• Missmissmiss

    Vårta på ovansidan stortån?

    Jag hade en vårta på ovansidan av min stortå i sena tonåren som jag vill minnas behandlade och den försvann. 

    Jag är 39 år och märkte i mars/ april förra året att jag hade som ett torrt område/ liten rund upphöjning på samma ställe som för många år sedan. Jag gick till en fotbehandlare som inte trodde det var en vårta men vi valde att testa att frysa den med cryopen. Det verkade som att den försvann efter e tid enter läkningsprocessen, sedan tänkte jag inte så mycket mer på det. 


    Har märkt att det på samma ställe där några veckor sedan är som en liten upphöjning och torrt igen och en liten liten prick i som inte ser svart ut och är orolig över att det skall vara en jäkla vårta?
    Någon här som vet om man man få vårta på exakt samma ställe som man haft tidigare? Vet ju att vårtor beror på HPV-virus och känner mig orolig.  


     


    Anonym
  • Svar på tråden Vårta på ovansidan stortån?
  • Missmissmiss

    Ska tillägga att jag vet att vårtor är ofarliga, men jag tycker det är ofräscht och att det finns medel på Apotelet,men som man inte ska använda om man inte är säker på att det är en vårta. Oftast sitter ju fotvårtor i fotsulan med ofta svarta prickar?  Jag har inte ont eller så, men då jag är lite nervöst lagt när det gäller just huden så tycker jag det är jobbigt. 

Svar på tråden Vårta på ovansidan stortån?