• Stella31

    Sen mens efter IVF

    Hej! 
    Genomgår min första ivf tillsammans med min sambo, oförklarlig barnlöshet i bakgrunden. Gjorde äggplock 17.1 men blev ingen återföring pga risk för överstimulering. Fick en blödning efter detta men pga ingen ledande follikel hittades på UL fick jag börja med en terolut kur dag 15 i cykeln för att få i gång mensen. Jag åt den i 10 dagar men har fortfarande inte fått min mens, tog sista tabletten 16.2. Har aldrig haft problem med mensen innan, den har alltid varit regelbunden. 

    Är det någon annan som haft så? Hinner ju gå flera månader innan det blir någon återföring känns det som om man ska hålla på och vänta på mensen i all oändlighet 🙁

  • Svar på tråden Sen mens efter IVF
  • Citronsmör

    Lite sent svar, men jag skriver ändå ifall någon annan har samma fråga. Om man har gjort agonistprotokoll kan det ta lite tid för LH- och FSH-produktionen att komma igång igen. Utan dessa får man ingen ledande follikel. Jag fick försenad mens flera cykler efter min förra agonistbehandling - får se hur det blir nu. 

    Om det var antagonistprotokoll vet jag tyvärr inte vad orsaken kan ha varit.

Svar på tråden Sen mens efter IVF