• Lusse88

    Förskjuten ägglossning

    Hej. Jag har normalt sett en regelbunden menscykel på mellan 28-30 dagar. Äl ca mitten där. Nu är jag på cykeldag 23 och får blinkande tester (ClearBlue lila ägglossningstest). Kroppen har lurat mig två gånger sedan cd11. Är på tredje gången den (lurar mig?) att jag har ägglossning nu. Uppenbarligen har jag inte haft ägglossning denna månad trots att jag haft alla tecken på det nu tre gånger på en cykel. Fick fast gubbe på testen 22/3. Men älsymtom igen igår 25/3. Köpte nya tester, fick rund ring först, men sen blinkande igen. Fortfarande blinkar dom. Känns som att ägglossningen uteblir denna månad. Har någon haft det så här? Att det fortfarande inte blivit ägglossning så här sent? Och att kroppen visat alla tecken på ägglossning flera gånger på en cykel? Tredje gången denna cykel nu... Börjar ge upp fasen... Snart dags för mens i vanliga fall, men ingen äl ännu :/

  • Svar på tråden Förskjuten ägglossning
  • Madicken2023

    Lider med dig, är ju kämpigt nog att vänta in ÄL och BIM när den är i tid 😫
    Jag har varit med om liknande, senast denna cykel. 


    Fick positivt ÄL-test cd 14, men tempen höjdes aldrig. Tog nya ÄL-test och fick positivt igen på cd 20, och därefter kom temphöjning. Så ÄL kom alltså cd 21. 
    Man undrar ju vad det beror på? 
    Tips är iaf att börja tempa. Då behöver man inte fundera. Ska bara varna att det är ganska jobbigt i början innan man fått in vanan, jag fick galna sömnsvårigheter första två månaderna 😅

  • Lusse88

    Tack för ditt svar. Jag är på CD24 och fick nu fast gubbe igen och två lika starka streck på stickan. Så har äl nu och 24-48 timmar framåt gissar jag.

  • Lusse88

    Idag blev det negativa tester. Så äl borde skett idag cykeldag 25, med tanke på positiva tester igår och negativa idag. Men tempar inte ännu så man vet ju inte säkert. Den som väntar får se. Blev en lååång cykel nu...

  • Lusse88
    Lusse88 skrev 2024-03-27 21:41:56 följande:

    Idag blev det negativa tester. Så äl borde skett idag cykeldag 25, med tanke på positiva tester igår och negativa idag. Men tempar inte ännu så man vet ju inte säkert. Den som väntar får se. Blev en lååång cykel nu...


    Nä jag skrev tydligen fel. Fick blinkande på morgonen igår, och positivt (fast gubbe) igårkväll, negativt (med rosa tester denna gång) redan idag. Så äl bör varit idag, cykeldag 25. Positivt endast några timmar alltså. Undrar om det ens blir nån ägglossning med så kort stegring. Nåja, den som väntar får se. BIM 10/4. 
Svar på tråden Förskjuten ägglossning