• Marvy

    Blödning v 5

     


    Hej! 
    jag är gravid i vecka 6 (5+2). I fredags när jag varit på toa såg jag att det var liiiite lätt ljusrosa på pappret när jag torkade mig under kvällen, men inget mer än så. Under lördagen var det samma sak, var lite rosa på pappret när jag torkade mig. Igår var det lite rosa på pappret när jag torkade mig direkt på morgonen. Senare under dagen var det borta. Nu idag på morgonen var det lugnt också, men sedan lunchtid har det återigen blivit lite rosa när jag torkar mig? 


    Jag tog gravtest i lördags, clearblue med veckoindikator som visade gravid 2-3 v. Igår när jag tog det trots att det endast hade gått en timme sedan Jag var på toa sist, så visade det 3+. Så hcg hormonerna verkar ju ha ökat under helgen? 


    Just nu känner jag att jag har tappat allt hopp och känner mig så säker på att detta är missfall. Det känns så ovisst att Inte veta. Samtidigt som jag får lite hopp emellanåt och tänker att om det vore missfall borde det ju ha kommit igång mer ordentligt vid det här laget? Eller kan man få missfall som är så här utdraget? 

  • Svar på tråden Blödning v 5
  • Utetur

    Hej TS!

    Rosa på pappret betyder ingenting, misströsta inte! Be om ett hcg-test om du vill se den reella ökningen, kan ju göra dig mindre orolig om inte annat.

    Lycka till!

  • Marvy

    Var och tog ett hcg prov imorse! 14 485 var det på? någon som vet om det är normalt? Vecka 6 (5+4) 

Svar på tråden Blödning v 5