• LillHumlan

    Ägglossning snabbt efter MA?

    Hej,

    Förra veckan fick jag veta att jag fått fördröjt missfall. Dagen därpå blödde jag ut allt och nu tror jag att jag har ägglossning. Är det möjligt? 

    Alltså: 
    4 mars, den slutade växa (6+3)
    15 mars, började blöda, allt kom ut 
    22 mars, blödning har upphört helt 
    23 mars, äggvita och typiskt ont

    Är det möjligt eller är det för tidigt? Igår (22 mars) fick jag superstark på ägglossnings-sticka men också svagt positivt på graviditetstest så jag utgick från att det var därför det visade positivt på ägglossnings-stickan. 

  • Svar på tråden Ägglossning snabbt efter MA?
  • Anonym (I)

    Det låter lite för tidigt. Framförallt med tanke på att du fortfarande har hcg-graviditetshormoner kvar. Ta graviditetstest om en vecka igen så du ser att det försvunnit helt, så blir det lättare för dig sen att upptäcka en ev ny graviditet.

  • LillHumlan
    Anonym (I) skrev 2024-03-23 21:06:55 följande:

    Det låter lite för tidigt. Framförallt med tanke på att du fortfarande har hcg-graviditetshormoner kvar. Ta graviditetstest om en vecka igen så du ser att det försvunnit helt, så blir det lättare för dig sen att upptäcka en ev ny graviditet.


    Jag tycker också det men så har jag läst att ägglossning ändå kan ske trots att hcg inte är nere på noll. 

    Försöker tempa så gott jag kan för att det kanske ger ett svar men sover dåligt så det är inte så tillförlitlig. Men om jag får mens om två veckor så kanske det var så.

    Men ja jag ska såklart testa så hcg går ner 😊
Svar på tråden Ägglossning snabbt efter MA?