• Anonym (Less)

    Sambo bästa vän med sitt ex

    Jag lever med en kvinna sedan 10 år tillbaka. Vi har båda barn sedan tidigare och dessutom gemensamma barn. Min sambo har några få vänner som hon i princip skiter i att ha kontakt med. Hennes ex däremot har hon kontakt med varje dag ang barnen men det är mer än så. Hon hänger ut mig för sitt ex. Hon kan skriva tex Adde är hemma idag så ring innan du kommer till sitt ex eller när hennes ex beklagar sig över något så svarar min sambo men då kan vi tycka si eller så tillsammans och så smileys. När Kaj konfronterar henne så är allt mitt fel. Jag är tydlig med att jag tycker att hon går över gränsen. Hon bedyrar sin kärlek men ger dubbla budskap och det känns att något inte stämmer. Vi slutade ha sex för snart fem år sedan, har sex Max 4-5 gånger per år och nu är jag riktigt less. Vill ur relationen. Jag tror att hon bedrar mig. De kanske inte ligger med varandra men oavsett så är hennes lojalitet inte med mig längre. Är det fler som känner igen sig? 

  • Svar på tråden Sambo bästa vän med sitt ex
  • Core

    Inte sex på fem år, där någonstans bör du börja fundera på separation, då är resten bara onödigt att älta ändå. Låter som en skitrelation

  • Anonym (Emma)
    Anonym (Less) skrev 2024-03-21 14:43:38 följande:
    Sambo bästa vän med sitt ex

    Jag lever med en kvinna sedan 10 år tillbaka. Vi har båda barn sedan tidigare och dessutom gemensamma barn. Min sambo har några få vänner som hon i princip skiter i att ha kontakt med. Hennes ex däremot har hon kontakt med varje dag ang barnen men det är mer än så. Hon hänger ut mig för sitt ex. Hon kan skriva tex Adde är hemma idag så ring innan du kommer till sitt ex eller när hennes ex beklagar sig över något så svarar min sambo men då kan vi tycka si eller så tillsammans och så smileys. När Kaj konfronterar henne så är allt mitt fel. Jag är tydlig med att jag tycker att hon går över gränsen. Hon bedyrar sin kärlek men ger dubbla budskap och det känns att något inte stämmer. Vi slutade ha sex för snart fem år sedan, har sex Max 4-5 gånger per år och nu är jag riktigt less. Vill ur relationen. Jag tror att hon bedrar mig. De kanske inte ligger med varandra men oavsett så är hennes lojalitet inte med mig längre. Är det fler som känner igen sig? 


    Låter inte som någon av er är nöjda med förhållandet. 😕
  • Anonym (Mannen)

    För barnens skull är det viktigt att de har en bra relation. Men om hon skriver nedvärderande saker om dig eller diskuterar er relation med honom så har hon gått för långt. Det är inte okej. 

    Lika så om han bara kan komma hem till er hur som helst så skulle jag reagera. Speciellt om det inte är jättebra mellan er.

    Har ni ingen övervakningskamera som de flesta har idag? Då kan du ju se hur ofta han är där utan din vetskap. 

  • Hermis123

    Alltså om din partner pratar illa om dig till sitt ex eller skriver att personen ska ringa r du inte är där är otrogen emotionellt iaf! Förmodligen Vill hon tillbaka till honom men inte kan just nu, kanske har han någon annan och väntar på att få chansen igen? Det bästa är att lämna innan ni får ett gemensamt barn som drabbas av eran dåliga relation.  Spendera inte tid av ditt liv med en människa som inte får dig att må bra, det finns flera personer i världen, hitta någon annan.❤️

  • Anonym (slut)

    Att ni inte haft sex på fem år säger väl allt, att hon går bakom ryggen på dig med sin kontakt med exet säger också något. Ni måste ha massiva problem. Om du fått nog av allt finns det bara en sak kvar att göra, lämna. Eller får ni sätta er ner tillsammans och kämpa, och en av punkterna får vara hennes kontakt med exet. Vill hon fortsätta ha det så, och du känner det går över din gräns måste du lämna. Jag hade inte sett någon annan utväg.

  • Anonym (Kimchi)

    Vad väntar du på? Ryck plåstret och gå vidare. Slösa inte mer tid på något som aldrig kommer att bli bra. Är inte du värd att ha ett bra liv? Lämna henne så snart du kan. Börja förbereda en separation. Kanske du ska slänga ut henne. Hon kan ju bo med sitt sk ex. Tror inte det är särskilt mycket ex med honom. Hon kör dubbelspel. Kanske av socioekonomiska skäl. 

Svar på tråden Sambo bästa vän med sitt ex