• Regnbågstjejen

    Betalade jag min brors tjej för mycket pengar?

    Vanligtvis klipper jag håret hos frisören i en salong men eftersom jag för tillfället inte jobbar tänkte jag att jag kunde testa att klippa mig hos min brors tjej. Vi är inte så nära ännu då de inte har varit tillsammans jättelänge men hon klipper honom och jag brukar tycka att de ser fint ut varje gång hon har klippt honom så jag tänkte varför inte liksom? 


    Vad jag vet så är hon inte utbildad frisör utan hon klipper håret som är hobby.

    Jag har nämnt för dem sedan förra året att jag behöver klippa mitt hår och har frågat henne om hon hade kunnat tänka sig att klippa mig och det har inte varit några problem för hennes del.

    Häromdagen besökte jag dem och jag tänkte att varför inte fråga henne om hon kunde klippa mig när jag ändå var och hälsade på dem? Notera att vi inte hade planerat detta denna dag utan det kom lite spontant även fast vi hade pratat om det sedan tidigare.

    Jag sa att det räckte att klippa topparna ca 4-5 cm och lite uppklippt om det inte var för besvärligt för henne. Vi började och det tog ca 45 minuter mer eller mindre att klippa det, var endast liten uppklippning. De dammsög och städade undan efter mig och lite påsar och tejp gick åt till klippningen.

    Jag frågade henne när hon var klar om hon ville att jag skulle swisha henne lite pengar men hon sa att det inte behövdes. Men jag hörde sen min bror viska till mig att jag kunde swisha 100 kr. Tanken var från början att jag tänkte swisha 200 kr för att det inte skulle verka för snålt, jag blev ju ändå nöjd och det är mycket billigare än hos frisören. Vår andra bror reagerade också och tyckte att det var mycket. Så jag undrar nu, skulle jag ha betalat mindre eller var det en okej summa på 200 kr som jag betalade till henne?

  • Svar på tråden Betalade jag min brors tjej för mycket pengar?
  • Regnbågstjejen

    Tack för alla svar! Brukar inte klippa mig privat så känns skönt att jag inte är ensam om att tycka att det var en rimlig summa, tyckte som sagt själv att det var en billig summa för resultatet.

Svar på tråden Betalade jag min brors tjej för mycket pengar?