• Rose abc

    Nätdejting

    Hej!
    Hur många av er har varit med om stalkning eller obehag på nätdejting?

    Vill testa nätdejting och är försiktig, men det är svårt att kolla upp de som finns där, menar att de flesta har anger ett riktigt namn och även om de gör det så finns det inget efternamn. Säg om jag börjar chattar med någon och vill träffas så kommer jag inte kunna söka personen i förväg. Även om jag ber om info måste jag nog göra samma sak för att han ska känna sig säker.
    Jag kanske låte så konstig och för orolig men har inte erfarenhet om nät dejting och när jag googlade om hur säker det är dök det upp obehagliga historier.

    Dela med dig gärna!
  • Svar på tråden Nätdejting
  • Freddie K

    Jag har väl inte obehagliga upplevelser direkt, men det är mycket snack och liten verkstad på de olika dejtingsidorna. Jag vill ju träffas och inte sitta framför en skärm och bara skriva med någon.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • FillippaFL

    Varför skulle du inte kunna söka personen menar du? Jag tycker att det är självklarthet att göra det och det är inte svårt alls.

    Dejtar inte nu, men har haft en riktig dålig upplevelse med en stalkare som dessvärre pågick i flera år.

  • Rose abc
    FillippaFL skrev 2024-03-05 14:48:01 följande:

    Varför skulle du inte kunna söka personen menar du? Jag tycker att det är självklarthet att göra det och det är inte svårt alls.

    Dejtar inte nu, men har haft en riktig dålig upplevelse med en stalkare som dessvärre pågick i flera år.


    Hur? När man inte har efternamn, adress och kanske inte heller riktigt förnamn.

    Vad jobbigt att du hade en sådan obehaglig upplevelse.
  • FillippaFL
    Rose abc skrev 2024-03-05 18:44:11 följande:
    Hur? När man inte har efternamn, adress och kanske inte heller riktigt förnamn.

    Vad jobbigt att du hade en sådan obehaglig upplevelse.
    Genom att fråga. Innan ni bestämmer dejt så måste ni ju prata med varandra.

    Tack, ja det var mycket obehagligt. Tack och lov så verkar han äntligen lugnat sig.
  • Rose abc
    FillippaFL skrev 2024-03-05 19:04:38 följande:
    Genom att fråga. Innan ni bestämmer dejt så måste ni ju prata med varandra.

    Tack, ja det var mycket obehagligt. Tack och lov så verkar han äntligen lugnat sig.

    Ja. Det borde fungera.
    Du behöver inte svara om det känns jobbigt, undrar bara om det fanns några tecken på att han var stalkare när ni chattade?


    läste att de brukar vara trevliga och att man inte märker nåt förrän första dejten. Det är det som oroar mig mest.

  • FillippaFL
    Rose abc skrev 2024-03-05 19:26:08 följande:

    Ja. Det borde fungera.
    Du behöver inte svara om det känns jobbigt, undrar bara om det fanns några tecken på att han var stalkare när ni chattade?


    läste att de brukar vara trevliga och att man inte märker nåt förrän första dejten. Det är det som oroar mig mest.


    Nej, det märktes inte. Jag tyckte att han var jättetrevlig. Men sedan blev han för på och backade inte när jag bad honom backa. Och när jag bröt med honom så fick jag ett helvete. Inte bara kontaktade han mig ibland hundratals gånger per dag, han kontaktade mina vänner, familj och arbetsgivare via soc med, han stod utanför mitt hus och mitt arbete.,
  • Rose abc
    FillippaFL skrev 2024-03-05 19:31:06 följande:
    Nej, det märktes inte. Jag tyckte att han var jättetrevlig. Men sedan blev han för på och backade inte när jag bad honom backa. Och när jag bröt med honom så fick jag ett helvete. Inte bara kontaktade han mig ibland hundratals gånger per dag, han kontaktade mina vänner, familj och arbetsgivare via soc med, han stod utanför mitt hus och mitt arbete.,
    Va hemskt? Ja, det är en stor risk att man hamnar i en sådan mardröm.
  • FillippaFL
    Rose abc skrev 2024-03-05 20:57:21 följande:
    Va hemskt? Ja, det är en stor risk att man hamnar i en sådan mardröm.
    Stor risk vet jag inte, de flesta är säkert normala, men jag tror absolut att man ska tänka på säkerheten. För min egen del kommer det aldrig mer att bli nätdejting.
  • Rose abc
    FillippaFL skrev 2024-03-05 21:46:22 följande:
    Stor risk vet jag inte, de flesta är säkert normala, men jag tror absolut att man ska tänka på säkerheten. För min egen del kommer det aldrig mer att bli nätdejting.
    Jag förstår. Kanske bara otur.. Har inte erfarenhet om nätdejting vilket kommer att öka risken..Tror ofta gott om människor kommer också öka risken ännumera;) 
    Vill inte utmana ödet.
    Har många kompisar som träffat på nätet och är ihop och lyckliga nu.. men man vet aldrig..
  • FillippaFL
    Rose abc skrev 2024-03-05 21:59:32 följande:
    Jag förstår. Kanske bara otur.. Har inte erfarenhet om nätdejting vilket kommer att öka risken..Tror ofta gott om människor kommer också öka risken ännumera;) 
    Vill inte utmana ödet.
    Har många kompisar som träffat på nätet och är ihop och lyckliga nu.. men man vet aldrig..
    Ja, naiv ska man inte vara på nätet.
Svar på tråden Nätdejting