• Anonym (Den andra)

    Kompis man otrogen med mig

    Jag har precis skilt mig. Under skilsmässoprocessen hängde jag rätt mycket med en kompis och hennes man. Meeen under en fest började jag o kompisens man att hångla. Vi har träffats ett tag. Jag är inte mogen för ett nytt förhållande och han har ingen intention att lämna henne. Varför i hela helvetet utsätter jag mig för det här och gör så mot min kompis. Trodde aldrig någonsin jag skulle kunna göra så här. Jag har ställt mig först i ledet för att skandera att man lämnar innan man gör något med någon annan. Nu är jag en sån som förstör. Jag vill inte va den andra kvinnan. Samtidigt kan jag inte med att avsluta. Hemsk jag vet. 

  • Svar på tråden Kompis man otrogen med mig
  • henhonhen

    TS:
    Shit happens. Försök att minnas det som var fint med hela händelsen. Spänningen. Närheten...
    Sen lägger du det bakom dig. Tiden läker alla sår.
    Du ska däremot INTE berätta för din kompis.
    Du behöver däremot snacka med mannen och se var han står. Det bästa är ju om även han håller käften och ni tar det med er ner i graven.

    Ska någon av er berätta kan ni lika gärna fortsätta träffa varandra så att ni får ut något ur det hela.

    Någon var inne på att hans barn drabbas och om det var värt det osv.
    Om han har varit otrogen är hans förhållande redan så dåligt att han troligtvis gör slut snart iaf. Knappast TS:s fel.

  • henhonhen

    Tillägg:
    Ska man vara med någon annans man är det väl lika bra att vara det ordentligt. Lönt att riskera allt för bara ett hångel.
    Ni kunde ju iaf. ha passat på att ligga lite och få lite spänning och passion i tillvaron.

  • Anonym (Den andra)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-01-15 16:44:09 följande:

    Du är ju en taskig vän iallafall  


    Ja det är jag helt klart. Det vet jag. Ändå så jäkla svårt 
  • Anonym (Den andra)
    Anonym (Fia) skrev 2024-01-14 22:12:22 följande:

    vet inte, kanske missat. Men vad har du för känslor för mannen? finns det några romantiska känslor? Eller är det bara ett spännande äventyr? Ett tidsfördriv? vad har du för känslor inför din vän och vad hon och mannen för relation? Känns snedsteget lite extra spännande r/t situationen? har ni tänkt fortsätta ses? Eller är det klart nu? 


    Från början var det nog spännande. Jag blev överrumplad av situationen och hade inte sett honom på det sättet. Nu med lite distans har han och jag ökat vår kontakt och jag har nog fallit för honom.
  • Anonym (Tja..)

    Det är lätt att säga åt andra hur de ska göra, men det brukar bli annorlunda när man är i en situation likt din för egen del och känslor låter sig ju inte riktigt styras. Din kompis kommer nog inte att vara din kompis längre om hon får reda på det.

  • Anonym (Den andra)
    Anonym (Tja..) skrev 2024-01-15 19:46:20 följande:

    Det är lätt att säga åt andra hur de ska göra, men det brukar bli annorlunda när man är i en situation likt din för egen del och känslor låter sig ju inte riktigt styras. Din kompis kommer nog inte att vara din kompis längre om hon får reda på det.


    Nej att hon inte kommer va min kompis längre förstår jag om hon får reda på det.
  • Anonym (Gå vidare)
    Anonym (Den andra) skrev 2024-01-15 19:50:55 följande:
    Nej att hon inte kommer va min kompis längre förstår jag om hon får reda på det.
    Det som har varit har varit. Släpp, gå vidare och prata aldrig mer om det. Glöm. Ingen vinner på att ni berättar. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Den andra) skrev 2024-01-15 19:50:55 följande:
    Nej att hon inte kommer va min kompis längre förstår jag om hon får reda på det.
    Om nu har andra gemensamma s.k "vänner" så kommer INGEN vara vän med dig någonsin mer. Hoppas han är värd det.... tills han gör likadant mot dig med ett annat (trasigt) våp.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Den andra) skrev 2024-01-15 19:50:55 följande:
    Nej att hon inte kommer va min kompis längre förstår jag om hon får reda på det.
    Om nu har andra gemensamma s.k "vänner" så kommer INGEN vara vän med dig någonsin mer. Hoppas han är värd det.... tills han gör likadant mot dig med ett annat (trasigt) våp.
  • Anonym (Skild)

    Det är tråkigt, för det är på grund av sådana som dig, som ALLA skilda kvinnor drabbas. Inbjudningarna uteblir, för att alla kvinnor är rädda att man ska stjäla deras män. T.o.m. de kvinnor som var ens egna väninnor först, innan det blev parmidddagar för hela slanten. Du bekräftar den fördomen.

  • Anonym (Man)
    Anonym (M) skrev 2024-01-15 16:43:01 följande:
    Oj vad dramatiskt. Det är iallafall inte min erfarenhet. Ett par situationer där otrohet kommit fram har jag bevittnat och ingen som tappat alla sina vänner.
    Nu förespråkade personen någon form av serie-otrohet. Om man är gång på gång med bekanta så kommer man förstöra relationer. Sådana personer vill inte folk ha att göra med. Vi och andra i vårt umgänge har slutat bjuda in ett par personer som förstört andras relationer. Visserligen är det också så att den i relationen bär ett ansvar men man behöver inte stöta på upptagna personer. 
  • OlleSQ
    Anonym (Plums i leran) skrev 2024-01-14 19:08:20 följande:
    Men det finns ju ingen hjälp? Finns inte en VC som ger en tid för sånt ens om man håller på att bli helt galen av kluvenhet mellan två relationer, när jag försökte i alla fall.

    Grattis TS, du är också människa. Dags att kliva ner från de höga hästarna och inse att sådant kan hända i ett sårbart ögonblick. Men det är inte säkert att detta är äkta, det kan vara mest känslor uppkomna ur ångest för att vara ensam.

    Du är inte klar med din skilsmässa känslomässigt och det är inte klokt att börja en ny relation på detta sätt oavsett vad han eller du vill när era kroppar möts.

    Är han värd att förlora din vän för?
    Förtjänar hennes barn (om de har) att förlora sin pappa? 

    Sansa dig och lägg detta på is 3-4 månader. Sen kan du känna efter igen om det finns något mer än ångest och kåthet i det här.
    Finns jourhavande präst och jourhavande medmänniska om man vill prata av sig.
  • Anonym (Den andra)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-16 11:00:29 följande:
    Nu förespråkade personen någon form av serie-otrohet. Om man är gång på gång med bekanta så kommer man förstöra relationer. Sådana personer vill inte folk ha att göra med. Vi och andra i vårt umgänge har slutat bjuda in ett par personer som förstört andras relationer. Visserligen är det också så att den i relationen bär ett ansvar men man behöver inte stöta på upptagna personer. 
    jag har aldrig stött på en upptagen person. I vårt fall var det precis tvärtom. Visar snarare då på att man inte kan lämna gifta män med singelkvinnor för männen inte kan tygla sig? Om man nu ska dra alla över en kam som du o dina vänner gör alltså?
  • Anonym (Men)
    Anonym (Den andra) skrev 2024-01-14 18:52:02 följande:
    Kompis man otrogen med mig

    Jag har precis skilt mig. Under skilsmässoprocessen hängde jag rätt mycket med en kompis och hennes man. Meeen under en fest började jag o kompisens man att hångla. Vi har träffats ett tag. Jag är inte mogen för ett nytt förhållande och han har ingen intention att lämna henne. Varför i hela helvetet utsätter jag mig för det här och gör så mot min kompis. Trodde aldrig någonsin jag skulle kunna göra så här. Jag har ställt mig först i ledet för att skandera att man lämnar innan man gör något med någon annan. Nu är jag en sån som förstör. Jag vill inte va den andra kvinnan. Samtidigt kan jag inte med att avsluta. Hemsk jag vet. 


     


    Jag tycker att du kör på, allltid trevligt att träffa nån för härligt stunder.


    Av egen erfarenhet så kommer detta att ebbas ut och under tiden ni har träffas  har du träffat ny.
    ingen kommer få reda på detta, och sen sitter ni på parmiddagar som inget har hänt.


    Jag gjorde som dig, fast ttvä om tog min väns fru under en tid.
    Men som du säger kommer olika tankar i huvudet 
    De är jätte lycklig nu och jag har en ny sambo + hennes dotter å jag är lycklig 

  • Anonym (Skild)
    Anonym (Den andra) skrev 2024-01-22 21:16:02 följande:
    jag har aldrig stött på en upptagen person. I vårt fall var det precis tvärtom. Visar snarare då på att man inte kan lämna gifta män med singelkvinnor för männen inte kan tygla sig? Om man nu ska dra alla över en kam som du o dina vänner gör alltså?
    Det finns ju alltid en risk att en man och en kvinna som börjar umgås blir kära i varandra, utan att någon av dem har planerat det. Och utan att någon av dem är en dålig människa som går in för att förföra andras partners, eller "inte kan tygla sig".

    Det är tyvärr många människor som har fått ångra resten av livet, att de introducerade sin fru/man/sambo för sin snygga, trevliga, charmiga kompis... Hade de inte själva valt att göra detta, så hade inget hänt, och paret hade kanske varit lyckligt gifta livet ut. Det här vet man i andra länder på jorden, och därför tillåter man inte män och kvinnor att umgås, om de inte antingen är gifta med varandra redan eller nära släkt. OBS jag säger inte att vi ska ha så, men man behöver ju inte heller själv INBJUDA till problem, genom att fösa ihop sin man/fru/sambo med en typiskt snygg och charmig och allmänt omtyckt person. 
  • Anonym (Den andra)
    Anonym (Men) skrev 2024-04-22 14:48:40 följande:

     


    Jag tycker att du kör på, allltid trevligt att träffa nån för härligt stunder.


    Av egen erfarenhet så kommer detta att ebbas ut och under tiden ni har träffas  har du träffat ny.
    ingen kommer få reda på detta, och sen sitter ni på parmiddagar som inget har hänt.


    Jag gjorde som dig, fast ttvä om tog min väns fru under en tid.
    Men som du säger kommer olika tankar i huvudet 
    De är jätte lycklig nu och jag har en ny sambo + hennes dotter å jag är lycklig 


    Ja du kommer ev få rätt. Så här några månader senare än jag startade tråden är det ff något mellan mig och kompisens man. Jag har gråtit han har gråtit och båda vet att vi borde sluta. det är framförallt all kontakt vi har som får mig kvar. Vi träffas ytterst sällan. Jag har dock träffat en ny man, singel. Som jag vet att jag borde gå vidare med. Vi har kul vi kan träffas o ringas när vi vill o ingen behöver vara hemlig, helt klart något som kan spira till en ev förälskelse. Men varje gång jag och han den upptagne försöker bryta så bryter jag ihop. Gråter mer än efter skilsmässan. Jag har berättat för min bästis som såklart tycker jag gör fel (det tycker jag med) och hon tycker den gifta mannen manipulerar mig o vill äta kakan o ha den kvar. Jag tycker däremot att jag gick in i det här med vetskapen att han är gift så jag gör lika mycket fel kanske framförallt då det är min kompis man. Bästis o kompis är alltså inte samma person bara för att förtydliga 
  • Anonym (Den andra)
    Anonym (Skild) skrev 2024-04-22 15:10:51 följande:
    Det finns ju alltid en risk att en man och en kvinna som börjar umgås blir kära i varandra, utan att någon av dem har planerat det. Och utan att någon av dem är en dålig människa som går in för att förföra andras partners, eller "inte kan tygla sig".

    Det är tyvärr många människor som har fått ångra resten av livet, att de introducerade sin fru/man/sambo för sin snygga, trevliga, charmiga kompis... Hade de inte själva valt att göra detta, så hade inget hänt, och paret hade kanske varit lyckligt gifta livet ut. Det här vet man i andra länder på jorden, och därför tillåter man inte män och kvinnor att umgås, om de inte antingen är gifta med varandra redan eller nära släkt. OBS jag säger inte att vi ska ha så, men man behöver ju inte heller själv INBJUDA till problem, genom att fösa ihop sin man/fru/sambo med en typiskt snygg och charmig och allmänt omtyckt person. 
    Ja det verkar ju inte bättre iaf om man ser mig som empirisk studie. Tror ingen av oss aktivt skulle sökt upp den andre. Fruktansvärt att det ska vara så. Är ju inte alltid så många bitar som ska klaffa men hemskt att det ens förekommer
  • Anonym (Man)
    Anonym (Den andra) skrev 2024-01-22 21:16:02 följande:
    jag har aldrig stött på en upptagen person. I vårt fall var det precis tvärtom. Visar snarare då på att man inte kan lämna gifta män med singelkvinnor för männen inte kan tygla sig? Om man nu ska dra alla över en kam som du o dina vänner gör alltså?
    Men för en kvinna kan det räcka med att vara trevlig och le när hon pratar med en man för att han ska tro att kvinnan visar intresse. Finns forskning på det. 

    Vi drar inte alla över en kam men vissa kvinnor är övertrevliga mot män. De är inte bara trevliga utan ger blickar och leenden som får män att smälta. Skulle man inte känna dem väl så skulle man tro att de flirtade. Och även om de inte flirtar medvetet så kan det få upptagna män att bli betuttade i dem. Och där börjar problemen.

    Jag brukar säga att dessa kvinnor har dåliga sociala färdigheter. De förstår inte hur de ska bete sig bland folk. Något gemensamt de verkar ha är också att de har förhållandevis många manliga vänner och få kvinnliga vänner. Min fru tror att det beror på att männen är intresserade och att väninnor ser dessa kvinnor som någon som kommer att få deras mäns intresse
Svar på tråden Kompis man otrogen med mig