• Loetboet

    Ont i gelnaglar

    Hej! Jag gör egna naglar, försöker iaf men får väldigt ont under riktiga nageln när jag använder dom som gör att dom är med mycket typ ta på sig kläder, dra upp byxorna, bädda, kliar mig, osv. Försvinner de? Blir alltid så. Gjorde dom igår. Brukar alltid ha långa för har oftas färdiga naglar som man limmar och de gör inte ont alls.
    Kan dock tillägga att dom sitter verkligen fast och känns bra annars.
    Men som sagt normalt? Försvinner de onda?

  • Svar på tråden Ont i gelnaglar
  • Loetboet
    Loetboet skrev 2024-04-01 09:48:51 följande:
    Ont i gelnaglar

    Hej! Jag gör egna naglar, försöker iaf men får väldigt ont under riktiga nageln när jag använder dom som gör att dom är med mycket typ ta på sig kläder, dra upp byxorna, bädda, kliar mig, osv. Försvinner de? Blir alltid så. Gjorde dom igår. Brukar alltid ha långa för har oftas färdiga naglar som man limmar och de gör inte ont alls.
    Kan dock tillägga att dom sitter verkligen fast och känns bra annars.
    Men som sagt normalt? Försvinner de onda?


    Juste, har tippar och gellack med 48 watt lampa om de är relevant.
  • Goneril

    En fråga från en äldre person som inte förstår detta; hur kan man arbeta med så långa naglar? Skriva i datorn? Man gör som man vill med hår, naglar och smink förstås, men om min frissa hade så långa naglar skulle jag byta. Hårbotten skulle rispas, likaså huden om en "långfingrad" skulle klippa och föna. Hur funkar det i vården eller i ett skolkök? Får man man ha långa naglar där? 

  • Loetboet
    Goneril skrev 2024-04-01 10:31:02 följande:

    En fråga från en äldre person som inte förstår detta; hur kan man arbeta med så långa naglar? Skriva i datorn? Man gör som man vill med hår, naglar och smink förstås, men om min frissa hade så långa naglar skulle jag byta. Hårbotten skulle rispas, likaså huden om en "långfingrad" skulle klippa och föna. Hur funkar det i vården eller i ett skolkök? Får man man ha långa naglar där? 


    Är nog en vanesak😂 men jag har mjuka hörn på naglarna och ser till att dom ej är vassa när jag har barn. Har pluggat bara tidigare och nu hemma med barnen på obestämd tid. Är man van så kan man göra allt typ, mina naglar nuddar aldrig mitt ansikte när jag tex sminkar mig. Hemma när jag gör mat, byter blöja, städar så har jag handskar, ibland när jag inte har naglar också. Sen tvättar man ju noga naglarna. Men i kök får man inte ens ha nagellack elr bageri, iaf dom inriktningarna jag påbörjade för några år sen. Vården ja men inte långa☺️
  • Goneril

    Tack, då vet jag. Nej  jag ska inte börja med detta även om jag kan tycka att det ser elegant ut, dock får de inte vara extremt långa. Jag har sett naglar som är som smycken och som färgmatchar sidenblusar, fascinerande.

  • Anonym (S)
    Goneril skrev 2024-04-01 10:31:02 följande:

    En fråga från en äldre person som inte förstår detta; hur kan man arbeta med så långa naglar? Skriva i datorn? Man gör som man vill med hår, naglar och smink förstås, men om min frissa hade så långa naglar skulle jag byta. Hårbotten skulle rispas, likaså huden om en "långfingrad" skulle klippa och föna. Hur funkar det i vården eller i ett skolkök? Får man man ha långa naglar där? 


    Jag testade en gång att förlänga en nagel när min faster hade en utrustning för att göra det. Tyckte det gjorde så ont så jag tog bort nageln samma dag. 

    Sen är jag lite bacillrädd och får lite panik när folk har långa naglar. Jag tänker bara på tex när min mamma lagar mat, hur mycket bakterier och smuts som hamnar under naglarna. Ibland när jag träffar mamma så klipper hon naglarna för hon vet hur jobbigt jag tycker det är. Jag har lite dåligt samvete, men mamma är bäst ;) 
Svar på tråden Ont i gelnaglar