• FrLo

    Cb ultratidigt visade positivt efter några timmar

    Tog ett CB ultratidigt igår morse (bim-6). 
    Gav inget, så jag la undan de och när jag kollade på den när jag kom hem ca 17-tiden så visade den ett streck (se bild).
    Någon som har erfarenhet av de? Hur ska man tolka de? 

  • Svar på tråden Cb ultratidigt visade positivt efter några timmar
  • Ruter

    Testet ska tolkas som negativt. Det är därför det står i beskrivningen att testet aldrig ska läsas av efter mer än 5-10minuter(beroende på test). Strecket är dessutom fel färg(ska vara blått) det där ser grått ut. Strecket är inte heller jämt. De ska va lika över hela rutan. Det där sträcket är ett tydlig bild på ett torkstrek. Dvs att det kommer fram ett svagt grått Strek när testet torkar efter test.

     Men det behöver ju inte betyda att du inte är gravid eftersom det är väldigt tidigt att testa positivt redan 6 dagar innan BIM. Vänta till beräknad dag ich ta ett nytt test som du läser av inom provtiden och därefter slänger och inte läser av senare.

  • FrLo
    Ruter skrev 2024-03-03 10:47:56 följande:

    Testet ska tolkas som negativt. Det är därför det står i beskrivningen att testet aldrig ska läsas av efter mer än 5-10minuter(beroende på test). Strecket är dessutom fel färg(ska vara blått) det där ser grått ut. Strecket är inte heller jämt. De ska va lika över hela rutan. Det där sträcket är ett tydlig bild på ett torkstrek. Dvs att det kommer fram ett svagt grått Strek när testet torkar efter test.

     Men det behöver ju inte betyda att du inte är gravid eftersom det är väldigt tidigt att testa positivt redan 6 dagar innan BIM. Vänta till beräknad dag ich ta ett nytt test som du läser av inom provtiden och därefter slänger och inte läser av senare.


    Tror att min mobil tar väldigt dåliga bilder ( strecket är blått inte grått och genomgående utom i mitten där de är svagt) 
    Men får ta ett till test på beräknad dag så får vi se:)
  • Cececilia
    FrLo skrev 2024-03-03 10:57:39 följande:
    Tror att min mobil tar väldigt dåliga bilder ( strecket är blått inte grått och genomgående utom i mitten där de är svagt) 
    Men får ta ett till test på beräknad dag så får vi se:)
    clearblue tester ger streck när de torkat. Testa med ett annat märke närmare bim 🤞
  • FrLo
    Cececilia skrev 2024-03-03 12:09:34 följande:
    clearblue tester ger streck när de torkat. Testa med ett annat märke närmare bim 🤞
    Ok tack för info. 
    Ja de ska jag göra 😊
  • Cookee

    De där testen är tyvärr helt värdelösa, de ger i princip alltid torkstreck eller smala spökstreck som inte är positiva men som förvirrar folk. De är ju nästa lika dyra som digitala också så skulle hellre lägga mina pengar på ett digitalt och få svart på vitt?

Svar på tråden Cb ultratidigt visade positivt efter några timmar