• Etttvåtrehej

    När lägger ni till dejt i sociala medier?

    Är nyfiken på när och om ni lägger till en dejt i era sociala medier? Efter hur många dejter tycker ni det känns ok och inte påfluget? Eller avvaktar ni länge? Jag är nyfiken, men vill samtidigt inte verka för på :) 

  • Svar på tråden När lägger ni till dejt i sociala medier?
  • Anonym (d)

    Jag frågade om vi kunde fortsätta prata utanför Tinder bara för att göra det enklare. Blev blockad direkt, så jag antar att man inte ska fråga INNAN man varit på en date. 

    Men förstår faktiskt inte vad problemet är? Folk kan ha 500 personer på facebook och pratar med 5-6st totalt. Lägg till personen eller skriv ett dm bara, vad är problemet?

  • Etttvåtrehej
    Anonym (d) skrev 2024-04-03 00:04:45 följande:

    Jag frågade om vi kunde fortsätta prata utanför Tinder bara för att göra det enklare. Blev blockad direkt, så jag antar att man inte ska fråga INNAN man varit på en date. 

    Men förstår faktiskt inte vad problemet är? Folk kan ha 500 personer på facebook och pratar med 5-6st totalt. Lägg till personen eller skriv ett dm bara, vad är problemet?


    Det kanske är ett snyggt sätt, att fråga om vi kan byta forum. Tack för tipset. Synd att det inte gick bra för dig den här gången. Håller tummarna för att du är den som får frågan nästa gång :)
  • Anonym (d)
    Etttvåtrehej skrev 2024-04-03 00:10:21 följande:
    Det kanske är ett snyggt sätt, att fråga om vi kan byta forum. Tack för tipset. Synd att det inte gick bra för dig den här gången. Håller tummarna för att du är den som får frågan nästa gång :)
    Jo tjena kommer att vara död innan jag får en sån fråga i mitt liv.
  • Anonym (I)

    När man dejtat några gånger och vet att man bara dejtar varandra. 

  • Anonym (Mannen)
    Etttvåtrehej skrev 2024-04-02 23:43:23 följande:
    När lägger ni till dejt i sociala medier?

    Är nyfiken på när och om ni lägger till en dejt i era sociala medier? Efter hur många dejter tycker ni det känns ok och inte påfluget? Eller avvaktar ni länge? Jag är nyfiken, men vill samtidigt inte verka för på :) 


    Jag lägger inte till dejter alls i sociala medier så vida vi inte är vänner sedan tidigare. Annars väntar jag tills det är seriöst. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (d) skrev 2024-04-03 00:04:45 följande:

    Jag frågade om vi kunde fortsätta prata utanför Tinder bara för att göra det enklare. Blev blockad direkt, så jag antar att man inte ska fråga INNAN man varit på en date. 

    Men förstår faktiskt inte vad problemet är? Folk kan ha 500 personer på facebook och pratar med 5-6st totalt. Lägg till personen eller skriv ett dm bara, vad är problemet?


    En del vill dölja saker i sitt liv. Andra vill öppna upp sitt liv på egen hand. Inte ge möjlighet att någon snokar runt i ens sociala medier.


    Själv skulle jag inte ställa en sådan fråga då jag tycker det är att gå för fort fram.

  • Fjäril kär

    Då jag vägrar vara hemlig så nekar jag alla försök till att prata på Kik, Snap eller liknande.  Det är Messenger/Facebook som gäller från första början och det är inte förhandlingsbart. Jag nekar även uppenbara dubbelkonton och tveksamma inställningar på vad man kan se av samma anledning,  jag vill inte vara hemlig.  Ett bra sätt att sålla ut seriösa. Av den anledningen sitter jag inte heller kvar och chattar på dejtsidan i flera veckor.  Har man fått kontakt är det vidare till Facebook.  

    Sen i andra hand ser jag ofta till att sköta dejting/letande av dejt PÅ Facebook.  Finns man redan i diverse singelgrupper tex  och diskuterar,  flirtar osv är det ingen grej att lägga till varandra som vän. Då har man i regel redan koll på varandra och allt är liksom avdramatiserat.  

  • Anonym

    Aldrig. Gift sedan 9 år och det står inget om det någonstans.

  • Anonym (d)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-03 01:12:21 följande:

    En del vill dölja saker i sitt liv. Andra vill öppna upp sitt liv på egen hand. Inte ge möjlighet att någon snokar runt i ens sociala medier.


    Själv skulle jag inte ställa en sådan fråga då jag tycker det är att gå för fort fram.


    Om du inte vill att någon ska snoka runt i ditt liv så ska du inte vara på internet och ha sociala medier alls. 


    Via ditt namn kan jag få reda på allting som finns att få veta om en person oavsett om du lägger till eller inte. Vem alla dina vänner är, var du bor, vilka du bor med, hur länge du har bott där, deklaration, tidigare brott, sociala medier och alla konton. Vilken musik du lyssnar på, vilka hobbies du har. Ja, allt helt enkelt. 


    Så att folk inte vill lägga till någon på fb för att man är orolig över att dom ska snoka är naivt. Om det är personer som hade velat snoka runt så gör dom det oavsett. 

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (d) skrev 2024-04-03 13:15:04 följande:

    Om du inte vill att någon ska snoka runt i ditt liv så ska du inte vara på internet och ha sociala medier alls. 


    Via ditt namn kan jag få reda på allting som finns att få veta om en person oavsett om du lägger till eller inte. Vem alla dina vänner är, var du bor, vilka du bor med, hur länge du har bott där, deklaration, tidigare brott, sociala medier och alla konton. Vilken musik du lyssnar på, vilka hobbies du har. Ja, allt helt enkelt. 


    Så att folk inte vill lägga till någon på fb för att man är orolig över att dom ska snoka är naivt. Om det är personer som hade velat snoka runt så gör dom det oavsett. 


    Man kan ha en begränsad publik profil på Facebook så bara vänner ser ens bilder och inlägg. 
  • Anonym (hejsan)
    Etttvåtrehej skrev 2024-04-02 23:43:23 följande:
    När lägger ni till dejt i sociala medier?

    Är nyfiken på när och om ni lägger till en dejt i era sociala medier? Efter hur många dejter tycker ni det känns ok och inte påfluget? Eller avvaktar ni länge? Jag är nyfiken, men vill samtidigt inte verka för på :) 


    När man börjar bli ett par, aldrig att man lägger till efter ex antal dejter
    Om ni slutar dejta tar ni bort denna då?

    Jag vill då inte ha massa random "vänner"
Svar på tråden När lägger ni till dejt i sociala medier?