• Anonym (F)

    Kan inte män och kvinnor bara låta varandra vara istället?

    Män vill bara ha sex, och kvinnor vill bara ha pengar. Men män behöver inte sex, för det finns porr. Det finns jättemånga förhållanden idag där mannen tittar på porr istället för att vara med sambon, då porrupplevelsen är överlägsen sambon. Och kvinnor är ekonomiskt oberoende, så vad ska de med män till? De kan klara sig själva.

    Skulle du kunna tänka dig att leva utan män/kvinnor? Förälskelsen varar ändå bara några månader, sedan blir förhållandet vanilj och vardag.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan inte män och kvinnor bara låta varandra vara istället?
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Stigen) skrev 2024-01-29 09:31:51 följande:
    Ja, sett andra kvinnor som vill plocka russinen ur kakan. När män vill samma som du beskriver det, då anklagas män för att inte vilja satsa. Han bill bara ha det som är lätt och roligt, och är mest ute efter ligga. Varför förstår inte män att kvinnor vill känna att han vill ha hela henne, inte bara hennes kropp?
    Det är stor skillnad.
    att känna sig utnyttjad för sex och inte få något mer tillbaka när man hoppats och önskat mer. Det är att lura någon, inte att plocka russinen ur kakan.
  • Anonym (Stigen)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-01-29 10:02:36 följande:
    Det är stor skillnad.
    att känna sig utnyttjad för sex och inte få något mer tillbaka när man hoppats och önskat mer. Det är att lura någon, inte att plocka russinen ur kakan.
    Ja, det är skillnad om det är man eller kvinna. Om det är en man så utnyttjar han henne. Om kvinnan gör exakt samma sak, så utnyttjar hon inte honom.
  • Gurksoppa
    Anonym (Stigen) skrev 2024-01-29 09:31:51 följande:
    Ja, sett andra kvinnor som vill plocka russinen ur kakan. När män vill samma som du beskriver det, då anklagas män för att inte vilja satsa. Han bill bara ha det som är lätt och roligt, och är mest ute efter ligga. Varför förstår inte män att kvinnor vill känna att han vill ha hela henne, inte bara hennes kropp?
    Jasså? männen har väl alternativ? Eller är männen offfer?

    mannen kan välja att inleda förhållande med en självständig kvinna, eller så kan han välja att avstå. Eller är det pistol mot huvudet på mannen? Eller gör mannen vad som helst bara för att knulla lite? Är verkligen män så primitiva att de inte kan ta ansvar för sitt eget liv?
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Stigen) skrev 2024-01-29 10:04:59 följande:
    Ja, det är skillnad om det är man eller kvinna. Om det är en man så utnyttjar han henne. Om kvinnan gör exakt samma sak, så utnyttjar hon inte honom.
    Hur ofta hör du att män känner sig utnyttjade för enbart sex, där dom vill mer än kvinnan?
  • Anonym (Biobonus)
    Gurksoppa skrev 2024-01-29 08:07:27 följande:

    Någon mer som kollat på omröstningen? 3 kvinnor av 15 som svarat uppger att de inte klarar sig utan man, medan 12 av 15 uppger att de klarar sig.

    80 % av kvinnorna klarar sig utan män
    20 % av kvinnorna klarar sig inte

    är det likvärdigt i samhället som helhet tro? Om så är fallet, då hade man kunnat hoppas att vissa män ska börja förstå varför de inte blir valda.

    kollat man omvänt så verkar en majoritet av män behöva kvinnor, undra varför? 🤷🏼?♀️


    Jag svarade inte för jag tycker alternativ saknas. Jag klarar mig utan män, men vill absolut inte vara utan.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Stigen) skrev 2024-01-29 10:04:59 följande:
    Ja, det är skillnad om det är man eller kvinna. Om det är en man så utnyttjar han henne. Om kvinnan gör exakt samma sak, så utnyttjar hon inte honom.
    Du missar poängen. Om man är tydlig med vad man söker så blir det inga problem oavsett kön. Luras med falska förespeglingar är det som skapar problem.
  • Anonym (Stigen)
    Anonym (Mia) skrev 2024-01-29 11:39:33 följande:
    Du missar poängen. Om man är tydlig med vad man söker så blir det inga problem oavsett kön. Luras med falska förespeglingar är det som skapar problem.
    Nej, jag utgår från att man är ärliga mot varann. Du missar min poäng.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Stigen) skrev 2024-01-29 10:04:59 följande:
    Ja, det är skillnad om det är man eller kvinna. Om det är en man så utnyttjar han henne. Om kvinnan gör exakt samma sak, så utnyttjar hon inte honom.
    Fast då måste man fatta, att gamla föreställningar lever kvar, och troligen alltid kommer att göra det. En man som har sex med många ökar sin status, medan en kvinna som har sex med många minskar sin status.

    I vissa kulturer kan det t.o.m. vara omöjligt att få en flicka bortgift om hon inte är oskuld längre, och i de fallen är det förstås en katastrof om en man har lurat henne att de ska gifta sig senare, när han tjänar mer pengar eller har fått uppehållstillstånd - eller vad han nu använder för ursäkt för att skjuta på vigseln. Det kan till och med sluta i en dödsdom för henne. För en man finns inga motsvarande risker.

    Dessutom KAN en man alltid använda sin överlägsna styrka, och även om han inte direkt tvingar kvinnan, så kan det vara så att kvinnan känner på sig att han KAN komma att göra det, om hon inte ger efter frivilligt. Om hon spelar med, så slipper hon i alla fall att bli fysiskt skadad. 

    Och i ett förhållande där paret bor ihop, är det nästan alltid så att mannen tjänar mer. Kvinnan kan inte lämna honom, även om hon inte vill ha sex med honom längre, för hon tjänar inte tillräckligt för att få ett förstahandskontrakt ensam. 

    Det som har med sex att göra kan ALDRIG bli jämställt mellan könen.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Stigen) skrev 2024-01-29 11:50:07 följande:
    Nej, jag utgår från att man är ärliga mot varann. Du missar min poäng.
    Om folk är ärliga så blir man inte utnyttjad. Då har man ju själv valt att vara tillsammans med någon på de premisserna. Det har inget med kön att göra. 
  • Anonym (Stigen)
    Anonym (Klara) skrev 2024-01-29 12:11:17 följande:
    Om folk är ärliga så blir man inte utnyttjad. Då har man ju själv valt att vara tillsammans med någon på de premisserna. Det har inget med kön att göra. 
    Jodå.
  • Anonym (Kanske)

    Enklast är väl om män hölls sig med andra män då fick de så mycket sex de pallar med. Kvinnor fick vara ifred, slippa männen och ha ett lugnt liv.

  • Anonym (Stigen)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-01-29 13:09:51 följande:

    Enklast är väl om män hölls sig med andra män då fick de så mycket sex de pallar med. Kvinnor fick vara ifred, slippa männen och ha ett lugnt liv.


    Vilket gnäll det skulle bli om alla män slutade tända på kvinnor och bara ville ha sex med män.
  • Gurksoppa
    Anonym (Stigen) skrev 2024-01-29 15:47:33 följande:
    Vilket gnäll det skulle bli om alla män slutade tända på kvinnor och bara ville ha sex med män.
    Testa och se :) jag tror inte det, men du får gärna motbevisa
  • Anonym (maneater)
    Anonym (Stigen) skrev 2024-01-29 15:47:33 följande:
    Vilket gnäll det skulle bli om alla män slutade tända på kvinnor och bara ville ha sex med män.
    Jag hade tyckt det var fruktansvärt gräsligt deprimerande. GråterGråterGråter
  • Lortgroda

    Vad fan har folk för relationer idag? Jisses. Klarar jag mig utan kvinnor? Absolut 100%, men bra mycket roligare att dela dagen med någon man älskar. 

    Förälskelsen varar bara i några månader? Vilket dravel, hitta rätt partner och vårda din relation. 10 år här och hon är fortfarande det bästa Jag vet. 

Svar på tråden Kan inte män och kvinnor bara låta varandra vara istället?