• Anonym (Elisabeth)

    Varför låter jag mig inte att komma?

    Jag är strax 24år gammal, och en aning nedstämd över tanken att jag aldrig har kommit. Inte att de är det hemskaste någon kan leva med, men undrar vad fasen är fel med en.

    Man försöker onani, men det är som att man hindrar sig själv när det blir för mycket. Nästan som att man är rädd för att låta sig komma. Oavsett om man använder fingrar, vibrator etc. 
    - Jag kan ha vibratorn på, känna extrem lust och istället för att fortsätta så stänger jag istället av den. Det är som att lusten finns, men lite av viljan blockerar.


    Att det kanske beror på en djup och dålig självkänsla och acceptans till ens kropp, eller att man bara inte har en stor sexualdrift.

    (eller att man inte bara gett sig själv chansen att eventuellt prova och se om och isåfall vad du gillar).


    Jag har haft ett förhållande som också var sexuellt, och det var i 2019. Jag skulle säga att jag inte haft något desperat behov att hitta något nytt, dömt en själv? Absolut. Men har min vardag blivit påverkad att jag inte haft sex sen dess? Nej.
    Jag skulle säga att även under förhållandet hade jag svårt att veta ifall jag kom eller inte. Alla säger "du vet om du har kommit", men hur vet jag?!

    Jag skulle säga att jag är uppvuxen i ett accepterande hem, aldrig känt att jag skulle behöva skämmas över att tanken att upptäcka den delen utav mig själv. Men vi bor också trångt, 6 personer över åldern 15 i en 4:a. Om det har en bidragande faktor, att man aldrig vet när någon kommer in eller om det hör. (får inte låsa).

    Jag vill mest veta ifall någon har varit i min sits. Eller om ni vet vad en eventuell anledning kan vara? Låter dumt, men är det något fel på mig? 
    Jag undrar ibland om jag är asexuell? Bara inte har någon hög sexualdrift?

    Skulle verkligen uppskatta något slags svar.


     


     

  • Svar på tråden Varför låter jag mig inte att komma?
  • Anonym (Anonym)

    Tänker att det inte är så konstigt egentligen att du inte har fått orgasm och kanske undermedvetet hindrar dig själv från att få just det utifrån din boendesituation. Förstår inte riktigt varför du bor hemma när du är 24 och så trångt dessutom, får panik bara av att tänka tanken?men det är en liten sidnot. Det var väldigt länge sen du hade ett sexuellt förhållande och utifrån det så går det ju inte att säga någonting om hur du är som en sexuell varelse. Lite funkar det ju som så att ju mer sex du har och desto mer intim du är med någon desto mer vill man ha det (rent psykologiskt och fysiskt funkar det så, för merparten av oss iaf). Vissa har svårare att få orgasm och behöver träna upp den förmågan, jag är själv en av dem som har gjort det och nu vet jag vad som funkar för mig?men för att träna upp den förmågan så behöver du ha rätt förutsättbingar och det känns som att du inte riktigt har det just nu. Ett medskick till dig är att inte fundera så mycket, och älta saker till leda och fundera om det är något fel på dig. Ju mer du tänker att något kanske är fel desto mer kommer du känna att det är det. Och det är det ju inte. Du är den du är. Du behöver försöka ta kontrollen av ditt liv och skapa rätt förutsättningar för dig själv.

  • Anonym (J)

    Jag tycker det låter annorlunda och inte så normalt. Många kvinnor kan inte få orgasm av endast penetration, så därför uteblir orgasm vid sex. Det är väldigt vanligt. 
    Men att du aldrig ens fått orgasm när du har onanerat är ju avvikande. Antar du menar att du onanerat genom att stimulera klitoris då? För på det sättet kan alla kvinnor få orgasm.
    Du har provat det mesta låter det som men istället för att släppa ut din orgasm så avslutar du bara mitt i. Låter som du har något psykiskt problem, du behöver definitivt få hjälp av sexolog OM du känner att du vill ha hjälp. Men om är asexuell och inte alls är intresserad av sex så är det väl onödigt att gå i terapi för något som inte ens stör dig.
    Alltså jag fick min första orgasm när jag var typ 8 år haha..

Svar på tråden Varför låter jag mig inte att komma?