• Peter1975

    Ytterligare rolig händelse från tokiga mig

    Hej jag måste bara dela med mig om dagens tokigheter. Det är så typiskt mig att alltid hamna i denna fälla men jag bjuder på den hehe. 

    Jag tänkte tidigare idag att jag gärna skulle vilja avnjuta några goda öl till lördagskvällen så jag vandrade till systemet och valde några kalla, goda. Det var 3 personer framför mig, mellan 20-30 år allihopa och den som stod först i ledet behövde visa leget. Jaha, tänkte jag och sen så var det nästa person. Även hon behövde visa sitt leg. Då fick jag en ide (jag kommer till det sen !!) Och nu även den tredje personen behövde göra det. Så jag grävde i min plånbok för att leta reda på mitt leg. När det nu var min tur att lägga upp mina öl  på bandet så väntade jag ivrigt med en flin på mina läppar. Pulsen var hög. Det hör till historien att jag är över 40 år, klär mig som min generation ska göra samt så har jag min pappa mage som man inte kan förväxla med en ung person haha. Jag är ju inte purung om man säger så. Det är nu min tur att betala och jag visar nu upp leget och säger med min ljusaste röst jag kan "HEJ JAG HETER JOHANNA OCH JAG ÄR 19 ÅR KAN JAG FÅ KÖPA HÄR?"

    Jag slickar mig om läpparna för att gå in i karaktär. Jag känner hur de i ledet tycker det är kul så jag fortsätter: SNÄLLA JAG ÄR GAMMAL NOG JAG VILL BARA BLI FULL. Ytterligare skratt hörs i kön. Jag kollar sen på mitt leg och kollar på henne för att sen bryta karaktär men jag har svårt för att hålla mig från skratt men jag tyckte att det var öppet mål för att skoja lite. Tror inte hon tyckte det var lika kul men de i kön räddade jag nog helgen för!

    Det kanske var lite grovt skämt men kände att jag var tvungen. Så typiskt mig att alltid hamna I sådana här situationer men man måste ta varje chans man få och jag kan ju lova att alla där och alla som läser fick sig ett bra skratt. 

    Vad tycker ni om min auktion? Dela gärna med er av era tokigheter och försök bräcka mig

  • Svar på tråden Ytterligare rolig händelse från tokiga mig
  • Anonym (Förvirrad)

    Jag vet inte om det bara var jag men jag förstod nog inte riktigt skämtet. Det kanske bara gick över mitt huvud :) 

  • linani

    Vilket systembolag handlar du på som säljer KALLA öl??!!


    Peter1975 skrev 2024-02-24 22:35:04 följande:
    Jag vandrade till systemet och valde några kalla, goda. 
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-24 22:40:48 följande:

    Jag vet inte om det bara var jag men jag förstod nog inte riktigt skämtet. Det kanske bara gick över mitt huvud :) 


    Det var inget skämt för vuxna
  • Peter1975
    linani skrev 2024-02-24 22:42:04 följande:

    Vilket systembolag handlar du på som säljer KALLA öl??!!


    De blir ju kalla när jag lägger dem i kylen! Nej men vad tyckte du om mitt hyss där inne ? Haha
  • Trent

    Jag förstår ärligt talat inte vilket skämt du gjorde. Var det att du sa att du hette Johanna och var 19? 

  • Peter1975
    Trent skrev 2024-02-24 22:54:55 följande:

    Jag förstår ärligt talat inte vilket skämt du gjorde. Var det att du sa att du hette Johanna och var 19? 


    Haha ja precis! Och det framgick ju att jag inte hette Johanna eller var 19 år med min kropp och ålder haha. Jag tror de allt blev paffa i kassan men sålänge jag roar folk är jag nöjd. Man var ju bara tvungen
  • Anonym

    Ditt inlägg beskriver inget skämt. Hur ska någon kunna tycka något om detta då?

    Ditt inlägg beskriver ingen auktion. Hur ska någon kunna tycka något om denna då?

  • Peter1975
    Tukt skrev 2024-02-24 22:48:32 följande:

    Folk som skrattar åt sina egna skämt får nog sällan applåder. 


    Hej! Äsch, om det är så pass kul så måste man ju få skratta själv också hehe. Det var en till som kommenterade som inte förstod skämtet men jag förklarade sen så läs min kommentar så förstår du så får jag hoppas att du får sig ett gott skratt du med ! Trevlig lördagskväll på dig !
  • Peter1975
    Anonym skrev 2024-02-24 23:07:29 följande:

    Men auktionen då? Du har inte med ett ord nämnt den?


    Om du inte ser det roliga i mitt agerande så ber jag dig läsa igen. Annars måste jag tyvärr ge dig titeln som en person med total avsaknad av humor :)
  • Tukt
    Peter1975 skrev 2024-02-24 23:00:10 följande:
    Hej! Äsch, om det är så pass kul så måste man ju få skratta själv också hehe. Det var en till som kommenterade som inte förstod skämtet men jag förklarade sen så läs min kommentar så förstår du så får jag hoppas att du får sig ett gott skratt du med ! Trevlig lördagskväll på dig !
    Det är ju inte alltid så att det man upplever inne i sitt egna huvud, uppfattas på samma sätt som omgivningen. Det gäller det mesta.
    Och vill man vara rolig, så bygger det ofta på att se, tolka och förstå andra och sin samtid, snarare än något som försegår i ens egna hjärna.
  • Peter1975
    Tukt skrev 2024-02-24 23:20:31 följande:
    Det är ju inte alltid så att det man upplever inne i sitt egna huvud, uppfattas på samma sätt som omgivningen. Det gäller det mesta.
    Och vill man vara rolig, så bygger det ofta på att se, tolka och förstå andra och sin samtid, snarare än något som försegår i ens egna hjärna.
    Det är ju tråkigt att DU inte tyckte denna aktion var rolig men kan du då förklara varför alla andra tyckte det ? De I kön till exempel eller folk som läst detta. Det negativa är ju det som kommer fram oftast. Hur många tror du inte det är som skrattar men inte kommenterar? Mvh
  • Anonym (HmJ)
    Tukt skrev 2024-02-24 23:20:31 följande:
    Det är ju inte alltid så att det man upplever inne i sitt egna huvud, uppfattas på samma sätt som omgivningen. Det gäller det mesta.
    Och vill man vara rolig, så bygger det ofta på att se, tolka och förstå andra och sin samtid, snarare än något som försegår i ens egna hjärna.
    Precis min uppfattning
  • Tukt
    Peter1975 skrev 2024-02-24 23:26:17 följande:
    Det är ju tråkigt att DU inte tyckte denna aktion var rolig men kan du då förklara varför alla andra tyckte det ? De I kön till exempel eller folk som läst detta. Det negativa är ju det som kommer fram oftast. Hur många tror du inte det är som skrattar men inte kommenterar? Mvh
    De i kön kan då eventuellt skrattat av andra anledningar än att det var humor. Av medlidande till exempel.
  • Anonym (HmJ)
    Tukt skrev 2024-02-24 23:50:34 följande:
    De i kön kan då eventuellt skrattat av andra anledningar än att det var humor. Av medlidande till exempel.
    Precis det jag tänkte
  • Anonym (Alice)
    Tukt skrev 2024-02-24 23:50:34 följande:
    De i kön kan då eventuellt skrattat av andra anledningar än att det var humor. Av medlidande till exempel.
    Tänkte precis samma sak.
  • Anonym (Asdf)

    Jag hade skrattat massor om någon i kön före mig gjorde som du, Peter!
    Det är roligt med alla som gör eller säger roliga saker högt publikt. Alla som försöker är också värda ett skratt. Bara att någon vågar liva upp stämningen lite inför en massa människor är ju kul.

Svar på tråden Ytterligare rolig händelse från tokiga mig