• Tänk logiskt

    Föredrar du att vara dominant eller undergiven sexuellt?

    Det finns gott om belägg för att många kvinnor föredrar att vara undergivna sexuellt och fantiserar om att bli dominerade, t.o.m om att bli våldtagna i många fall. Detta stämmer också med min erfarenhet från när jag brukade sexchatta förr om åren. Jag fick då faktiskt utveckla min dominanta sida för att anpassa mig till de sexchattande kvinnornas önskemål. 
    Men det är också så att många män fantiserar om att bli dominerade. Jag själv t.ex. föredrar att sätta tillfredsställ kvinnan framför mig själv när ja har sex, och visst är det en kittlande tanke att underkasta sig en dominant kvinna.
    Kanske är det så att både män och kvinnor föredrar att vara undergivna sexuellt men att är lättare för kvinnor att vara det i vårt patriarkaliska samhälle, där det fortfarande anses att mannen ska vara den dominerande. 

    Jag tänkte undersöka detta genom att fråga er här i FL: Är du dominant eller undergiven sexuellt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Föredrar du att vara dominant eller undergiven sexuellt?
  • Anonym (switchgame)

    Just nu är jag mer dominant än vanligt, leker med penetration och GS och han är så tacksam och städar upp efter sig. En ovanlig egenskap hos högre chefer generellt så man måste uppskatta det.

  • Tobben
    Anonym (switchgame) skrev 2024-04-04 19:40:51 följande:

    Just nu är jag mer dominant än vanligt, leker med penetration och GS och han är så tacksam och städar upp efter sig. En ovanlig egenskap hos högre chefer generellt så man måste uppskatta det.


    Vad betyder GS?
  • Anonym (Buddy)
    Anonym (Buddy) skrev 2024-04-03 16:19:33 följande:

    Jag gillar att dominera, men det är härligt att bli bunden, ögonbindlad och förförd också. Men min hustru är undergiven så det blir tyvärr inte så mycket switch. Om jag inte ber om det!

    Kan man som dominant kräva att få vara undergiven? Filosofisk fråga...


    Jag blev inspirerad av mitt eget inlägg, så igår föreslog jag att hon skulle dominera mig, som omväxling. Hon protesterade inte. Ser fram emot helgen...
  • Anonym (Kaffedraken)

    När jag fantiserar om kvinnor så vill jag ta henne, så det betyder kanske att jag är dominant. Men jag är inte mycket för hårda tag, inte som Grey i Fifty Shades of Grey.
    När jag fantiserar om män så vill jag vara undergiven, jag tänder på de fantasierna.

  • Pussan

    Jag kan vara både och, tycker att variation är bra. Vi kan båda vara dominanta när den lusten faller på och visa tydligt att nu tar jag befälet här, ner på knä med dig! Älskar när min Lover kommenderar mig och jag bara har att lyda och tillfredsställa honom. Och lika hett är det en annan dag när rollerna är omvända.

  • Anonym (Buddy)
    Anonym (Buddy) skrev 2024-04-05 09:31:47 följande:
    Jag blev inspirerad av mitt eget inlägg, så igår föreslog jag att hon skulle dominera mig, som omväxling. Hon protesterade inte. Ser fram emot helgen...
    Fortsättning: Jag la mig utsträckt på rygg med händerna ovanför huvudet, som om de var bundna. Hade ögonbindel. Hon fattade galoppen. Smekte mig och gick ner på mig. Mmm... 

    Inte väldigt dominant, kanske, men ändå lite mer styrande än vanligt.
  • CTP

    Undergiven o undergiven, men jag vill känna mig liten och "olydig"... Älskar när mannen tar initiativet 9 av 10 gånger utan att det blir äckligt. Lättare när man vet var man har varandra och ett samspel.
    Men det är ganska najs att få sig en "daskning" eller bli lite dragen i håret i stundens hetta Flört   

  • Anonym (Nää)

    Hade ett ons för ett gäng år sedan. Vi knullade och hade hand och munsex på varandra. När jag tar henne bakifrån säger hon helt plötsligt - Det gör inget om det gör lite ont....
    Kändes helt fel och där började min lille vän att mjukna.Bara fel.

  • Anonym (switchgame)
    Tobben skrev 2024-04-04 20:05:37 följande:
    Vad betyder GS?
    Kan du googla?
  • Anonym (Buddy)
    Vad betyder GS?
    Kan du googla?
    Anonym (switchgame) skrev 2024-04-07 19:04:11 följande:
    Kan du googla?
    Ja, jag kan googla "GS". Då får jag bland annat fram ett fackförbund, något tyskt företag och annat.

    Du var inte särskilt hjälpsam. Varför inte bara berätta vad det betyder, istället för att vara sarkastisk?
  • Anonym (switchgame)
    Anonym (Buddy) skrev 2024-04-08 16:22:16 följande:
    Kan du googla?
    Anonym (switchgame) skrev 2024-04-07 19:04:11 följande:
    Kan du googla?
    Ja, jag kan googla "GS". Då får jag bland annat fram ett fackförbund, något tyskt företag och annat.

    Du var inte särskilt hjälpsam. Varför inte bara berätta vad det betyder, istället för att vara sarkastisk?
    Om man kan tänka ut vilket område en förkortning hör till, d.v.s. i detta fallet att det rör sig om något sexuellt (rätt rimligt eller?), så googlar man

    "GS sexual", och första träffen ger att det handlar om Golden Shower

    Funkar på många andra engelska förkortningar också bara man anger område.
  • Anonym (Black Widow)
    Anonym (Buddy) skrev 2024-04-08 16:22:16 följande:
    Kan du googla?
    Anonym (switchgame) skrev 2024-04-07 19:04:11 följande:
    Kan du googla?
    Ja, jag kan googla "GS". Då får jag bland annat fram ett fackförbund, något tyskt företag och annat.

    Du var inte särskilt hjälpsam. Varför inte bara berätta vad det betyder, istället för att vara sarkastisk?
    Golden shower....
  • Anonym (Engelska)
    Anonym (Black Widow) skrev 2024-04-08 18:09:24 följande:
    Golden shower....
    Att kissa på varandra. 
  • Anonym (Man)

    Förstår inte varför man måste vara det ena eller det andra. Jag vill bara ha sex normalt. Ska jag vara dominant eller undergiven så sätter jag mig bara i roller jag inte tycker om, för jag är varken eller.

Svar på tråden Föredrar du att vara dominant eller undergiven sexuellt?