• Tom Araya

    Din inställning till att försvara vårt land?

    Så här i orostider, med krig i Ukraina, strul med vår NATO-ansökan, prat om risken för att vi kan hamna i krig o.s.v, så är jag nyfiken på din inställning till att försvara Sverige.

    Läs igen alla alternativ och rösta på det som stämmer bäst in på din inställning (ärligt och på allvar, inte på skoj).
    Du har hela året (2024) på dig att rösta.

    Du är välkommen att även utveckla dina tankar och resonemang i text.
    Du kan posta anonymt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-21 01:20
    Jag glömde ett alternativ.
    Kopiera och klistra in det i ett inlägg om detta är vad du röstar på.
    Utveckla gärna vidare i egen text.

    -Jag tror inte på våld som en metod för att försvara sig, utan jag kommer att använda ickevåldsmetoder för att stoppa, förhindra eller försvåra för en annan makt att med militära medel ta kontroll över Sverige.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-21 20:37
    Svensk värnpliktsålder är 16-70 år, det är under den ålderns som medborgare förväntas ställa upp för civilt eller militärt försvar, förutsatt att man är frisk.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din inställning till att försvara vårt land?
  • Dr Nail
    Anonym (sursnus) skrev 2024-02-07 12:45:00 följande:

    Vad är det vi ska försvara? Vårt snus och vår surströmming?


    Du missar att Sverige är mycket mer än snus och surströmming. Vad sägs om knugen? Sabaton? Lösgodis?
  • Tom Araya
    Anonym (sursnus) skrev 2024-02-07 12:45:00 följande:
    Din inställning till att försvara vårt land?

    Vad är det vi ska försvara? Vårt snus och vår surströmming?


    Finns det verkligen ingenting med detta land du tycker har ett värde att försvara?
    Det är landet du bor i, kanske även dina nära och kära också bor här. Är inte det värt att försvara? Är inte vår demokrati och frihet värd att försvara?
  • Anonym (sursnus)
    Tom Araya skrev 2024-02-07 14:31:01 följande:
    Finns det verkligen ingenting med detta land du tycker har ett värde att försvara?
    Det är landet du bor i, kanske även dina nära och kära också bor här. Är inte det värt att försvara? Är inte vår demokrati och frihet värd att försvara?
    Jo, Zara Larsson.
  • Anonym (Smt)
    Dr Nail skrev 2024-02-07 14:27:19 följande:
    Du missar att Sverige är mycket mer än snus och surströmming. Vad sägs om knugen? Sabaton? Lösgodis?
    Det är så obegripligt sorgligt att ni inte tycks förstå vilket paradis ni lever i.

    Ni pratar om surströmming och snus, men ni lever i en skyddad liten bubbla och har inte den blekaste aning om hur världen utanför ser ut. Jag skulle kunna ge exempel på saker jag själv sett i krigsdrabbade länder, men det är för brutalt för Familjeliv.
  • Dr Nail
    Anonym (Smt) skrev 2024-02-07 14:43:55 följande:
    Det är så obegripligt sorgligt att ni inte tycks förstå vilket paradis ni lever i.

    Ni pratar om surströmming och snus, men ni lever i en skyddad liten bubbla och har inte den blekaste aning om hur världen utanför ser ut. Jag skulle kunna ge exempel på saker jag själv sett i krigsdrabbade länder, men det är för brutalt för Familjeliv.
    Det skiter jag i. Lösgodis dock!....mmmmmmmmmmmmm.....en seg råtta
  • Anonym (sursnus)
    Dr Nail skrev 2024-02-07 14:58:39 följande:
    Det skiter jag i. Lösgodis dock!....mmmmmmmmmmmmm.....en seg råtta
    Det blir vårt hemliga vapen. Så vi övervinner fienden. Med sega råttor.
  • Anonym (Smt)
    Dr Nail skrev 2024-02-07 14:58:39 följande:
    Det skiter jag i. Lösgodis dock!....mmmmmmmmmmmmm.....en seg råtta
    Du har då tur. Ryssarna har också godis. Lär dig att gilla dem. ????????!

  • Anonym (Stolt)
    Anonym (sursnus) skrev 2024-02-07 12:45:00 följande:

    Vad är det vi ska försvara?


    Frihet och demokrati.
  • AndreaBD
    Anonym (Smt) skrev 2024-02-07 13:16:57 följande:
    Jag har sagt det tidigare, men kan säga det igen.

    Du vet inte vad du har förrän det tas ifrån dig.
    Det är sant!
  • Dr Nail
    Anonym (Smt) skrev 2024-02-07 15:12:10 följande:
    Du har då tur. Ryssarna har också godis. Lär dig att gilla dem. ????????!
    Är den god då? Har du testat?
  • Anonym (Smt)
    Dr Nail skrev 2024-02-07 15:54:39 följande:
    Är den god då? Har du testat?
    Det spelar ingen roll om det är gott eller inte, om ryssen kommer, så är det detta som gäller. Allt annat är nazistiskt imperialistiskt skit och försvinner från hyllorna. Snus också förresten, vilket i Ryssland är narkotikaklassat. Innehav innebär ett flerårigt fängelsestraff.
  • Dr Nail
    Anonym (Smt) skrev 2024-02-07 16:01:57 följande:
    Det spelar ingen roll om det är gott eller inte, om ryssen kommer, så är det detta som gäller. Allt annat är nazistiskt imperialistiskt skit och försvinner från hyllorna. Snus också förresten, vilket i Ryssland är narkotikaklassat. Innehav innebär ett flerårigt fängelsestraff.
    Jag tolkar det som att du inte har testat.
Svar på tråden Din inställning till att försvara vårt land?