• orolig22

    Medicinsk abort vecka 6, börjar inte blöda.

    Påbörjade en medicinsk abort i torsdags på sjukhuset, tog 4 cytotec i slidan hemma igår klockan 9 på morgonen(48 timmar efter första tabletten), 3 timmar senare tog jag 2 ytterligare tabletter under tungan. Hade ganska ont hela dagen igår, men blödningen och "klumparna" jag läst om kommer inte igång, blöder bara lite och mest när jag sitter på toan.

    Vad är det för fel? Finns det några fler här med erfarenhet av att det kommer igång först efter några dagar? Det känns så psykiskt jobbigt att bara gå runt och vänta. Försöker röra på mig då och då och även sitta på toan och "trycka på" men det händer ju inget. 

  • Svar på tråden Medicinsk abort vecka 6, börjar inte blöda.
  • Anonym (Poff)

    Jag har varit med om samma sak några ggr och det har då antingen krävts fler omgångar med Cytotec eller skrapning. 

  • orolig22
    Anonym (1177) skrev 2024-02-11 12:33:46 följande:

    Varför ringde du inte 1177 igår redan?


    Har läst i en massa gamla trådar att man bara får svaret att man ska vänta en vecka på att det drar igång. Har dessutom 7 mil till sjukhuset så vill ju helst slippa åka dit 100 gånger, men tänker såklart ringa imorgon om det inte startat innan dess. Det känns alltid skönt att få höra om andras erfarenheter ändå!
Svar på tråden Medicinsk abort vecka 6, börjar inte blöda.