• USA111

    Åka på semester

    Jag vill åka på semester. Men har ingen att åka med. Grrrr. Den jag åkte med förut orkar ej åka längre och själv kan jag ej åka. Skaffade nytt pass i onödan. Vill 1 vecka till Dubai och bo på Atlantis. När vi var på Teneriffa senaste 2019. Buffen på hotellet ägde.

  • Svar på tråden Åka på semester
  • Ruter

    Finns flertalet Facebook grupper där du kan söka resesällskap. Annars kan jag säga att de resor jag gjort som varit bland de bästa är de där jag reser själv. Bara sig själv att bry och anpassa sig efter. Slippa anpassa sig efter någon annan. 

  • Lodjursungen
    OlgaElvira skrev 2024-02-15 08:21:53 följande:

    Undrar vad som hindrar dig att åka ensam? Är du i behov av någon sorts assistans under resan?


    Varför skulle De handla om att behöva assistens?? Det kan väl bara vara så att man inte vill åka ensam o ej känner sig bekväm med de. 
  • OlgaElvira
    Lodjursungen skrev 2024-02-15 09:28:23 följande:
    Varför skulle De handla om att behöva assistens?? Det kan väl bara vara så att man inte vill åka ensam o ej känner sig bekväm med de. 
    Om det hade behövts assistans så blir ju råd och svar helt annorlunda än om man trivs bäst att resa i sällskap med någon. 
  • USA111
    Ruter skrev 2024-02-15 08:47:04 följande:

    Finns flertalet Facebook grupper där du kan söka resesällskap. Annars kan jag säga att de resor jag gjort som varit bland de bästa är de där jag reser själv. Bara sig själv att bry och anpassa sig efter. Slippa anpassa sig efter någon annan. 


    Men åka med nån man ej känner kan vara psykopat för fan  som mördar en när man sover
  • USA111
    Ruter skrev 2024-02-15 08:47:04 följande:

    Finns flertalet Facebook grupper där du kan söka resesällskap. Annars kan jag säga att de resor jag gjort som varit bland de bästa är de där jag reser själv. Bara sig själv att bry och anpassa sig efter. Slippa anpassa sig efter någon annan. 


    Ja och så kanske den snarkar
  • OlgaElvira
    USA111 skrev 2024-02-15 13:55:11 följande:

    Nej för ska man åka blir det dyrare ensam


    Då förstår vi. Det gäller att hitta någon man kan trivas med. Någon som man kan äta middag med men som samtidigt klarar sig själv om man vill titta på olika saker ibland. Någon som inte snarkar och som inte har några äckliga vanor.
    Gå med någon bokklubb där man samlas för att diskutera den bok man läst, man lär känna människor bra genom deras kommentarer då. eller vilken aktivitet som helst som kräver att man pratar med varandra. 


    Lycka till.

  • Ruter
    USA111 skrev 2024-02-15 13:55:50 följande:
    Men åka med nån man ej känner kan vara psykopat för fan  som mördar en när man sover
    Då får du väll välja på att betala lite mer eller bli mördad då....

    Man behöver ju inte ta första bästa oftast träffas man ju hemma innan ich blir vänner och ser om man passar ihop. 
  • BeautifulLiz

    Jag har rest ensam i många år, inte för att sällskap saknas utan för att jag vill.
    Visst blir det lite dyrare, men det finns hotell har tombäddstillägg som inte ruinerar semesterkassan också.

    Att resa själv har för mig varit den ultimata avkopplingen med ingen att ta hänsyn till.

    Testa ts, du kanske gillar det!


    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Cissy67

    Har inte varit med om att det blir dyrare för en eller två personer... Hotellrummet har ett pris och man betalar det. Eller är du bara ute efter att dela rum med någon så at den personen betalar hälften? Lite obekvämt att dela en dubbelsäng (och oftast täcke, utanför Sverige) med någon man inte känner.

  • BeautifulLiz
    Cissy67 skrev 2024-02-16 01:45:20 följande:

    Har inte varit med om att det blir dyrare för en eller två personer... Hotellrummet har ett pris och man betalar det. Eller är du bara ute efter att dela rum med någon så at den personen betalar hälften? Lite obekvämt att dela en dubbelsäng (och oftast täcke, utanför Sverige) med någon man inte känner.


    Åker man charter så får man alltid betala tombäddstillägg såvida man inte lyckas hitta ett enkelrum. OCh enkelrum är det inte direkt gott om.

    Själv har jag bara hittat det på två hotell hittills, och på det ena var det ändå dyrare att åka själv per person än att åka fler.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Knegaren78
    Lodjursungen skrev 2024-02-15 09:28:23 följande:
    Varför skulle De handla om att behöva assistens?? Det kan väl bara vara så att man inte vill åka ensam o ej känner sig bekväm med de. 
    Perfekt tillfäll att lära sig .

    jag drog själv till Thailand i början av 00 talet 
    Var lite obekvämt första dagarna sen njöt jag och gjorde de som föll mig in. Var där i 6 veckor och träffade underbar person lite var stans
  • Bejje

    Jag vet en släkting till min fru som gärna åkte ensam varje år, men för mig skulle det inte funka. Vill inte gärna åka på en semester ensam. Det känns väldigt ynkligt och tråkigt. Svårt at hitta vettiga saker at göra som man gör ensam också och som man kan njuta av ensam.

Svar på tråden Åka på semester