• Knaaasmaja

    Fördröjt missfall?

    Hej! 
    Jag skulle gått in i vecka 5 som gravid nu, men jag är ganska så övertygad om att jag har gått missfall. Jag skulle dock vilja höra över era erfarenheter. 

    Jag började få graviditetssymtom redan några efter ägglossning, sen blev de starkare och starkare. På tisdagsförmiddagen kände jag mig supergravid: illamående, yr, doftkänslig, ömmande och större bröst, molvärk i magen osv.... Till att på kvällen kändes nästan allt borta. Symtomen kom sen inte tillbaka. På torsdagen kände jag mig alldeles konstig och så sjuuuukt trött... Molvärken kändes inte starkare, men kanske något mer svidande/stickande. Mot kvällen och morgonen dagen efter kom några bruna små droppar i trosorna, som sedan helt avtog. 

    Nu känner jag mig som jag är i vanliga fall, förutom att jag har lite ont i ett av mina bröst. Jag har helt ställt mig in på att jag har fått missfall och att blodet kommer senare.... Men skulle ändå vilja höra om ni har varit med om en liknande sits och om det var ett missfall eller om det ändå var så att ni var gravid? Vill veta om jag kan "leva helt som vanligt"

  • Svar på tråden Fördröjt missfall?
  • Jossiejoss

    Jag har både positiv och negativ erfarenhet av det du beskriver.

    Min personliga erfarenhet är dessvärre negativ. Jag plussade i februari 2022 och fick vara gravid cirka en vecka med lättare symtom (ömma bröst, stick i tjejmagen, hungerkänsla och lätt illamående om jag inte åt). Efter en vecka fick jag ljusrosa flytningar. De pågick ett par dagar och försvann sedan. Blödningen återkom sparsam men brun efter några dagar. Sen kom den och gick lite vartannandag. Mina symtom fanns kvar, dock mildare. Till en början fick jag höra att det inte var någon fara, det var normalt. Men när det fortsatte och jag inte kunde leva på som vanligt pga sån extrem oro så ringde jag och fick tid för tidigt VUL. Då hade det gått en månad sen plusset med blödningar om vartannat. Hur som helst så hade jag fått ett uteblivet missfall. Jag hade en sån stark känsla i kroppen innan att något inte stämde.

    Min kompis genomgick dock samma som mig med sparsamma blödningar tidigt i graviditeten och symtom hon upplevde minskat. Hon födde dock sin bebis nu för någon vecka sedan och hennes blödningar var helt ofarlig. 


    Så svårt att veta. Det kan vara helt lugnt men det kan ju också vara det värsta. Ligg på om kontroll om du känner dig allt för orolig. Jag är ändå glad att jag inte behövde gå till v12 innan jag fick veta att mitt stannat av <3

Svar på tråden Fördröjt missfall?