• Honungsbi1

    Galen?

    Min sambo vill inte jobba! Han har varit arbetslös flera år och vi lever på min lön. 4 barn, så min lön, barnbidrag och bostadsbidrag! Jag ska betala allt hemma, mat blöjor allas telefoner även sambons. Även en pissig dammsugare som jag inte ville ha, en sådan för typ 30000kr. Känns som att jag inte får göra något! Han kommenterar allt. Har börjat träna nu som jag fick betalt via jobbet då blev han sur! Köpte ett par skor till träningen för 239 spänn på Lidl då gnällde han att ja, det blev ju inte gratis träning! Är jag galen? Är det synd om honom som är hemma pappa? Det får jag också äta upp att han tar upp barnen tvättar och städar när jag är på jobbet! Mvh trött

  • Svar på tråden Galen?
  • Anonym (Mede)

    Läs på om ekonomiskt våld. :(
    Det där är verkligen inte ok.

  • Tukt

    Du behöver nog inte sätta ett frågetecken i slutet på din rubrik. 
    De flesta torde bli galna av att tvingas leva under sådana omständigheter.
    Preppa för separation, men ta en omgång familjeterapi först. Känns ofta bättre om man i alla fall försökt.

  • Anonym (A)
    Anonym (Mede) skrev 2024-01-22 20:54:59 följande:

    Läs på om ekonomiskt våld. :(
    Det där är verkligen inte ok.


    Det håller jag med om
  • Vladdis

    En man som medvetet inte jobbar? Varken bra för förhållandedynamiken eller kassan. Låter lite som om han vill leva hotwife livet.

    Han måste växa upp & börja ta ansvar. Förstår verkligen inte hur vissa kvinnor tror att om man väljer absoluta loosers så blir det bra.

    Du vet vem du avlade med men det stoppade inte dig?

    Jobbade han när ni träffades eller har han alltid varit borta?

  • Anonym (Hmm)
    Honungsbi1 skrev 2024-01-22 20:50:27 följande:
    Galen?

    Min sambo vill inte jobba! Han har varit arbetslös flera år och vi lever på min lön. 4 barn, så min lön, barnbidrag och bostadsbidrag! Jag ska betala allt hemma, mat blöjor allas telefoner även sambons. Även en pissig dammsugare som jag inte ville ha, en sådan för typ 30000kr. Känns som att jag inte får göra något! Han kommenterar allt. Har börjat träna nu som jag fick betalt via jobbet då blev han sur! Köpte ett par skor till träningen för 239 spänn på Lidl då gnällde han att ja, det blev ju inte gratis träning! Är jag galen? Är det synd om honom som är hemma pappa? Det får jag också äta upp att han tar upp barnen tvättar och städar när jag är på jobbet! Mvh trött


    Är han arbetslös eller hemmapappa?
    är ju rätt stor skillnad på om den ena är arbetslös eller hemma för att ta hand om barnen.
    Är man överens om att den ena är hemma med barnen och offrar sin lön och pension så bör den kanske kompenseras av den partnern som kan fortsätta sin karriär.
    Är personen arbetslös pga lathet, vill inte jobba, så känns det som dödvikt man kan kapa?
Svar på tråden Galen?