• beme

    Starkare ägglossningstester men mensen är bara 3 dagar bort ju?!

    Min kropp verkar ladda upp för ägglossning, men jag ska ju snart ha mens?!

    Beräknad ägglossning utifrån mens 26 februari
    Beräknad mens 13 mars (31 dagars menscykel).

    Enligt ägglossningstester och mina flytningar så laddar kroppen upp för ägglossning, men den borde jag ha haft redan den 27 februari, så jag väntar ju på mensen till veckan. Om 3 dagar för att vara exakt.

    Min förra mens var den 11-16/2.
    Hade blodstrimmor i flytning/rosa flytning 23-24/2 och då tänkte jag att jag kanske fick ägglossningen tidigare än väntat och att jag då skulle få min mens tidigare. Den borde ha dykt upp i fredags i så fall, men det gjorde den inte. I stället verkar min kropp som sagt ladda upp för ägglossning igen.

    Bild med de ägglossningstester jag tagit den här perioden.

    Tog ett tezäst den 29/2 för att se så ägglossningen varit.


    "Once you become fearless, life becomes limitless"
  • Svar på tråden Starkare ägglossningstester men mensen är bara 3 dagar bort ju?!
  • beme

    Är det här vanligt att det blir såhär? För har själv aldrig märkt av att ägglossningen varit såhär pass sen tidigare i mitt 30+ liv 😅 

    Kan dock inte med säkerhet säga att jag hade ÄL den 26:e då jag inte testade in samband med det, men hade heller inte sådana flytningar som jag brukar ha kring ÄL. Så kan ju bara ha varit väldigt sen med andra ord..?! 🤷🏼?♀️


    "Once you become fearless, life becomes limitless"
  • Anonym (Hormoner?)

    Hur gammal är du? Man kan ju få sen eller överhoppad ägglossning, det är nog inte helt ovanligt. 


    Hade själv problem med att det inte kom igång efter avslutad amning med dottern, gyn sa att man kan få högt prolaktin (amningshormon) av stress och att högt prolaktin kan störa ÄL. 

  • beme
    Anonym (Hormoner?) skrev 2024-03-11 08:00:50 följande:

    Hur gammal är du? Man kan ju få sen eller överhoppad ägglossning, det är nog inte helt ovanligt. 


    Hade själv problem med att det inte kom igång efter avslutad amning med dottern, gyn sa att man kan få högt prolaktin (amningshormon) av stress och att högt prolaktin kan störa ÄL. 


    Jag är 35. 

    Nej det är nog inte så ovanligt men jag själv har inte tidigare varit med om det så blev lite paff 😅 Stress kan nog dock vara boven i det här fallet.

    Tack för input!
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
Svar på tråden Starkare ägglossningstester men mensen är bara 3 dagar bort ju?!