• PappanSixten

    Visa min uppskattning.

    Hejsan!

    Jag har haft turen på min sida när jag träffade min sambo, jag älskar henne så otroligt mycket! Hon är den jag kommer att spendera resten av mitt liv med.

    Vi har en parvel på 5 år och sen en liten på 3 månader. Sambon hon tar det mesta med minstingen då hon ammar (Hjälper självklart till när hon behöver det) och jag tar och roddar med hemmet och våran första så gott jag kan. (Åkte på en riktig däng av förlossningsdepression/ baby blues och har mått riktigt illa)

    Jag vill verkligen visa min uppskattning för sambon hur mycket jag uppskattar att hon tar lillan och nätterna med allt som hör till där. Och samtidigt stöttat mig i allt jag kämpar med.

    Så till min fråga, kan någon komma på något verkligen extra jag kan göra för henne?

  • Svar på tråden Visa min uppskattning.
  • OlgaElvira

    Detta att du går sida vid sida med henne, praktiskt arbete i hemmet, är det som uppskattas. Om möjligt om du kan ordna så att hon får sova en hel natt.
    Kan hon pumpa ut så att ni får til några mål, så att hon om hon vill kan sova hos en vän en natt ostörd. sånt är guld värt. ännu bättre om ni har någon som kan ta era barn ett dygn och ni två kan sova borta en natt.
    Du kan också med ord visa din uppskattning. Men du är också värd stor uppskattning själv,. Fortsätt som du gör så blir allt bra.

  • Anonym (Hm)
    OlgaElvira skrev 2024-01-08 21:19:04 följande:

    Detta att du går sida vid sida med henne, praktiskt arbete i hemmet, är det som uppskattas. Om möjligt om du kan ordna så att hon får sova en hel natt.
    Kan hon pumpa ut så att ni får til några mål, så att hon om hon vill kan sova hos en vän en natt ostörd. sånt är guld värt. ännu bättre om ni har någon som kan ta era barn ett dygn och ni två kan sova borta en natt.
    Du kan också med ord visa din uppskattning. Men du är också värd stor uppskattning själv,. Fortsätt som du gör så blir allt bra.


    Mycket bra skrivet
  • Anonym (Ullis)

    Laga en extra god middag till helgen. Se till att hon får några timmar ledigt. Köp hem blommor en dag. Ta med båda barnen på en långpromenad och låt henne sova ut. Hyr in en städfirma för storstädning medan ni hittar på något kul. Köp något hon uppskattar t ex favoritchoklad eller en bok. 


    Lite förslag. Du känner henne och vet vad som passar. 

  • Anonym

    Det kan vara något så enkelt som att köpa en liten bukett blommor och säga hur mycket du älskar henne

Svar på tråden Visa min uppskattning.