisera!! Lycka till!
  • Tom Araya

    Spets är snyggt, gärna svart för min del.
    Korsett, stayups eller strumpor med hållare är sexigt.
    Men annars tycker jag underkläder är ganska överskattat, hon är sexigare utan.

  • Anonym (Minnen...)
    Tom Araya skrev 2024-04-30 16:41:58 följande:

    Spets är snyggt, gärna svart för min del.
    Korsett, stayups eller strumpor med hållare är sexigt.
    Men annars tycker jag underkläder är ganska överskattat, hon är sexigare utan.


    Ko men om man får lite titt-godis först så hindrar det ju inte att man kan hjälpa henne av med dem, eller hur?
  • Anonym (Q)

    Jag brukar hitta underkläder på Hunkemöller. Min man uppskattar det varje gång.

  • Auditanne
    Anonym (Q) skrev 2024-04-30 18:23:08 följande:

    Jag brukar hitta underkläder på Hunkemöller. Min man uppskattar det varje gång.


    De har fina färger där nu inför sommaren, pastell och lite mer glada toner. Tycker det är vackrare med ljusa färger än de mer klassiska.


    Svarta eller beigefärgade underkläder ser så trist och dystert ut, särskilt svarta som bara gör en blek.  Aldrig gillat svart, är ju en begravningsfärg.

  • Anonym (Minnen...)
    Auditanne skrev 2024-04-30 19:44:08 följande:

    De har fina färger där nu inför sommaren, pastell och lite mer glada toner. Tycker det är vackrare med ljusa färger än de mer klassiska.


    Svarta eller beigefärgade underkläder ser så trist och dystert ut, särskilt svarta som bara gör en blek.  Aldrig gillat svart, är ju en begravningsfärg.


    Jag och mitt ex köpte ett set med bh. trosor och höfthållare i gult. Så bra att det nästan var löjligt. Hon hade verkligen kroppen för det. 
    Fick fota henne i kitet men de bilderna försvann ju i separationen, haha Men finn kvar på "hårddisken".
  • Auditanne
    Anonym (Minnen...) skrev 2024-04-30 21:00:05 följande:
    Jag och mitt ex köpte ett set med bh. trosor och höfthållare i gult. Så bra att det nästan var löjligt. Hon hade verkligen kroppen för det. 
    Fick fota henne i kitet men de bilderna försvann ju i separationen, haha Men finn kvar på "hårddisken".
    Var de möjligen neonfärgade eller skrikigt gula? När män pratar om färger så verkar de syfta på vulgära färger som är starka och skrikiga nog att synas från månen typ.

    Jag är mer för det svala, diskreta och smakfulla i färgväg. Också när det kommer till kläder överlag. Aldrig gillat sånt som ser överdrivet, överarbetat eller uppseendeväckande ut. Signalerar bara pretto, fåfänga och desperation.

    Enkelt och samtidigt unikt, det är en optimal kombination i mina ögon. 
  • Brutet

    Vad jag går igång på är väl  rätt så ointressant, det är ju inte mig du ska överraska. Ta på dig något som du själv känner dig snygg och sexig i. 

  • Niles

    Vad kul, grattis till honom. Det är en högst personlig fråga om tycke och smak. Jag tänder på att min fru ofta bär ?cleana? underkläder i tunn, lätt genomskinlig mesh. Både hemma och vid andra tillfällen. Inget vulgärt men väldigt sexigt

  • Anonym (Minnen...)
    Auditanne skrev 2024-04-30 21:11:32 följande:
    Var de möjligen neonfärgade eller skrikigt gula? När män pratar om färger så verkar de syfta på vulgära färger som är starka och skrikiga nog att synas från månen typ.

    Jag är mer för det svala, diskreta och smakfulla i färgväg. Också när det kommer till kläder överlag. Aldrig gillat sånt som ser överdrivet, överarbetat eller uppseendeväckande ut. Signalerar bara pretto, fåfänga och desperation.

    Enkelt och samtidigt unikt, det är en optimal kombination i mina ögon. 
    Absolut inte neon och skrikigt. Det hade snarare varit avtändande och känts lite 80/90 tals p-rulle
Svar på tråden Sexiga underkläder