• HeiHei

    Överlevnad!!!

    Precis gjort räkningarna, har exakt 960:- att leva på i 29 dagar.
    Har inga problem hålla ner på tobak, försöker ändå sluta.
    De är mer mat som är problemet, och minst 300:- till bensin för att ta mig till min nuvarande arbetspraktik.
    Har nu hemma 3 st mandelpotatisar, 4 morötter och 4 skivor hårdbröd och 6 st fiskar i frysen, dock gick min enda ugnsform i kras förra veckan och mina kunskaper av filea fisk är lika med noll.

  • Svar på tråden Överlevnad!!!
  • Anonym (D)

    Hmmm- finns det något sätt att få in extra pengar? Hundvakt? Hjälpa någon att skotta snö? Är det bara den här månaden som är extra tuff, eller är det lika illa alla månader framöver?

    Jobbar 19-åringen eller studerar han?

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (D) skrev 2024-02-01 19:13:06 följande:

    Hmmm- finns det något sätt att få in extra pengar? Hundvakt? Hjälpa någon att skotta snö? Är det bara den här månaden som är extra tuff, eller är det lika illa alla månader framöver?

    Jobbar 19-åringen eller studerar han?


    Junior går sista terminen på gymnasiet.Bor i  en mindre ort med få tillfällen till deltid eller ens det. 
    Behöver bil för att handla. Handlade mat idag för torsdag, fredag och lördag (blir minst ett par matlådor till mig nästa vecka) - 496 kr. Alltså ca 150 kvar till tre veckor. 
    Nedräkning ....typ.
    Mat har blivit löjligt dyrt faktiskt, dessutom har kvaliteten gått ner något vansinnigt på samma gång.
  • HeiHei
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-01 20:57:40 följande:
    Junior går sista terminen på gymnasiet.Bor i  en mindre ort med få tillfällen till deltid eller ens det. 
    Behöver bil för att handla. Handlade mat idag för torsdag, fredag och lördag (blir minst ett par matlådor till mig nästa vecka) - 496 kr. Alltså ca 150 kvar till tre veckor. 
    Nedräkning ....typ.
    Mat har blivit löjligt dyrt faktiskt, dessutom har kvaliteten gått ner något vansinnigt på samma gång.
    Ja, inte lätt.
    Jag har själv 9 mil kvar i min tank, kommer att välja bort bilen några dagar, kliva upp tidigare och gå till min praktik.
  • Anonym (Hmm)
    HeiHei skrev 2024-02-01 21:04:36 följande:
    Ja, inte lätt.
    Jag har själv 9 mil kvar i min tank, kommer att välja bort bilen några dagar, kliva upp tidigare och gå till min praktik.
    Försökte förklara för min handledare på Rusta/Matcha idag att jag nog inte kommer att kunna ha råd att ta mig in till möten/samtal under februari - noll förståelse.
    Då riskerar jag ju att bli utan ersättning från FK och ersättningen blir då 0:- nästa månad. Häpp....
  • HeiHei
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-01 21:15:46 följande:
    Försökte förklara för min handledare på Rusta/Matcha idag att jag nog inte kommer att kunna ha råd att ta mig in till möten/samtal under februari - noll förståelse.
    Då riskerar jag ju att bli utan ersättning från FK och ersättningen blir då 0:- nästa månad. Häpp....
    När brukar dom mötena vara på veckordagarna?
  • Anonym (Hmm)
    HeiHei skrev 2024-02-01 21:21:02 följande:
    När brukar dom mötena vara på veckordagarna?
    Torsdagar. Har lyckats få personligt samtal  efter jobbklubb så jag bara behöver åka en gång den veckan. 
    Buss funkar inte och bil kostar även parkering.
  • HeiHei
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-01 21:29:13 följande:
    Torsdagar. Har lyckats få personligt samtal  efter jobbklubb så jag bara behöver åka en gång den veckan. 
    Buss funkar inte och bil kostar även parkering.
    Tufft..
    Har inte haft så många personliga samtal förut men dom möten vi haft på mina gamla jobb brukade oftast vara före jobbstart eller strax efter 9 fika.
  • Anonym (Oo)

    Nu fattar jag ingenting, Hei Hei och (Hmm) är alltså INTE samma person?

    Så Hei Hei har inget barn men (Hmm) har det?

  • HeiHei
    Anonym (Oo) skrev 2024-02-02 08:46:24 följande:

    Nu fattar jag ingenting, Hei Hei och (Hmm) är alltså INTE samma person?

    Så Hei Hei har inget barn men (Hmm) har det?


    Varför skulle vi ha varit samma person?
  • HeiHei
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-03 18:58:40 följande:

    Vi är inte samma person. Jag är jag.


    Måste nog vara någon som tror att jag (TS) är ute och trollar med annat alias.
  • Anonym (Pia)
    HeiHei skrev 2024-02-03 18:09:45 följande:
    Varför skulle vi ha varit samma person?
    För att (Hmm) ibland uttryckt sig som om hen vore trådens huvudperson och svarade "Är bara jag ..." när någon frågade om ni var samma person häromdagen.

    Men hen var tydlig i inlägget ovan, ser jag, så nu är det väl utrett. :)
  • Anonym (Föll g)
    HeiHei skrev 2024-01-28 11:17:37 följande:
    Överlevnad!!!

    Precis gjort räkningarna, har exakt 960:- att leva på i 29 dagar.
    Har inga problem hålla ner på tobak, försöker ändå sluta.
    De är mer mat som är problemet, och minst 300:- till bensin för att ta mig till min nuvarande arbetspraktik.
    Har nu hemma 3 st mandelpotatisar, 4 morötter och 4 skivor hårdbröd och 6 st fiskar i frysen, dock gick min enda ugnsform i kras förra veckan och mina kunskaper av filea fisk är lika med noll.


     


    only fans , där kan du tydligen tjäna pengar.
    Har själv aldrig besökt sidan, men vet en som säljer sig där och hon får in pengar 💴 

  • Anonym (H)
    Anonym (... ...) skrev 2024-01-28 11:27:01 följande:
    Överlevnad!!!

    Går det ingen kollektivtrafik där du bor?
    Hur långt är det till praktiken?

    Du svarade aldrig på om du kunde gå, så jag antar att det är långt dit?


    Tror du att kollektivtrafik är gratis? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Pia) skrev 2024-01-28 13:01:07 följande:
    Att åka bussen är väl inget ekonomiskt hållbart alternativ om bensinen bara går på 300 i månaden. 

    Gå istället! Då håller du värmen också.
    Det beror på vilken väg man åker.
    Där jag jobbade tidigare tog det 30 minuter med bil , 43 minuter med buss och 5,5 timmar att gå?
  • HeiHei
    Anonym (Föll g) skrev 2024-02-03 19:22:06 följande:

     


    only fans , där kan du tydligen tjäna pengar.
    Har själv aldrig besökt sidan, men vet en som säljer sig där och hon får in pengar 💴 


    Ja.. OF .. guldgruva för kvinnor. inte för män.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H) skrev 2024-02-03 19:46:51 följande:
    Det beror på vilken väg man åker.
    Där jag jobbade tidigare tog det 30 minuter med bil , 43 minuter med buss och 5,5 timmar att gå?
    15 minuter med bil, 45 med cykel och ca 1.5 timme till fots - och lika lång väg tillbaka. Funkar inte helt enkelt,
    Cykla eller gå på oplogade isgator i 1.5 mil ... näää.
    De får tycka precis vad fan de vill, är ju inte genomförbart.
  • HeiHei
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-03 21:34:26 följande:
    15 minuter med bil, 45 med cykel och ca 1.5 timme till fots - och lika lång väg tillbaka. Funkar inte helt enkelt,
    Cykla eller gå på oplogade isgator i 1.5 mil ... näää.
    De får tycka precis vad fan de vill, är ju inte genomförbart.
    Tja, själv har jag typ 30 minuter att gå, visst man är inte så sugen när de kryper mot -38 ibland.
    Nästan sugen att skaffa ett extraknäck NATT. för dom här "idioterna" som plogar parkeringen kommer alltid under natten så jag har en "jävla" snö/ is ram runt min bil, skulle behöva en kingcab eller högre då de tar i  när jag backar ut eller kör in.
    en gång såg jag en traktor, men när jag skulle få han försöka stanna och kolla så han tog min parkering om jag skulle springa och backa ut bilen, men han blåste bara förbi mig- stannade inte ens.
  • Anonym (Hmm)

    Funkar väl om de plogar i tid. Om det snöar under natten och de kommer på em eller dagen efter - not so much.
    Kan in te ens backa ut bilen!
    Sparar ju soppa i och för sig.....

Svar på tråden Överlevnad!!!