• anonymmtjejj

    Otrogna män

    Gamla gubbar som ser ut att va 60+, varför ropar ni efter tjejer eller kommer fram till oss och säger att ni vill gå till hotell med oss, medan ni redan har fru med er, varför gör ni sådär? Fattar ni inte att ni är otrogna mot er fru? Och hur äckligt är det inte att säga sånt till en ung tjej som hade kunnat va minderårig/er dotter🤮🤮

  • Svar på tråden Otrogna män
  • anonymmtjejj
    Tukt skrev 2024-03-11 23:20:46 följande:

    Eh, jag visste inte att Kaffedraken hade barn...


    Vem fan e kaffedraken
  • Tukt
    anonymmtjejj skrev 2024-03-12 10:43:13 följande:
    Vem fan e kaffedraken
    Har du verkligen missat det? Glad
  • Gatekeeper

    Ett desperat försök att bevara en redan förlorad ungdom. En naiv förhoppning att bli bekräftad som man av en yngre kvinna.


    Är dock både sorgligt och patetiskt. När det händer på typ en pub eller andra ställen där mannen i fråga har kompisar omkring sig, så kan det handla om ett misslyckat försök att bräcka vännerna eller en rest av en förlegad manskultur.
    Jag arbetade en period som produktionsledare på ett av de stora byggföretagen i Sverige. Det hände vid ett tillfälle då jag var på plats på ett bygge att gubbarna visslade och hojtade efter någon tjej. När jag tittade efter såg jag att det var tjejer i 12-års åldern som gick sommarklädda. Jag ordnade ett möte den fredagseftermiddagen och klargjorde att det beteendet inte är acceptabelt och förklarade hur mycket det kunde påverka främst tjejerna, men även företagets framtoning.
    När jag ville ha svar på varför det beteendet fanns, så fanns det inga klara anledningar. Lite obekväma gubbar som hänvisade till att "så har det alltid varit på byggen". Helt enkelt ett sätt att visa kollegorna att man minsann har lusten kvar.
    Ingen av de tillfrågade var intresserade av att ha någon vid sidan av sin fru.
    Ibland behövs det en tankeställare för att inse sitt eget beteende.
  • anonymmtjejj
    Gatekeeper skrev 2024-03-13 03:36:31 följande:

    Ett desperat försök att bevara en redan förlorad ungdom. En naiv förhoppning att bli bekräftad som man av en yngre kvinna.


    Är dock både sorgligt och patetiskt. När det händer på typ en pub eller andra ställen där mannen i fråga har kompisar omkring sig, så kan det handla om ett misslyckat försök att bräcka vännerna eller en rest av en förlegad manskultur.
    Jag arbetade en period som produktionsledare på ett av de stora byggföretagen i Sverige. Det hände vid ett tillfälle då jag var på plats på ett bygge att gubbarna visslade och hojtade efter någon tjej. När jag tittade efter såg jag att det var tjejer i 12-års åldern som gick sommarklädda. Jag ordnade ett möte den fredagseftermiddagen och klargjorde att det beteendet inte är acceptabelt och förklarade hur mycket det kunde påverka främst tjejerna, men även företagets framtoning.
    När jag ville ha svar på varför det beteendet fanns, så fanns det inga klara anledningar. Lite obekväma gubbar som hänvisade till att "så har det alltid varit på byggen". Helt enkelt ett sätt att visa kollegorna att man minsann har lusten kvar.
    Ingen av de tillfrågade var intresserade av att ha någon vid sidan av sin fru.
    Ibland behövs det en tankeställare för att inse sitt eget beteende.
    Har dock varit med om att gamla gubbar har busvisslat efter mig när dom varit själv utan sällskap. 
  • Finansen7
    Gatekeeper skrev 2024-03-13 03:36:31 följande:

    Ett desperat försök att bevara en redan förlorad ungdom. En naiv förhoppning att bli bekräftad som man av en yngre kvinna.


    Är dock både sorgligt och patetiskt. När det händer på typ en pub eller andra ställen där mannen i fråga har kompisar omkring sig, så kan det handla om ett misslyckat försök att bräcka vännerna eller en rest av en förlegad manskultur.
    Jag arbetade en period som produktionsledare på ett av de stora byggföretagen i Sverige. Det hände vid ett tillfälle då jag var på plats på ett bygge att gubbarna visslade och hojtade efter någon tjej. När jag tittade efter såg jag att det var tjejer i 12-års åldern som gick sommarklädda. Jag ordnade ett möte den fredagseftermiddagen och klargjorde att det beteendet inte är acceptabelt och förklarade hur mycket det kunde påverka främst tjejerna, men även företagets framtoning.
    När jag ville ha svar på varför det beteendet fanns, så fanns det inga klara anledningar. Lite obekväma gubbar som hänvisade till att "så har det alltid varit på byggen". Helt enkelt ett sätt att visa kollegorna att man minsann har lusten kvar.
    Ingen av de tillfrågade var intresserade av att ha någon vid sidan av sin fru.
    Ibland behövs det en tankeställare för att inse sitt eget beteende.
    Bra där.
  • 56789B

    Gamla äckelgubbar kommer alltid att finnas. Så bästa är att faktiskt tala om för dem vilka äckel de är när de försöker ragga på allt för unga tjejer. Helst så att alla runt omkring hör 


    Det hände mig då och då när jag var ung att gamla gubbar försökte ragga på en men jag kan lova dig att de tänkte sig för efter att de försökt med mig.

    T ex En riktigt varm lördagseftermiddag i storstad. Jag och min vän (vi var 14 år) gick på en gågata, klädda i shorts och linne som alla andra unga i värmen. Men så kommer en rejäl åskskur och vi tog skydd under ett tak vid en hotellentré. Ut ur hotellet kommer 4 feta medelålders män och stannar till i väntan på att det ska sluta åska Då frågar den ene av dem om jag vill följa med upp på hotellrummet. Och jag gick fullkomligt i taket - Din pip äckliga gubbe .Frågar du om jag vill följa med dig upp på rummet. Din pip pedofilpip. Jag stod och fullkomligt skrek på honom om att jag var gammal nog att vara hans dotter och skrek om hans förmodliga fru och döttrar där hemma och hur äcklig jag tyckte han var. 

    Alla runt omkring stannade liksom upp och undrade vad som hände. Jag lovar dig att de där gubbarna backade in på hotellet och försvann illa kvickt.

    Det är så de ska tacklas. Skäll ut dem efter noter så de skamset smyger iväg och tänker en extra gång innan de gör om det mot någon annan ung flicka. Och ffa fostra era döttrar att inte tolerera att bli behandlade som ett objekt av äckelmän utan våga att säga ifrån. 
  • Gatekeeper
    anonymmtjejj skrev 2024-03-13 11:14:56 följande:
    Har dock varit med om att gamla gubbar har busvisslat efter mig när dom varit själv utan sällskap. 
    Det tvivlar jag inte på en sekund. Kanske det finns ett inslag av total hybris hos vissa män. Kanske ser sig själva som attraktiva med erfarenhet och pengar eller så hoppas på att den dom visslar på har någon sorts daddy-issue och är redo att utnyttja det.
    Jag har verkligen ingen aning och är tacksam för att jag inte förstår deras mekanismer.
Svar på tråden Otrogna män