• Osmos

    Disken känns knarrig

    Vad är det för fel när disken som man plockar ut från diskmaskinen känns knarrig? Det är som att den är för torr på något vis. Känslan är mycket obehaglig. Disken är alltså helt ren, vi använder spolglans men helt utan effekt. 

  • Svar på tråden Disken känns knarrig
  • Goneril

    Du menar gnisslande eller sträv. "Knarrig" kan en dörr vara, en röst likaså; konnotationen är allmänt negativ då man kan förknippa knarrighet med kverulans.

  • Osmos

    Varför inte, gnisslande eller sträv. Jag upplever att det knarrar när min hud kommer i kontakt med materialet. Har du några förslag till lösning?

  • Jemp

    Jag har svårt att föreställa mig vad knarrig disk innebär, men har ni testat utan spolglans? Annat diskmedel? Har ni salt i maskinen? Mjukt eller hårt vatten? 

  • JodiBabe

    fattar vad du menar. jag brukar tänka att det är disktablettsrester. jag brukar då skölja disken en gång till, då försvinner det.

    jag skulle dock beskriva det som sträv/gnisslig

  • Ida83

    Tycker också att disken kan kännas på det sätt som beskrivs, men jag tänker att det inte gör något. Du kanske kan pröva att byta maskindiskmedlet till något annat?

Svar på tråden Disken känns knarrig