• Preet90

    Ni som verkligen HADE en nidblödning o nu är gravida - frågor till er!!

     

    Jag har lite frågor till er som verkligen hade en nidblödning o som nu har plussat o väntar smått...

    1: när ungefär fick ni nidblödningen?

    2: hur mycket blödde ni? Mängd/dagar?

    3: märkte ni av blödningen eller förstod du på annat sätt att du fått en nidis?

    4: När plussade ni?

    Jag hade ÄL antingen den 10:e eller 11:e Jan
    Fick en rosa flytning på papper den 23:e jan och inget mer efter det. Stoppade in en tampong den 24:e jan och det kom lite rosa på tampongen men hade inte märkt något om jag bara torkat mig för inget kom ut. Är på BIM idag, alltså 2 dagar efter den rosa flytningen och har testat negativt. Är det kört eller är det för tidigt efter om det nu skulle vara en nidis?

  • Svar på tråden Ni som verkligen HADE en nidblödning o nu är gravida - frågor till er!!
  • Anonym (T)
    Preet90 skrev 2024-01-25 14:05:52 följande:
    Med min son 2016 plussade jag på ÄL + 9 men hade då ingen blödning eller så heller och därför kan jag också känna att det kanske är kört. Samtidigt som jag inte kan låta bli att tänka att den lilla rosa blödningen/flytningen i tisdags kan eventuellet ha varit en nidblödning. Finns rosa inne i fiffi som kommer på tampong men inget kommer ut. 
    Kan vara nidblödning. Men borde synas på test dag 14. Sorry vill inte göra dig ledsen, har själv hoppats att jag var gravid fastän jag hade blod i trosan. Man blir liksom lite galen när man har bebisfeber Hjärta
  • Preet90
    Anonym (T) skrev 2024-01-25 15:43:54 följande:
    Kan vara nidblödning. Men borde synas på test dag 14. Sorry vill inte göra dig ledsen, har själv hoppats att jag var gravid fastän jag hade blod i trosan. Man blir liksom lite galen när man har bebisfeber  // Hjärta
    Jag känner samma att det borde synas men samtidigt börjar man fundera kring att folk som får nidis ÄL +6-7 så plussar dem en vecka efter det ungefär. Vad händer med folk som tex har en sen nidis? Alltså att ägget fäster först efter 10-11 dagar, plussar dem inte sent? Jag övertänker och önsketänker nu säkert hahaha men du kanske fattar vad jag menar.

    Står överallt att en nidis kan uppstå mellan 10-14 dagar efter ÄL, då kan man ju inte plussa ÄL + 14 😂
    Kanske är därför vissar plussar så sent som BIM + 4 dagar för ägget fäste sent? Hahaah. Jag lever på hopp så länge tant röd inte säger hej 🙈
  • Anonym (T)
    Preet90 skrev 2024-01-25 15:57:38 följande:
    Jag känner samma att det borde synas men samtidigt börjar man fundera kring att folk som får nidis ÄL +6-7 så plussar dem en vecka efter det ungefär. Vad händer med folk som tex har en sen nidis? Alltså att ägget fäster först efter 10-11 dagar, plussar dem inte sent? Jag övertänker och önsketänker nu säkert hahaha men du kanske fattar vad jag menar.

    Står överallt att en nidis kan uppstå mellan 10-14 dagar efter ÄL, då kan man ju inte plussa ÄL + 14 😂
    Kanske är därför vissar plussar så sent som BIM + 4 dagar för ägget fäste sent? Hahaah. Jag lever på hopp så länge tant röd inte säger hej 🙈
    Jag fattar exakt vad du menar. Försökte intala mig att jag kanske ändå var gravid trots mens. Som en galning. När mensen gått en dag över tiden kollade jag på bebiskläder och tog ett graviditetstest om dagen. Man blir ju fan helt urflippad.

    Hoppas det är att ägget bara tagit lite ner tid på sig att fästa den här gången. Håller tummarna.
  • Preet90
    Lisa med kniven skrev 2024-01-25 16:16:23 följande:
    @Pret90 (kan inte citera...)
    såhär såg mitt gravtest ut på ÄL+11. Lite svagt men väldigt tydligt.
    Det var ju väldigt tydligt, mitt är helt blankt ☹️ 
  • Preet90
    Anonym (T) skrev 2024-01-25 16:08:34 följande:
    Jag fattar exakt vad du menar. Försökte intala mig att jag kanske ändå var gravid trots mens. Som en galning. När mensen gått en dag över tiden kollade jag på bebiskläder och tog ett graviditetstest om dagen. Man blir ju fan helt urflippad.

    Hoppas det är att ägget bara tagit lite ner tid på sig att fästa den här gången. Håller tummarna.
    Hahahahhaa ja men 100%, man blir så galen men lite kul är det ju ändå 😂
  • Monalisaslugg

    Jag hade nidblödning (tror jag att det var ) denna gången när jag blev gravid.
    Fick en lätt ljusrosa flytning med lite blodstrimmor i på ÄL+ 8 tror jag det var. Tänkte då först spontant att det kunde va det men sen lät jag bli att hoppas för jag ville inte bli skengravid o inbilla mig massa. Jag har aldrig mellanblödningar annars.
    Så testade inte förän typ äl+14 och då var det världens starkaste plus. Hade redan insett då att jag var gravid för jag hade börjat kräkas och hade min speciella "gravid"- molvärk. 

  • Emmapemma85

    Jag hade nidblödning 30/1 dagen innan beräknad mens. Det kom lite rött på pappret och i trosan så jag trodde mensen var en dag för tidig, men det avtog direkt och inte kom något mer alls under den dagen eller dagen efter på beräknad mensdag. Tog ett test den dagen som visste tydligt streck.

  • Anonym (Mi)

    Fick nidis på dag 24 och det var ljusrosa på pappret vid ett tillfälle, någon droppe ev samma dag/dagen efter. Trodde mensen va på gång men kom inget mer, aldrig haft nidis så förstod inte då att det var det.

    Tog gravtest ca en vecka efter bim mest för de inte fanns tillfälle att göra det (var runt jul/nyår). Det plusset var så starkt de kan bli :)

  • Anonym (Inte riktigt)
    Anonym (T) skrev 2024-01-25 12:04:26 följande:
    I vecka 5 eller 6.
    Nästan som en mens en hel dag.
    Jag upptäckte en stor blodläck i trosan, tänkte att jag skulle få missfall - igen.
    Plussade för 3 år sen. Nu har jag en underbar liten tjej.
    En nidis är när ägget fäster, inte v 5-6. den blödningen berodde på annat. 
  • Anonym (Inte omöjligt)
    Anonym (Inte riktigt) skrev 2024-05-08 13:31:03 följande:
    En nidis är när ägget fäster, inte v 5-6. den blödningen berodde på annat. 
    Det beror ju på när man hade sin ägglossning när vecka 5 är i graviditeten. En del har inte ägglossning förrän vecka 4 efter sista mens och då är vecka 5 räknat från sista mens enbart 7 dpo 🙃 
    Men efter bf så är det kanske för sent för nidblödning 😊
Svar på tråden Ni som verkligen HADE en nidblödning o nu är gravida - frågor till er!!