• Vanligsvensson1

    Chefen vill få bort mig

    Hej. Av vissa själv kommer jag inte nämna vilket jobb det gäller osv.

    jag har varit anställd ett antal år och vi har fått nya chefer över tid. 


    det har aldrig varit något problem mellan mig och medarbetare eller mellan mig och chef.
    dock nu senaste chefen har jag känt av ett viss ton ifrån över tid. Jag tror flera kan känna igen sig i det jag menar, hen har kanske inte rakt ut sagt eller gjort nedlåtande saker, men tonen övertid har mycket väl känts av, och har med dolda meningar uttryckt hot, som i säg inte är ordagrant hot, utan mer inlindat. 


    jag har haft möte med chefen och där framkommer det enligt hen att mina medarbetare har varit orolig över min psykologiska status, jag har varit otrevlig och uttryckt aggressiva handlingar. Vilket inte stämmer, jag har aldrig varit aggressiv och jag har god relation med mina medarbetare. 


    min chef har även hänvisat till tillfällen då jag skämtat om arbetsplatsen (här gillar vi långsam löneutveckling med ett flin osv), men hen har tagit det till en extrem nivå och ansett att det är otroligt allvarligt. 


    det intressanta är att detta möte kom efter att hen har fått reda på att jag ska på ett informellt möte med facket. 


    det mötet vill jag ha för att få en bättre överblick av regler och sånt fackamässigt. 


    jag missköter inte mitt jobb. Jag gör det jag ska, trevlig mot alla. men jag är inte direkt rädd att uttrycka mina åsikter, tex om det görs en förändring i arbetet vill jag ha syfte till förändringen, det har vi inte fått och jag har sagt att jag tycker det är dåligt. 


    nu är jag rädd att min chef försöker få det att se ut som att jag har psykologiska problem och behöver mentalt stöd och eventuellt behöver förflyttas från tjänsten. 


    så min fråga till er, vad är era synpunkter? Hur ska jag gå till väga nu? 

  • Svar på tråden Chefen vill få bort mig
  • Evalenabena

    För att skydda dig själv så är mitt tips att du spelar in möten med din chef. Detta för att skydda dig själv om han är en chef som utnyttjar sin ställning. Skulle något knas hända så har du alltid bevis för att du alltid har skött dig.

Svar på tråden Chefen vill få bort mig