• Minikorv

    Han är så förvirrande...

    Hej alla där ute! Jag har ett bekymmer och skulle behöva synpunkter.

    Jag har träffat en kille sen ett tag tillbaka och allt har varit bra ungefär fram tills julen. Eftersom han bor hemma hos sin mamma och jag har egen bostad har han varit en del hos mig. Vi spenderade nästan hela ledigheten ihop och båda trivdes. 
    Sen började de lite smått med att jag påtalade att jag uppskattar om han hör av sig ungefär när han kommer hem när han jobbar sent eller är hos sin mamma för de har vart något han varit väldigt dålig på.
    Jag gjorde även en tabbe o bad honom fråga om någon annan kunde ta hans pass på jobbet under julen för jag tyckte att vi kunde umgås den dagen vilket jag har insett i efterhand va fel.
    Nu till problematiken i de hela. Jag började märka att han drog sig undan. Jag frågade om något va fel osv men de påstod han ju inte va fallet. Jag märkte av småsaker hela tiden han slutade ge mig komplimanger ville knappt ha närkontakt osv. Sen så förra veckan hade jag pressats till den nivån att jag va tvungen att fråga på allvar vad som va fel. Vilket han så svarar att han ver inte om vi kommer funka ihop o han har funderat mycket och är osäker på om han fortfarande är kär i mig. Dehär bräckade mig totalt och eftersom han påstår att jag inte gjort några fel så har jag inte insett detta. Men sen när han börjar prata så säger han att han tycker att jag har styrt honom och han vet inte om han är någon hundmänniska osv.
    Jag blir helt förvirrad och sårad och frågar då honom om han är beredd att ge upp allt fint vi har haft för saker han inte ens diskuterat med mig om och är inte medveten om att jag gör fel.
    Jag försöker ju förklara för honom att nu när jag vet detta så ska jag ju förstås försöka bättra mig precis som han med saker jag har stört mig på.
    Det ska tilläggas att detta är hans första förhållande och jag försöker ha förståelse för att han inte vet hur han ska hantera situationen.
    Men nu i veckan har han varit lite frånvarande på meddelande men när vi har träffats har allting blivit mycket bättre och idag pratade vi länge i telefon och de kändes bra.

    Jag undrar vad jag ska ta mig till, han säger att han inte är redo att ge upp förhållandet och att vi ska ge de en chans till. Han är en person som grubblar väldigt mycket och tar lång tid på sig att komma fram till saker. Sen när jag har frågat om han inte vet om han älskar mig säger han att han gör de men är fortfarande något frånvarande.
    Är detta värt att kämpa för eller är det helt förlorat?

  • Svar på tråden Han är så förvirrande...
  • Tecum

    Inte helt förlorat men helt klart en svacka i er relation som i värsta fall kan bli permanent. Ni verkar ganska unga och det är hans första relation, inte så konstigt att han är osäker på vad han känner jämfört med vad han tror att han bör känna. För det är naturligt att det blir en förändring när första förälskelsen lagt sig. Att han är en grubblare gör inte saken bättre.

    Du kan tyvärr inte göra så mycket annat än att avvakta och låta honom fundera, backa och låta honom sakna. Men naturligtvis vara en engagerad flickvän när han vill träffas. Det du INTE ska göra är att låta det utvecklas till en av-pårelation där han velar, gör slut, ångrar sig, kommer tillbaka och sen kör det varv efter varv. Det är destruktivt för er bägge, låser upp er och hindrar er att gå vidare.

  • Earlgrey

    Jag tror att han kanske är en person som inte passar för att leva i ett förhållande utan att han behöver ha mkt egentid. Och att han har svårt för att prata om känslor och drar sig hellre undan. 
    Problemet är när man är ny förälskad så orkar man ge komplimanger och vara social etc. men sen kommer den rätta personen fram....
    Du kan inte förändra honom, tror tyvärr att du kommer att bli olycklig om du fortsätter vara ihop med honom....

Svar på tråden Han är så förvirrande...