• Emsk2020

    Jag vill inte stanna kvar!!

    Det är så att jag har träffat en kille för 6 månade tillbaka i Stockholm ( jag är från Skåne och bor i Skåne) han var så härlig och så underbar att jag trodde att han kommer vara mitt livs kärlek.
    Efter lite mer än en månad inne i förhållandet  FRIADE han till mig och jag såg inga problem på att säga JA till honom.
    ytterligare 2 månader efter det flyttade han till mig...

    Nu till problemet!

    Vi 2 är 26+..... han är personligt mässigt är annorlunda än min 2 ex pojkvänner. han är ren människa, rolig och snäll. inte mammas bebis och "typ" vet vad han vill.
    men vår sex liv är nåt åt helvete.. han har väldigt låg testosteron(han tar medicin för det) medan jag är tvärtom har väldigt hög sex lust. , dålig på beröring och närhet som jag sa innan och från början till honom att det är väldigt viktigt för mig. dessa problem var inte ett bekymmer de första 2 månader då han tog sina mediciner regelbundet  men nu slarvar han och gör inte det längre. så nu känslomässigt och intimt distanserat.. det här är första problemet.
    den andra är att han "saknar" sina vänner i Stockholm (då de jobbade tillsammans varje dag) och nu vill han att vi ska flytta upp... men jag är inte villig att lämna min utbildning ,familj och jobb för att han saknar sina vänner och så här snabbt och jag funkar inte i distans förhållande för jag har testat det!

    jag känner mig lite pressad från han sida pga att han inte trivs här och gillar inte området jag bor i och helt allmänt är missnöjd!
    vill tillägga att han har behållit sitt lägenhet i Stockholm och jag betalar Hyran 
    allt själv förutom mat( vi delar matkostnader) pengar är inte ett problem men jag försöker bara ge en hel bild på situationen. så att ni ger mig de bästa råden ni har.
    nu ska han upp till Stockholm och jobba en hel månad( än så länge) för att enligt honom så finns inte jobb här i Skåne fast jag vet att det finns om han söker.
    ska jag ge honom en chans och se var det leder till efter den där månaden eller är det bara och lämna så får han vara där han vill vara tillsvidare?

  • Svar på tråden Jag vill inte stanna kvar!!
  • Anonym (O)

    Varningsflagga åt alla håll och kanter att fria efter EN MÅNAD! Och du sa ja!! Ni känner inte ens varandra och nu är det dags att backa och ta en nykter till på vad det är för kille du är ihop med öht.

    Även om han inte har hög sexlust så kan man ha mycket närhet, en till flagga. Er relation måste vara bra även när han inte medicinerar och en person är bara så bra som när de visar sina värsta sidor.

    Låt honom flytta hem och låt relationen rinna ut i sanden. Det här är inte rätt ts.

  • Tecum

    Lägg ner detta snarast! Låg sexlust trots att ni nyss träffats, slarvar med mediciner, vill inte söka jobb, friar efter en månad, pressar dig att flytta.
    Låt honom åka och stanna där.

  • Anonym (nuftig)

    Ni är inte kompatibla om ni är så unga och han redan har sviktande lust medan du har mycket av det. Det kommer bara att sluta i missnöje eller drama.

    Ta ett fint farväl och låt honom återvända till sin sociala krets i Stockholm, det blir nog bäst för båda.

  • Tow2Mater

    Ni måste ju prata med varann. Ta upp det innan han åker. Du kan inte bara låta honom åka iväg och sedan 'lämna' honom. Jag gissar han har en del saker hos er i Skåne.

  • Anonym (Blä)
    Emsk2020 skrev 2024-01-16 14:03:04 följande:
    Jag vill inte stanna kvar!!

    Det är så att jag har träffat en kille för 6 månade tillbaka i Stockholm ( jag är från Skåne och bor i Skåne) han var så härlig och så underbar att jag trodde att han kommer vara mitt livs kärlek.
    Efter lite mer än en månad inne i förhållandet  FRIADE han till mig och jag såg inga problem på att säga JA till honom.
    ytterligare 2 månader efter det flyttade han till mig...

    Nu till problemet!

    Vi 2 är 26+..... han är personligt mässigt är annorlunda än min 2 ex pojkvänner. han är ren människa, rolig och snäll. inte mammas bebis och "typ" vet vad han vill.
    men vår sex liv är nåt åt helvete.. han har väldigt låg testosteron(han tar medicin för det) medan jag är tvärtom har väldigt hög sex lust. , dålig på beröring och närhet som jag sa innan och från början till honom att det är väldigt viktigt för mig. dessa problem var inte ett bekymmer de första 2 månader då han tog sina mediciner regelbundet  men nu slarvar han och gör inte det längre. så nu känslomässigt och intimt distanserat.. det här är första problemet.
    den andra är att han "saknar" sina vänner i Stockholm (då de jobbade tillsammans varje dag) och nu vill han att vi ska flytta upp... men jag är inte villig att lämna min utbildning ,familj och jobb för att han saknar sina vänner och så här snabbt och jag funkar inte i distans förhållande för jag har testat det!

    jag känner mig lite pressad från han sida pga att han inte trivs här och gillar inte området jag bor i och helt allmänt är missnöjd!
    vill tillägga att han har behållit sitt lägenhet i Stockholm och jag betalar Hyran 
    allt själv förutom mat( vi delar matkostnader) pengar är inte ett problem men jag försöker bara ge en hel bild på situationen. så att ni ger mig de bästa råden ni har.
    nu ska han upp till Stockholm och jobba en hel månad( än så länge) för att enligt honom så finns inte jobb här i Skåne fast jag vet att det finns om han söker.
    ska jag ge honom en chans och se var det leder till efter den där månaden eller är det bara och lämna så får han vara där han vill vara tillsvidare?


    Sluta särskriva allt olidligt att läsa!!!
  • Anonym (H)

    Gör slut och låt honom flytta innan det är för sent.. Helt plötsligt sitter ni där med en unge och kan inte flytta till de städer ni vill. Han blir kvar i Skåne och flyttar du upp till Stockholm blir du fast där. Tvekar du nu så gör slut. Låt honom flytta upp och gå på din magkänsla. Följ inte med!!! 

  • Anonym (varningsflagg)

    Jag tycker det är många varningsflaggor....
    Det är bra att du verkar vakna upp nu i alla fall....
    Han friar efter en månad, flyttar in efter 2, det är verkligen varningsflagg. Han försöker pressa dig att flytta och han slarvar med sina mediciner....påstår att det inte finns jobb fast det mest är en ursäkt för att han inte vill söka jobb i Skåne...
    Sen att han inte verkar prioritera att ha ett bra samliv heller...
    6 varningsflaggor och absolut ingen att skaffa barn med.....
    Kanske han är typen som inte klarar av att någon gör slut? Så att du inte får problem med honom sen...
    I så fall låt gärna honom ta steget....genom att du vägrar flytta så kommer väl förhållandet kunna rinna ut i sanden.....han har ju redan åkt tillbaka för och jobba som jag förstod....
    Kom ihåg man kan inte ändra på andra, utan bara på sig själv....dom måste själv vilja förändras..... och även om dom vill så kan det var svårt....
    Du kan hitta ngn bättre.....ta hand om dig!!

Svar på tråden Jag vill inte stanna kvar!!