• Rebecca1987

    Fundering kring ägglossningstest

    Detta är första gången i mitt liv jag använder test för att veta när jag har ägglossning. 
    Men efter 8 dagar av test så blir strecket varken svagare eller starkare borde inte det bli någon skillnad? 
    Tacksam om någon kan förklara 

  • Svar på tråden Fundering kring ägglossningstest
  • cutepenguin

    När jag använde mig av ägglossningstester innan jag blev gravid var strecken väldigt (lika) svaga fram tills ÄL faktiskt närmade sig. När började du testa?

  • Rebecca1987
    cutepenguin skrev 2024-03-12 08:48:36 följande:

    När jag använde mig av ägglossningstester innan jag blev gravid var strecken väldigt (lika) svaga fram tills ÄL faktiskt närmade sig. När började du testa?


    Jag började testa 7 dagar efter min mens. Har testat nu i 8 dagar. Enligt appen jag har hade jag ägglossning i helgen som var men enligt dessa test så blir det ingen förändring. 
  • cutepenguin
    Rebecca1987 skrev 2024-03-12 09:04:40 följande:
    Jag började testa 7 dagar efter min mens. Har testat nu i 8 dagar. Enligt appen jag har hade jag ägglossning i helgen som var men enligt dessa test så blir det ingen förändring. 

     


    Okej! En app kan ju aldrig säga när du har ägglossning. Har du haft mer symptom på att du haft ägglossning i helgen tex äggviteflytningar? Annars kan jag nog bara rekommendera att fortsätta testa. Jag testade två gånger per dag när jag visste att det närmade sig, men det förutsätter ju att man har relativt bra koll på vilka dagar i cykeln det brukar inträffa så du inte slösar test i onödan. 

  • Cookee

    Tipsar om att använda de digitala ägglossningstesten istället, så mycket enklare. om du tempar med app som natural cycles tex bekräftar den i efterhand om ägglossning varit, om du inte tempar kan en app bara gissa och det betyder ingenting egentligen. ägglossningen kan ibland komma senare eller tidigare, även hos sådana som oftast är regelbundna. 

Svar på tråden Fundering kring ägglossningstest