• Frida85a

    VARNING för Scarpettas kennel i Örebro

    Jag vill skicka ut en stor varning för Scarpettas kennel i Örebro. 

    Kennel är rena valpfabriken de har nu haft 3 kullar på mindre än fyra månader och fler är på gång och planeras. Hundarna bor i uthus och får inte växa upp i hemmiljö, vilket lagen föreskriver för sällskapshundar. 

    De bryr sig bara om pengar och struntar i hundarna. Kan de tjäna in några extra kronor på bekostnad av en hunds hälsa så tvekar de inte, djuren kommer alltid i sista hand. 

    Jag har tyvärr fått en mycket sjuk hund från den här kenneln. Välj en annan kennel. 

  • Svar på tråden VARNING för Scarpettas kennel i Örebro
  • Dexter dot com

    Hur kommer det sig att du valde att köpa hund från en oseriös uppfödare? Att hundarna inte bor inne och att dom massproducerar valpar måste du ju ha vetat innan.

  • Frida85a

    Jag tog en valp på foder från scarpettas och läste tyvärr på för dåligt innan. Jag fick en dålig magkänsla när jag kom dit och såg hur valparna hade det. Men då ville jag istället "rädda" den här valpen från det. 

    Hon har cherry eye, kroksvans, allergi, kala fläckar i pälsen. Höfter och leder har vi inte kollat ännu då hon inte uppnått rätt ålder.

    Väl en annan kennel än scarpettas så kanske det blir slut på valpfakriken såsmåningom. 

  • Dexter dot com
    Frida85a skrev 2024-01-20 06:46:31 följande:

    Jag tog en valp på foder från scarpettas och läste tyvärr på för dåligt innan. Jag fick en dålig magkänsla när jag kom dit och såg hur valparna hade det. Men då ville jag istället "rädda" den här valpen från det. 

    Hon har cherry eye, kroksvans, allergi, kala fläckar i pälsen. Höfter och leder har vi inte kollat ännu då hon inte uppnått rätt ålder.

    Väl en annan kennel än scarpettas så kanske det blir slut på valpfakriken såsmåningom. 


    Hur menar du med att rädda? En hund på foder ska ju tillbaka till uppfödaren vid utställning, parning, valpning osv.
    Menar du att vetintyget var UA och några dagar senare utvecklar hon allt det du beskriver?
  • Pope Joan II
    Frida85a skrev 2024-01-20 06:46:31 följande:

    Jag tog en valp på foder från scarpettas och läste tyvärr på för dåligt innan. Jag fick en dålig magkänsla när jag kom dit och såg hur valparna hade det. Men då ville jag istället "rädda" den här valpen från det. 

    Hon har cherry eye, kroksvans, allergi, kala fläckar i pälsen. Höfter och leder har vi inte kollat ännu då hon inte uppnått rätt ålder.

    Väl en annan kennel än scarpettas så kanske det blir slut på valpfakriken såsmåningom. 


    Anmäl till länsstyrelsen. Bristande djurhållning är allvarligt och det är varje människans ansvar att se till att det kommer till myndighetens kännedom när djur far illa. 
Svar på tråden VARNING för Scarpettas kennel i Örebro