• littlewickewire

    Letrozol, någon mer som påbörjat kur?

    Hej!
    Vi började försöka för ca ett år sen, blev gravid i juli 2023, men upptäckte sedan MA i september. 

    Har sen dess inte fått iordning cykeln, svårt att tracka ÄL, och haft väldigt långa cykler. 

    Var hos gynekologen i veckan och fick Letrozol utskrivet (har ej pcos) för hon tyckte min ÄL behövde lite hjälp på traven.

    Någon mer som håller på och ta det och vill följas åt? :) Jag är idag på dag 4, tar sista tabletten i första omgången imorgon, och ska sen på UL i slutet av nästa vecka.
  • Svar på tråden Letrozol, någon mer som påbörjat kur?
  • littlewickewire
    Flingsaltet skrev 2024-02-10 08:58:48 följande:

    Hej!
    Jag fick utskrivet Letrozole i december (PCO) efter att vi försökt bli gravida i nästan 2 år. De gjorde bedömningen att jag inte har en naturlig ägglossning och förskrev Letrozole, enkeldos. Gjorde ultraljud och senare blodprov vilket tydde på att jag haft ägglossning med Letrozole. Mensen kom inte, hade dock mensvärk. Var säker på att jag inte var gravid eftersom chansen var så låg och jag hade min vanliga mensvärk. Tog ett test som var positivt. Vi blev helt chockade 😅 Så Letrozole fungerade på första försöket för oss. Håller verkligen tummarna för er andra ❤️


    Åh men så  underbart, stort grattis!! ❤️ ❤️  När har du BF? 😊  Jag har 18 oktober! 
  • siiimbooo
    Flingsaltet skrev 2024-02-10 08:58:48 följande:

    Hej!
    Jag fick utskrivet Letrozole i december (PCO) efter att vi försökt bli gravida i nästan 2 år. De gjorde bedömningen att jag inte har en naturlig ägglossning och förskrev Letrozole, enkeldos. Gjorde ultraljud och senare blodprov vilket tydde på att jag haft ägglossning med Letrozole. Mensen kom inte, hade dock mensvärk. Var säker på att jag inte var gravid eftersom chansen var så låg och jag hade min vanliga mensvärk. Tog ett test som var positivt. Vi blev helt chockade 😅 Så Letrozole fungerade på första försöket för oss. Håller verkligen tummarna för er andra ❤️


    Vad kul!! stort grattis!❤️ 
     
    Jag börjar få ont i en körtel jag fått i bröstet efter amningen med första (har kollat upp den).. det får jag bara vid mens aldrig vid ägglossning eller annat.. så nu är jag dessvärre tvärsäker på mens denna månaden.. mycket tråkigt men får ta nya tag nästa vecka när den kommwr😔❤️
  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-10 10:25:20 följande:
    //

    Här är testet jag gjorde idag förresten 😊
    oh vad kul o se det så med!! stort grattis igen!❤️
  • littlewickewire

    siiimbooo, vad tråkigt! 😥 Tur att man i alla fall har en ny chans varje månad ❤️

    Du har ju varit gravid förr i alla fall, så du vet ju i alla fall att "systemet fungerar" 😊❤️ Bara att ha tålamod, även om det är lättare sagt än gjort... 

  • Flingsaltet
    littlewickewire skrev 2024-02-10 09:56:25 följande:
    Åh men så  underbart, stort grattis!! ❤️ ❤️  När har du BF? 😊  Jag har 18 oktober! 
    13e oktober har vi, väldigt nära varandra ju! Men det är så tidigt i graviditeten än, försöker att inte vara orolig.
    Stort Grattis till dig med! Håller tummarna för er andra ❤️
  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-10 11:06:10 följande:

    siiimbooo, vad tråkigt! 😥 Tur att man i alla fall har en ny chans varje månad ❤️

    Du har ju varit gravid förr i alla fall, så du vet ju i alla fall att "systemet fungerar" 😊❤️ Bara att ha tålamod, även om det är lättare sagt än gjort... 


    Exakt! hoppas bara det går någorlunda snabbt❤️
  • littlewickewire
    siiimbooo skrev 2024-02-13 13:36:25 följande:
    Lagom chocka

    f här kan jag säga !!
    Nej men woooow!!! ❤️ ❤️ Så kul 😍😍 Så de ömma brösten var alltså inte mens utan bebis 😍❤️

    Vad har du för bf? Vi borde ju ligga ganska lika i tiden 😊 
  • siiimbooo
    littlewickewire skrev 2024-02-13 15:17:14 följande:
    Nej men woooow!!! ❤️ ❤️ Så kul 😍😍 Så de ömma brösten var alltså inte mens utan bebis 😍❤️

    Vad har du för bf? Vi borde ju ligga ganska lika i tiden 😊 
    Exakt !!😍❤️ är chockad!! 

    22 okt😁
  • littlewickewire
    siiimbooo skrev 2024-02-13 17:06:46 följande:
    Exakt !!😍❤️ är chockad!! 

    22 okt😁
    Förstår verkligen chocken 😅❤️ Jag har 18 oktober! 😊
  • Asplövet23

    Hej, Jag hoppar in här!


    CD17 idag. VUL i måndags visade ledande follikel på ca17 mm. Fick ovitrelle att ta i tisdags kväll (första gången). Har adderat Cyclogest sedan igår morse pga kort lutealfas och spottings (första gången med).

    Fick min dotter mha ivf 2021. 

    Någon mer som provat denna typ av behandling? Det är vår 5e stimulering på rad sedan september/oktober.

  • littlewickewire
    Asplövet23 skrev 2024-02-16 13:21:40 följande:

    Hej, Jag hoppar in här!


    CD17 idag. VUL i måndags visade ledande follikel på ca17 mm. Fick ovitrelle att ta i tisdags kväll (första gången). Har adderat Cyclogest sedan igår morse pga kort lutealfas och spottings (första gången med).

    Fick min dotter mha ivf 2021. 

    Någon mer som provat denna typ av behandling? Det är vår 5e stimulering på rad sedan september/oktober.


    Välkommen ❤️ Har ingen erfarenhet av detta tyvärr, men håller tummarna för att ni får plus i denna cykel! ❤️ 
  • EJT

    Hoppar in och följer tråden, då min gynekolog nyligen rekommenderat Letrozol. De har precis upptäckt ett MA hos mig och nu behöver jag vänta på att cykeln ska komma igång, tsr det sig inte eftet ett-två försök ska vi prova Letrozol. 

    Har Pcos...

  • littlewickewire
    EJT skrev 2024-02-18 04:24:34 följande:

    Hoppar in och följer tråden, då min gynekolog nyligen rekommenderat Letrozol. De har precis upptäckt ett MA hos mig och nu behöver jag vänta på att cykeln ska komma igång, tsr det sig inte eftet ett-två försök ska vi prova Letrozol. 

    Har Pcos...


    Hej och välkommen! Vad tråkigt att höra om ditt MA, beklagar verkligen💔❤️ Jag var också med om ett sådant i september, förjävligt är det 😥

    Kul att din gynekolog tar dig på allvar och rekommenderar Letrozol, tycker verkligen du ska nappa på erbjudandet! För mig funkade det, fick en mycket kortare cykel, och blev gravid på första försöket 👍🏽 (är i v 6 nu). Jag har dock inte pcos ska tilläggas. 
  • Asplövet23
    littlewickewire skrev 2024-02-16 19:32:36 följande:
    Välkommen ❤️ Har ingen erfarenhet av detta tyvärr, men håller tummarna för att ni får plus i denna cykel! ❤️ 

    Hej igen,
    Igår på äl+7 så plussade jag, MEN jag tror det är ovitrelle som sitter kvar (8e dagen) då den kan göra det upp till 10 dagar..... Fortsättning följer....

  • littlewickewire
    Asplövet23 skrev 2024-02-21 14:05:55 följande:

    Hej igen,
    Igår på äl+7 så plussade jag, MEN jag tror det är ovitrelle som sitter kvar (8e dagen) då den kan göra det upp till 10 dagar..... Fortsättning följer....


    Åh hoppas det är på riktigt!! Jag håller tummarna! ❤️ 
Svar på tråden Letrozol, någon mer som påbörjat kur?