• Anonym (F)

    Bo i Örebro?

    Funderar på att flytta till Örebro. Finns det okej områden för de som vill hyra billigt?
    Jag studerar vid universitetet..

    Jag orkar inte med pendlingen, och dessutom så vill jag egentligen flytta, men är orolig för att staden är för otrygg för de som inte har råd med finare områden. Stämmer det?

  • Svar på tråden Bo i Örebro?
  • Anonym (Corax)

    Universitetsområdet är helt underbart att bo vid, det finns billiga små studentbostäder precis bredvid campus för runt 4000 kronor per månad. Nära till buss och små restauranger samt butiker. Det kan vara lite musik från Kårhuset på fredagkvällarna då och då, men det är ju bara att knalla dit och ta en öl. Massor med folk att lära känna, du blir garanterat inte utan kompisar. 

    Kolla med Behrns Fastigheter.

    Undvik Vivalla, Varberga och Oxhagen som pesten så är det lugnt.

  • Anonym (Karlskoga101)

    Flytta till Karlskoga istället, betydligt billigare och enbart 50 m till Örebro.

  • Anonym (F)

    Okej, ska kolla upp alternativ. :) 
    50 minuter är nog inte nära nog om jag ändå bestämmer mig för att flytta .. 

  • Anonym (Corax)
    Anonym (F) skrev 2024-01-24 08:56:10 följande:

    Okej, ska kolla upp alternativ. :) 
    50 minuter är nog inte nära nog om jag ändå bestämmer mig för att flytta .. 


    Jag kan bara säga att Örebro är en helt underbar stad att bo i. Själv flyttade jag hit från Göteborg för snart tre år sedan och kommer nog att vara kvar här även efter skolan. Min erfarenhet är att örebroare i allmänhet är mycket vänliga och trevliga, dessutom är Örebro precis lagom stort för att man ska kunna cykla överallt. Otroligt vacker natur i närheten, många unga och många aktiviteter.
  • Anonym (Karlskoga101)
    Anonym (Corax) skrev 2024-01-24 09:04:33 följande:
    Jag kan bara säga att Örebro är en helt underbar stad att bo i. Själv flyttade jag hit från Göteborg för snart tre år sedan och kommer nog att vara kvar här även efter skolan. Min erfarenhet är att örebroare i allmänhet är mycket vänliga och trevliga, dessutom är Örebro precis lagom stort för att man ska kunna cykla överallt. Otroligt vacker natur i närheten, många unga och många aktiviteter.
    Karlskoga är dock bättre (billigare, lägre brottslighet, mindre smutsig luft, tryggare livsmiljöer, bra nattliv)
  • Anonym (Corax)
    Anonym (Karlskoga101) skrev 2024-01-24 09:17:08 följande:
    Karlskoga är dock bättre (billigare, lägre brottslighet, mindre smutsig luft, tryggare livsmiljöer, bra nattliv)
    Hahaha, du och jag låter som annonsörer för respektive kommun. Skrattande
  • Anonym (F)

    Kul att ni båda trivs. Glad

    Tack för era svar!
    Ja, jag studerar ju i Örebro nu.. och jag har ett bra intryck av staden, men man vet ju inte om det intrycket består liksom, när man bor där. :) 

    Karlskoga låter mysigt, men jag behöver nog ha körkort om det ska vara värt att bo längre ifrån, och om jag ändå tänker flytta- så är det nog lika bra att bo i staden jag studerar i. 

Svar på tråden Bo i Örebro?