• Sallyalicenancy

    Hjälp ang ägglossning

    Hej! 


    Igår (lördag) hade jag  kraftig molande värk och tog då ett ÄL-test från Clearblue som visade glad gubbe. I tisdags, alltså 4 dagar innan positivt ägglossnignstest, hade jag och min man sex. 

    kan det finnas en chans eller hur funkar det egentligen med testerna..? Står ju att det blir glad gubbe när det är 24-36h kvar till ägget släpper. Men idag var testet negativt = då borde väl ägget redan lossat? 


    Tar gärna emot lite hjälp om någon vet hur det funkar =). En djungel detta! 


    Med vänlig hälsning, längtar efter att bli gravid.. och följa gärna åt med andra som också försöker!

  • Svar på tråden Hjälp ang ägglossning
  • Anonym (Hanna)

    Kan absolut finnas en chans att du blir gravid. Spermier kan leva upp till 5 dagar i äggledaren. 


    Ett ÄL-test kan inte säga att du faktiskt har haft ägglossning, bara att kroppen förberett för det. Ibland lyckas den inte och kommer då försöka igen om några dagar/en vecka (oftast). Så bara för att du nu har fått negativt på ÄL-testet betyder det varken att ägget med säkerhet släppt eller att du faktiskt haft ägglossning. Det kan du bara veta om du tempar 🥰 Men förmodligen har du ägglossning någon gång under dagen idag eftersom du fick positivt igår. Håller tummarna!!

  • Sallyalicenancy

    Tack snälla för svar! Min man är bortrest så var lite frustrerande att få positivt igår.. jag var hos gyn i onsdags och hade då en follikel som var 16mm och var på g att lossa inom närmsta dagarna. Så blir spännande att se!

    Försöker du också bli gravid? 

  • Anonym (Hanna)
    Sallyalicenancy skrev 2024-02-11 14:09:16 följande:

    Tack snälla för svar! Min man är bortrest så var lite frustrerande att få positivt igår.. jag var hos gyn i onsdags och hade då en follikel som var 16mm och var på g att lossa inom närmsta dagarna. Så blir spännande att se!

    Försöker du också bli gravid? 


     


    Det var så lite 🥰 Finns som sagt en chans! 

    Jag är redan gravid, är i vecka 25. 

Svar på tråden Hjälp ang ägglossning