• Pärla

    Sjukskriven/ psykisk ohälsa

    Hej alla

    Här sitter jag sjukskriven sedan 1 månad tillbaka pga ångest, stress, mild depression och utmattning/ oro.


    Jag jobbar inom service branschen med mycket kundbemötande, och arbetstiderna har fått mig att må så dålig att jag blev till som jag blev till i dagsläget. Jobbar varje helg och sena kvällar.
    Men nu som rubriken lyder, är jag  sjukskriven, och vill fortsätta att vara det eftersom jag mår fortfarande dålig, och vill inte stressa tillbaka. Har en rehabkoordinator också som jag träffar. 
    Min fråga är, finns det en chans att min läkare förlänger min sjukskrivning  eller tvingar de tillbaka till jobbet?
    Jag sitter hemma och ärcså nojig/ orolig.
  • Svar på tråden Sjukskriven/ psykisk ohälsa
  • JohnnyS21

    Jag gissar att de kommer mana dig att gå tillbaks till jobbet så fort du talar om att du känner dig lite bättre.

    Har du utmattningssyndrom?

  • Pärla
    JohnnyS21 skrev 2024-03-07 13:06:12 följande:

    Jag gissar att de kommer mana dig att gå tillbaks till jobbet så fort du talar om att du känner dig lite bättre.

    Har du utmattningssyndrom?


    Det står depression/ ångest på min journal, men rehaben sa muntligt att det är stress/ utmattning/ oro
  • JohnnyS21
    Pärla skrev 2024-03-07 13:10:03 följande:
    Det står depression/ ångest på min journal, men rehaben sa muntligt att det är stress/ utmattning/ oro
    Svårt att svara på eftersom journalen och rehab säger olika saker. Vad känner du själv att du har?

  • Pärla
    JohnnyS21 skrev 2024-03-09 11:12:38 följande:
    Svårt att svara på eftersom journalen och rehab säger olika saker. Vad känner du själv att du har?
    Utmattningssyndrom
Svar på tråden Sjukskriven/ psykisk ohälsa