• Spatten94

    Sambo och jag bröt. Råd..

    Hej, jag och min sambo har nu valt att bryta på oss för tillfället då det inte riktigt fungerar eller har fungerat det sista.
    Vi började träffas via jobbet och allt va en dans på rosor tills vi flyttade ihop. Det fungerade egentligen då också men vi prioriterade inte riktigt varandra som innan.. Det resulterade i att vi blev för bekväma och lät situationen gå så långt att vi nu behöver ?pausa? för att hitta tillbaka till det som en gång va så bra.
    Min sambo behöver tid för att reflektera över vad hon vill även fast hon sagt att hon är övertygad om att vi kommer komma tillbaka starkare.
    Jag ser och känner verkligen att hon älskar mig och att hon menar det hon säger. Jag får fortfarande sms om hur allt känns så tomt men samtidigt behövligt av henne.. Hon säger att hon aldrig någonsin kommer kunna älska någon efter mig ifall vi går olika vägar.
    Jag klarar inte av att vara såhär maktlös och bara sitta och vänta ut tiden.. Vi är fortfarande väldigt goda vänner och påminner varandra om att vi saknar och älskar varandra.
    Jag undrar ifall någon känner igen sig eller har vart med om liknande? Hur klarar man sig genom en sådan livskris när man vigt hela sitt liv åt någon man älskar..
    Nu bor vi på olika orter och hela mitt liv har vänt upp & ner.. Allt jag vill är att starta om men förstår samtidigt att jag behöver lämna henne ifred ett litet tag.. 1-2veckor kanske, står man ut mer?

    Söker råd och stöttning här och vill helst inte höra ?Gör slut helt eller bara gå vidare? för ingen av oss vill det..
  • Svar på tråden Sambo och jag bröt. Råd..
  • Anonym (realist)

    Går och träna så länge för att skingra tankarna.

    Det är ändå det du behöver göra om du ska hitta en ny partner, så tappar du ingen tid.

  • Spatten94

    Jag tränar redan en del kampsport samt löpning. Mitt mål är inte att hitta en ny partner. Hon är inte ersättningsbar!

  • Anonym (Malin)

    Du måste ta in att du inte kan göra mycket annat än att vänta och se tiden an. Hon har bollen och risken är större än du tror att hon aldrig kommer att passa den tillbaka. Ni tror bägge att ni aldrig kommer att kunna älska någon annan - fel, fel fel!
    Men det är jobbigt nu och det bästa du kan göra är att försöka sysselsätta dig med annat för att hålla tankarna på henne borta.

  • Dimisi

    Jag tycker det låter som att hon väntar på att du ska börja reflektera över varför du tog henne för given. Hon vill nog höra att du vet att du gjorde det, och att du har strategier för hur du ska undvika att det upprepas ifall du får en ny chans. 

    Att tid går ändrar ju inget. Du måste utnyttja tiden till att tänka och hålla henne uppdaterad om vad du kommer fram till.

    Jag hoppas du tar chansen som trots allt verkar finnas kvar, och önskar dig lycka till!

  • Anonym (Elisa)

    Var det båda eller bara hon som ville bryta?

    Först låter det som om ni båda ville ta en "paus", men senare i din TS så låter det som om det bara är hon som ville bryta/bo isär (ett tag) för att hon behöver fundera?

    Vad är det hon ska fundera över, om hon nu är så säker på att hon inte kommer älska någon annan än dig?
    Har hon skaffat ny bostad för att ta en paus, eller bor hon bara där tillfälligt?

    Om det gått stiltje i ett förhållande, men om man VET att man älskar den andre och vet att man vill fortsätta så förstår jag inte varför man måste bryta och ta en sk "paus"..så man tom skaffar o flyttar till en annan bostad (om hon nu har gjort det) på en annan ort?
    Då är det väl bättre att man "jobbar" tillsammans för att göra förhållandet bättre o för att hitta tillbaka till varandra..
    Sen kan man behöva vara ensam ett tag, vilket jag inte tycker är något konstigt, utan det är bara bra att vara ensam ibland nån vecka eller två så uppskattar man den andra mer, men man behöver ju inte bryta för den sakens skull..
    Du skriver att 1-2 veckor räcker.. 
    Man kan ju åka bort ett tag utomlands/i Sverige, bo hos en vän/släkt el möjligtvis i en lgh en kort period för att få lite space. Det beh ji inte vara något konstigt.

    Men har hon skaffat sig en ny bostad? så kanske hon vill ta en längre "paus" eller hon kanske inte vet hur lång tids paus hon vill ha/behöver eller om hon ens kommer komma tillbaka..(hon kanske vill leva som särbo ett tag sen, så det måste ju inte betyda att hon vill "göra slut") 
    Visste hon att hon säkert ville komma tillbaka så kanske hon hade vetat hur länge hon trodde hon skulle beh vara ensam också?

    Kan hon inte svara på hur lång tid hon behöver för att bestämma sig hur ni ska gå vidare så är det inte mycket annat att göra än att vänta..

  • Spatten94

    Det va ömsesidigt men det va hon som tog initiativ. Jag flytta från våran gemensamma lägenhet, bor för tillfället hos släkt.. Hon har skrivit att hon känner ?att det inte behövs så mycket tid? men att hon inte vill sätta ett datum heller pga att det stressar henne och jag förstår det.. jobbig sits.
    tack för råden!!

Svar på tråden Sambo och jag bröt. Råd..