• Snorkusen

    Clearblue early, snälla hjälp?!

    Ni ser bilderna.. detta är tester som jag tagit på 2 olika dagar och alla högar en viss linje, dock är den ju jättelika? jag har sparat testerna och ser att linjen har blivit mer tydlig när de legat ett tag? alltså kan man få spökstreck såhär och på så många tester? tänker om det alltid finns en liten linje kanske? 
    tacksam för hjälp för jag känner mig helt förvirrad 😳



    (lägger in bilderna här under)

  • Svar på tråden Clearblue early, snälla hjälp?!
  • Snorkusen

    (Sorry för att meningarna har blivit lite konstiga, denna sidan är svår att navigera via mobilen, men tror ni förstår vad jag behöver hjälp med)

  • Cececilia

    Köp ett annat märke eller tidigt digitalt. Babyplan och easy@home visar lika tidigt som dessa men är mycket billigare och ger säkrare svar. Just dessa testen är katastrof på att ge falska linjer. Lycka till 🤞 

  • EnKatta

    Jag tror att du är gravid och att det där är positiva men svaga test. Hade det bara varit 1 skulle jag varit tveksam, men jag har använt de flera gånger då de varit helt negativa och då inte sett någon antydan till streck. 


    Ett råd (som jag vet är otroligt svårt att följa) är att du väntar några dagar och sedan testar igen. Du blir varken mer eller mindre gravid av att lägga hundratals kronor på tester. Så även om jag har full förståelse för att man bara vill veta så skulle jag ha köpt ett paket billigare tester, men väntat åtminstone 3 dagar med att testa igen. Då kan du med all säkerhet se en stegring om du är gravid, något som kan vara omöjligt och man testar 1-2 gånger per dag. HCG hinner inte öka tillräckligt mellan gångerna. 

  • Cookee

    Det är tyvärr väldigt svårt att se på bilden, men dessa test är ökända för att viss ety smalt fejkstreck, om det är positivt är strecket lika brett som kontrollstrecket (svårt att se på bilden som sagt). Slösa inte pengarna, ta ett digitalt istället!

  • Nässelfjärilen

    Tyvärr så är de där testerna rätt kända för att ge torkstreck. Jag tror alla mina negativa Clearblue-test har haft ett streck som dykt upp efter utläsningstiden.

    Det betyder inte att du inte är gravid men jag skulle absolut inte få upp hoppet pga dessa test du tagit bild på. Jag tycker du ska köpa ett ultratidigt digitalt test (Clearblue). Det är som ultratidigt men digitalt. Då slipper du sitta och fundera.

    Lycka till!

  • trollhona

    Tyvärr, jag skulle tro att det är torkstrecken du ser för de andra visar inget.
    För att vara säker köp ett digitalt test, och ge dig till tåls.

  • Nyponet01

    På dom första ser jag tyvärr inget. På dom två sista är inte strecken hela. Så jag är tveksam.
    Men som övriga skrivit köp annan sort. Jag skulle rekommendera med veckoindikator. Dom visar typ aldrig fel. Glad

Svar på tråden Clearblue early, snälla hjälp?!