• Melii

    Svullna bröstkörtlar på 2 åring

    Hej!

    Min flicka har haft svullna bröstkörtlar sedan hon var 6 månader, från och till. På bvc sa de att de kommer försvinna och att de ej är något farligt men igår råkade jag pilla på hennes bröst och den ena är fortfarande svullen. Blir lite orolig.



    Någon vars barn har haft så utan att det innebär något dåligt och när i sådana fall försvinner det? 

  • Svar på tråden Svullna bröstkörtlar på 2 åring
  • Anonym (O)

    Lyssna på BVC . Och pilla inte på dem.
    mitt barn hade svullna lymfkörtlar bakom ena örat. Kollade med bvc för säkerhets skull. Fick råd att inte pilla och nu efter 2 månader verkar det ha lagt sig.

  • Anonym (11)

    Min ena flicka hade så men försvann när hon var runt 2 år. Jag var också mycket orolig och hade aldrig hört att det kan bli så. Kanske ta lite blodprover via VC?

  • Tjoppa12

    Båda mina döttrar har haft/ har detta. Treåringen har det försvunnit för, och min 5 månaders har. Ingen fara Glad 

  • Melii
    Tjoppa12 skrev 2024-04-05 19:41:30 följande:

    Båda mina döttrar har haft/ har detta. Treåringen har det försvunnit för, och min 5 månaders har. Ingen fara  // Glad 


    Åå tack för svar. När försvann den på din stora tjej? Min dotter har haft så sen hon var 4-5 månader men den försvinner ej. Trodde den skulle vara borta runt 1-1,5 år. 
  • Tjoppa12
    Melii skrev 2024-04-05 19:47:40 följande:
    Åå tack för svar. När försvann den på din stora tjej? Min dotter har haft så sen hon var 4-5 månader men den försvinner ej. Trodde den skulle vara borta runt 1-1,5 år. 
    Den var kvar länge länge, den var nog inte borta när hon var 2. Hon är 3 och 1/2 nu och jag har inte känt den så jag antar den är borta. Dom lugnade mig så pass på BVC så jag slutade helt enkelt tänka på den efter ett tag. Jag är inte orolig för den knöl jag känner på yngsta nu heller.

    Oavsett så tycker jag du ska prata med bvc nästa gång ni är där, för din skull, så de kan stilla din oro igen :)
Svar på tråden Svullna bröstkörtlar på 2 åring