• Anonym (GnällBengt)

    En del är tom avundsjuka

    Lever med en kvinna sen 23år tillbaka och det är riktigt skittråkigt.Ingen runt omkring förstår hur jag ens kan tänka tanken att vilja separera..Utåt på fester i matbutiken på jobbet är hon den glada tjejen som alltid skrattar,tom åt mina skämt..händer aldrig annars,och har glimten i ögat..
    Tills vi kommer hem,som förbytt..Grinig fräser gnäller på alla fel jag gör..I min värld är det att vara falsk och har faktiskt ledsnat på alla plan..alla mina singelpolare,har en del;de är avundsjuka på vad de tror är den perfekta sambon..
    Men! vi bråkar aldrig tror inte jag kan minnas ett enda gräl på dessa år.
    Hon låter mig göra allt jag vill på fritiden ifrågasätter aldrig ibland tror jag hon vill att jag ska vara borta på kvällarna..Kort sagt blir jag inte klok på na..Är som att hon inte orkar hålla uppe fasaden när vi är hemma och det är fan inte ok..
    Får man ledsna på nån som är så "bra"på alla sätt?Är det bara jag som är gnällig?

  • Svar på tråden En del är tom avundsjuka
  • Anonym (A)

    Svårt att veta när man inte vet hur du beter dig. Men hon verkar inte trivas med dig, det framgår tydligt. Frågan är varför. 

  • Goneril

    Du kanske begår en massa fel? Hon tycker nog att det är skönt att du är borta om kvällarna och lämnar fältet fritt. 

  • Anonym (Mannen)

    Ni behöver prata om er relation. Kanske med professionellt stöd.


    Att hon inte vill att du ska vara hemma kan ju bero på att hon vill kunna kontakta någon annan man utan att du stör. Eller så vill hon bara ha egentid. Svårt att säga. 

  • Goneril

    Ingen förstår hur TS kan vilja separera, han snackar tydligen med andra om sin relation!  Detta har sambon fått kännedom om, undra på att hon är sur. Och skämten som TS drar, de är säkert inte särskilt roliga, hon skrattar bara för att de är så patetiska. Hon packar nu TS prylar för att han ska dra, så fort som möjligt. Hon förbereder för separation och då är det bekvämt att TS håller sig borta. Singeltillvaron är inom räckhåll, TS! Det var de usla skämten som fick sambons bägare att rinna över.

  • Anonym (Sodapop)

    Varför grälar ni inte? Menar du att hon går omkring och gnäller och fräser och du sitter snällt och tar emot?

  • Anonym (GnällBengt)
    Goneril skrev 2024-04-03 02:08:53 följande:

    Ingen förstår hur TS kan vilja separera, han snackar tydligen med andra om sin relation!  Detta har sambon fått kännedom om, undra på att hon är sur. Och skämten som TS drar, de är säkert inte särskilt roliga, hon skrattar bara för att de är så patetiska. Hon packar nu TS prylar för att han ska dra, så fort som möjligt. Hon förbereder för separation och då är det bekvämt att TS håller sig borta. Singeltillvaron är inom räckhåll, TS! Det var de usla skämten som fick sambons bägare att rinna över.


    Haha så kan det absolut vara..Spot on..men nej pratar inte om min relation utan de ser väl själva hur de tror vi har det..
  • Anonym (GnällBengt)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-03 01:07:51 följande:

    Ni behöver prata om er relation. Kanske med professionellt stöd.


    Att hon inte vill att du ska vara hemma kan ju bero på att hon vill kunna kontakta någon annan man utan att du stör. Eller så vill hon bara ha egentid. Svårt att säga. 


    Tror hon vill ha egentid faktiskt och det har vi gott om både hon och jag..även det vore en dröm för de flesta.Det jag menar vi har det ju så bra varför funkar det inte?Även när vi är ensamma hemma
  • Anonym (VB)

    Exakt så är jag här hemma också. Varför?
    Jo, min man tar mig för given och i mitt stilla sinne har jag bestämt mig för att om det fortsätter såhär i två år till så drar jag. Vi har varit tillsammans länge, länge och när jag är med andra är jag precis den jag alltid varit. Han anstränger sig inte mycket till något alls. Sitter med mobilen och tar inga initiativ alls. Mycket snack, men ingen verkstad. Alla tycker att jag är rolig och karismatisk, så även han en gång i tiden, men i familjelivet blir jag som förbytt. Varför jag väntar ett par år? Jo, det finns saker vi måste få ordning på innan huset kan säljas och ingen av oss tjänar på en skilsmässa just nu. Dessutom blir barnen äldre och kommer ta det bättre. 


    Jag vill ge min sprudlande energi till någon annan som uppskattar den och som ger mig positiv energi tillbaka! Jag vill vara fri och obunden av tristess! Han kommer inte att ändra på sig och det ska han heller inte behöva göra om han trivs med sig själv-men då behöver han en kvinna som nöjer sig. 

  • Anonym (77:a)
    Anonym (VB) skrev 2024-04-03 08:14:52 följande:

    Exakt så är jag här hemma också. Varför?
    Jo, min man tar mig för given och i mitt stilla sinne har jag bestämt mig för att om det fortsätter såhär i två år till så drar jag. Vi har varit tillsammans länge, länge och när jag är med andra är jag precis den jag alltid varit. Han anstränger sig inte mycket till något alls. Sitter med mobilen och tar inga initiativ alls. Mycket snack, men ingen verkstad. Alla tycker att jag är rolig och karismatisk, så även han en gång i tiden, men i familjelivet blir jag som förbytt. Varför jag väntar ett par år? Jo, det finns saker vi måste få ordning på innan huset kan säljas och ingen av oss tjänar på en skilsmässa just nu. Dessutom blir barnen äldre och kommer ta det bättre. 


    Jag vill ge min sprudlande energi till någon annan som uppskattar den och som ger mig positiv energi tillbaka! Jag vill vara fri och obunden av tristess! Han kommer inte att ändra på sig och det ska han heller inte behöva göra om han trivs med sig själv-men då behöver han en kvinna som nöjer sig. 


    Men hjälp! Detta hade likaväl jag kunnat skriva. 
    Jag är verkligen glad och sprallig men hemma är det som om jag dör. Han sitter vid tv:n eller med mobilen och vill aldrig göra något alls. Verkligen aldrig. 
    Jag har också tänkt vänta ett par år, tills barnen är lite äldre. Sen får det vara här. Jag vill ha en man som bryr sig, som faktiskt ser mig. 
  • Anonym (VB)

    Fruktansvärt. Tack för att jag får känna mig lite mindre ensam. Hjärta

  • Anonym (GnällBengt)

    I hear you..Jag som är den tråkiga här..men varför står hon ut?Jag vill verkligen ta en funderare på vår framtid och har tagit upp det av bla dessa skäl men hon höll då inte med..om hon tycker det är så jobbigt hemma gör nåt åt det,,

Svar på tråden En del är tom avundsjuka