• Kartoffelfia

    Nyligen haft MF, redan gravid igen?

    Jag hade tidigt MF för tre veckor sedan, det gick lugnt och komplikationsfritt till. Blödde endast i ett par dagar och har testat negativt efter det. 

    Nu har jag börjat få rejäl mensvärk och googlade mig till att det är vanligt efter missfall. Men imorse mådde jag illa vid doften av kaffe (bara en kort stund) och kunde inte låta bli att ta ett test. Det visar svaaaagt positivt EFTER anvisad tid, så jag är medveten om att det inte är tillförlitligt. Vi hade sex för snart en vecka sedan, känns väl som lite kort tid för att få ett positivt gravtest? Vi hade också sex ett par dagar efter att blödningarna avtog, men blödde så kort tid så det känns osannolikt att jag ska ha hunnit en ÄL då.

    Tankar eller erfarenheter kring detta? Ska förstås testa mig igen. {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Nyligen haft MF, redan gravid igen?
  • Anonym (Ja)

    Jag fick ett tidigt missfall en gång, testade negativt efteråt, fick aldrig tillbaka min mens efter det? tog ett test som visade positivt. Det blev en bebis. Men än idag begriper jag inte hur det gick till 🤣

  • Lijoha

    Jag fick tidigt missfall i mitten på februari, nu har jag plussat igen utan någon mens emellan men jag fick nog ÄL runt samma tid som i en vanlig cykel😊

Svar på tråden Nyligen haft MF, redan gravid igen?