• Anonym (Vår i luften)

    Alltid fel att träffa ny?

    Japp så har det hänt har fullkomligt kärat ner mig i en annan människa..kan inte se nån annan utväg än att separera från min fru efter dryga tjugo år..Har känt så en längre tid så beslutet är väl redan taget mer eller mindre..Har läst tror jag alla inlägg här i ämnet och det är slående att de flesta informerrar att när flingen går över och nån slags vardag åter infinner sig är inte gräsmattan grönare på andra sidan..Förälskelsen kommer gå över var så säker,,så kan det vara absolut men tro mig förälskelsen kan gå över även om man varit gifta i 20 år och det blir vardag där med.
    Är det verkligen så fel att träffa en ny?

  • Svar på tråden Alltid fel att träffa ny?
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Vår i luften) skrev 2024-03-25 14:01:06 följande:
    Ja det är det
    Så gulligt . Not
  • Anonym (Rty)

    Hur träffade du den nya, hur vet du att hon är intresserad? Har du barn?

    Är i liknande situation.

  • Anonym (Vår i luften)
    Anonym (Rty) skrev 2024-03-26 03:13:27 följande:

    Hur träffade du den nya, hur vet du att hon är intresserad? Har du barn?

    Är i liknande situation.


    Genom jobb,har vuxit fram,ett som flyttat hemifrån
  • Anonym (Vår i luften)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-03-25 19:07:54 följande:
    Så gulligt . Not
    Nä inte ett dugg men kan kanske hända ändå?
  • Anonym (?)
    Anonym (Vår i luften) skrev 2024-03-26 07:15:15 följande:
    Genom jobb,har vuxit fram,ett som flyttat hemifrån
    Berätta för din fru pch säg att du vill skiljas

    Pallar du inte det får du avsluta med den nya
  • Limajo

    Självklart är det inte alltid fel att träffa någon ny. Man styr inte över känslor. Däremot styr man över sitt agerande. Du ska så klart inte inleda något med den nya förrän du skiljt dig. Är du säker på att din relation är död så avsluta den snygg och prydligt och dig och ditt ex tid att landa lite innan du blir alltför engagerad i den nya.

    Vad gäller förälskelse och vardag så är det klart att förälskelsen kommer rinna ut men en vardag behöver ju inte vara dåligt, tvärtom. Och all vardag är inte densamma oavsett vem man är med. Nu var jag skild sedan länge när jag träffade min nuvarande sambo men den vardag vi har är otroligt mycket bättre än det jag upplevt i tidigare relationer.


    Tänk rationellt, tror du att du och den nya kommer att passa ihop så är det inte fel att ta klivet, men på ett snyggt och respektfullt sätt mot din fru.

  • Anonym (Rty)
    Anonym (Vår i luften) skrev 2024-03-26 07:15:15 följande:
    Genom jobb,har vuxit fram,ett som flyttat hemifrån
    Även jag via jobb, har något hänt mellan er? 

    Vi har båda barn, mina vuxna, hans vuxna och tonåringar.

    Är hon upptagen?
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Vår i luften) skrev 2024-03-26 07:16:00 följande:
    Nä inte ett dugg men kan kanske hända ändå?
    Du borde ha lämnat din stackars fru innan du ens funderar på det. Känner du inte det själv.
  • Anonym (Jessica)

    Din fru ska inte vara någon backup om det inte skulle bli något med den nya. Eller ska du provköra henne först? 

  • Anonym (Vår i luften)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-03-26 07:27:37 följande:

    Din fru ska inte vara någon backup om det inte skulle bli något med den nya. Eller ska du provköra henne först? 


    Nja skrev jag det?
  • Anonym (Vår i luften)
    Anonym (Rty) skrev 2024-03-26 07:26:56 följande:
    Även jag via jobb, har något hänt mellan er? 

    Vi har båda barn, mina vuxna, hans vuxna och tonåringar.

    Är hon upptagen?
    Nej inget har hänt och planerar inget sånt heller..Nej hon är singel sen fyra
  • Dexter dot com

    Personligen tror jag inte man får känslor för någon annan om man lever i en bra relation med någon man verkligen älskar så det tyder ju på att du inte är helt nöjd med din nuvarande relation. Jag ser inget fel i att lämna för en ny så länge du har avslutat ditt nuvarande förhållande innan du påbörjar nästa.

  • Anonym (?)
    Anonym (Vår i luften) skrev 2024-03-26 07:42:26 följande:
    Nej inget har hänt och planerar inget sånt heller..Nej hon är singel sen fyra
    Så, vad hindrar dig att prata med din fru och sääga att det är dags att gå skiljda vägar?
  • Anonym (Rty)
    Anonym (Vår i luften) skrev 2024-03-26 07:42:26 följande:
    Nej inget har hänt och planerar inget sånt heller..Nej hon är singel sen fyra
    Det finns ju ingen anledning att stanna hos din nuvarande, varför tvekar du? 

    Självklart kommer en vardag med den nya men det är inte lika självklart att du kommer vara lika olycklig.

    Älskar din nuvarande dig? Hur tror du hon kommer reagera?

    Inget har hänt mellan mig och han jag gillar heller. Jga hoppas han tar steget att lämna, men jag har inte sagt det till honom.
  • Anonym (Rty)

    Jag vill tillägga att jag absolut tror att jag och mannen jag pratar om hade blivit lyckligare än vad jag var i min förra relation. Vi har verkligen kul tillsammans och är lika i personligheten och ärliga mot varandra på ett sätt jag aldrig var med mitt ex, inte ens i början. 

    Det är ju inte som att alla relationer blir likadana bara det går 20 år. 

  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Vår i luften) skrev 2024-03-26 07:39:44 följande:
    Nja skrev jag det?
    Nej men det verkar vara vanligt att man gör så. Men är du inte sådan så är det ju jättebra. Det glädjer mig isåfall. 
  • Anonym (Mannen)

    Fel och fel. Jag skulle väl börja med att fråga mig själv hur jag kunde hamna i en sådan sits. Märkte du inte hur något intresse och sedan känslor började byggas upp mot denna nya människa? Redan där hade jag funderat på vad jag ville i livet.


    Men det är svårt att upprätthålla långvariga relationer om inte båda engagerar sig.


    Hur det blir om du får en ny partner vet ingen. Det beror ju mycket på hur ni passar ihop. Ibland mår man bättre med den nya. Ibland inte.

Svar på tråden Alltid fel att träffa ny?